beantwoord

Abbonement rotterdam den haag

• 16 september 2017
  • 6 reacties
  • 152 Bekeken

Beste NS,

Ik had vorige maand een abonnement aangeschaft van Rotterdam naar den haag centraal. Er is een hele week al het treinverkeer van dat traject afgehaald omdat het spoor verbeterd moest worden. Gedurende deze week heb ik de hele week met de metro moeten reizen,wat al verschrikkelijk is in de vakantieperiode met overvolle metro's, heb ik langere reistijden gehad en is mijn treinabonnement nog steeds doorgelopen. Hoe zit het met compensatie voor deze gehele week?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 16 september 2017, 14:29

Hallo sjonnyboy en welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend om te lezen dat je een week van je abonnement moeilijk hebt kunnen gebruiken in verband met werkzaamheden. We kunnen je daar echter geen compensatie voor aanbieden. Werkzaamheden kondigen wij ruim van tevoren aan, en we zorgen ook altijd voor alternatief vervoer of eventuele omreizen. Je kon dit specifieke traject dus nog steeds bereizen. Je bent uiteraard vrij om te kiezen voor het gebruik van andere vervoersmogelijkheden, maar omdat dit je eigen keus is, kunnen we je dat niet vergoeden.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge
Je had om kunnen reizen via Gouda. Natuurlijk is de Metro makkelijker en sneller dan omreizen, maar je kan inderdaad geen geld terug krijgen hiervoor.
Reputatie 7
Werkzaamheden worden van te voren gepubliceerd. Zie bijvoorbeeld https://www.prorail.nl/werkzaamheden/lijst. Deze staan tot december al aangegeven. In dit geval is dus ruim van te voren bekend dat er werkzaamheden gaan zijn. De NS regelt alternatief vervoer of een omreis route. In dit geval kun je gerust er verder achter aan gaan zitten, maar je gaat niet ver komen.
Reputatie 7
Badge +3
@sjonnyboy
NS heeft gezorgd voor alternatief vervoer met bussen of met omrijden via Gouda. Als jij er dan zelf de voorkeur aan geeft liever met de metro te gaan mag dat maar dan zijn de kosten wel voor eigen rekening.
Laat me de situatie in zen volledigheid schetsen: Ik koop een abbonement voor 1 maand van het traject rotterdam centraal -denhaag centraal ...ik zie vervolgens een paar dagen later dat er over het traject geen treinen reiden en dat mijn abonnement voor die week eigenlijk volledig weggegooid geld is. NU BEWEREN JULLIE DAT IK PECH HEB EN HET MIJN SCHULD IS ??? Dit slaat letterlijk nergens over. Ik moet die hele week extra reistijden maken, extra geld betalen om op tijd aan te komen op mijn werk en mijn regulieren abonnementskosten betalen. sorry hoor NS maar dit is echt de grootste onzin die ik ooit meegemaakt hebt en ik ga er hier verder achteraan zitten want dit kan echt niet
Reputatie 7
Als je vertraging hebt bovenop de van te voren aangegeven extra reistijd kun je geld terug bij vertraging aanvragen. Verder is er geen mogelijkheid tot compensatie.
Hallo sjonnyboy en welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend om te lezen dat je een week van je abonnement moeilijk hebt kunnen gebruiken in verband met werkzaamheden. We kunnen je daar echter geen compensatie voor aanbieden. Werkzaamheden kondigen wij ruim van tevoren aan, en we zorgen ook altijd voor alternatief vervoer of eventuele omreizen. Je kon dit specifieke traject dus nog steeds bereizen. Je bent uiteraard vrij om te kiezen voor het gebruik van andere vervoersmogelijkheden, maar omdat dit je eigen keus is, kunnen we je dat niet vergoeden.

Reageer