beantwoord

ADE 18 t/m 21 oktober dienstregeling

• 10 september 2018
  • 13 reacties
  • 988 Bekeken

Hoe zit het met de treinen vanuit het hele land daar naar toe? Vooral s nachts en weekend? Iemand bekend mee?
icon

Beste antwoord door Tamzin 10 september 2018, 17:20

Extra treinen 's nachts worden in het algemeen alleen ingezet bij mega-evenementen (dan moet je denken aan Koningsdag, de Vierdaagse, etc) of als de organisatoren of lokale overheid meebetalen aan de kosten van de extra treinen. De kosten voor extra treinen 's nachts zijn zeer hoog en NS gaat die dus niet uit eigen zak betalen. Normaal gesproken zijn eventuele extra treinen 10 dagen van te voren zichtbaar in de reisplanner.
Bekijk origineel

13 reacties

Badge +3
ProRail heeft zich ook aan hun onderhoudsschema's te houden natuurlijk, en daarom kan NS geen treinen inzetten. Er rijden bussen tussen Alkmaar en Zaandam en tussen Alkmaar en Beverwijk. Dat valt te overzien dus.

Je kunt niet verwachten dat ProRail wegens ADE dan maar op maandag en dinsdag gaat klussen, want dat treft de mensen die van en naar hun werk moeten en zijn er nog veel meer bussen nodig (in ieder geval in de spits).

Een soortgelijke situatie bij grote concerten in het Goffertstadion Nijmegen. Het station gaat dan dicht (te klein voor het aantal reizigers) en de organisatie zet dan pendelbussen in naar Nijmegen Centraal.

Om daarom dan maar niet naar Amsterdam te gaan is een keuze, want je kunt er gewoon heen...

Een andere optie zou zijn als ADE de grotere evenementen/feestjes gewoon eerder laat beginnen, zodat iedereen na afloop om 23:00 of zo gewoon naar huis kan (en maandagochtend weer kan gaan werken of herfstvakantie vieren).

Maar ja dat zal de doelgroep (die liefst pas om 23:00 of zo de clubs in duikt, en vaak doorgaat tot het buiten weer licht wordt) niet echt aanspreken.. 😛
Het gaat om de normale reguliere dienstregeling. Niet om extra treinen. Er rijden deze zondag geen treinen meer op dit traject. Dat is toch op zijn minst vreemd op de laatste ADE dag!? Kwestie van beter plannen, lijkt mij.

Beste NS,

hoe is het nu in hemelsnaam mogelijk dat er op de laatste ADE dag geen treinen rijden tussen Zaandam en Alkmaar (Noord). We hadden deze zondag graag naar een feestje gegaan, maar dit wordt logistiek zo ingewikkeld dat we besloten hebben niet te gaan. Volgend jaar (is namelijk ieder jaar - bekend toch?) misschien handiger plannen? Alvast dank!

groet,
ellen
Ik wil je wijzen op het antwoord van @Tamzin hierboven. Een trein laten rijden kost klauwen vol geld. Kosten die mogelijk niet gedekt worden door het aantal reizigers die hiermee zouden reizen. De kans is groot dat er extra geld bij moet. Het staat de organisatie van ADE vrij om contact op te nemen met NS in te kijken wat er volgend jaar nodig is.
Reputatie 5
Badge
Beste NS,

hoe is het nu in hemelsnaam mogelijk dat er op de laatste ADE dag geen treinen rijden tussen Zaandam en Alkmaar (Noord). We hadden deze zondag graag naar een feestje gegaan, maar dit wordt logistiek zo ingewikkeld dat we besloten hebben niet te gaan. Volgend jaar (is namelijk ieder jaar - bekend toch?) misschien handiger plannen? Alvast dank!

groet,
ellen

Ik wil je wijzen op het antwoord van @Tamzin hierboven. Een trein laten rijden kost klauwen vol geld. Kosten die mogelijk niet gedekt worden door het aantal reizigers die hiermee zouden reizen. De kans is groot dat er extra geld bij moet. Het staat de organisatie van ADE vrij om contact op te nemen met NS in te kijken wat er volgend jaar nodig is.
Beste NS,

groet,
ellen
Reputatie 5
Ik zit natuurlijk met ticket van ADE aankopen. Die ga ik niet kopen als er geen treinen rijden. ADE is elk jaar, neem aan dat de NS nu heus al wel weet of extra treinen en op andere tijden gaan rijden????
Ligt er aan van waar je moet komen en tot hoelaat je op je evenement wil zijn. Overigens zijn er ieder weekend wel evenementen en kan NS daar onmogelijk rekening mee houden. En uit mijn ervaringen met ADE valt het qua extra drukte in de treinen wel mee, veel mensen overnachten dan ook in en rond Amsterdam.
Reputatie 5
Finietje: waar vandaan reis je?
Badge +3
Eindhoven heeft al lang geen nachtnet meer. Laatste mogelijkheid vanuit Amsterdam is 0:25 met overstap in Utrecht, en dan pas weer om 5:52 via Rotterdam.
Reputatie 4
Sowieso ieder uur het Nachtnet naar Rotterdam en Utrecht. Eventueel met overstappen verder naar Eindhoven.
Reputatie 7
Badge +3
Extra treinen 's nachts worden in het algemeen alleen ingezet bij mega-evenementen (dan moet je denken aan Koningsdag, de Vierdaagse, etc) of als de organisatoren of lokale overheid meebetalen aan de kosten van de extra treinen. De kosten voor extra treinen 's nachts zijn zeer hoog en NS gaat die dus niet uit eigen zak betalen. Normaal gesproken zijn eventuele extra treinen 10 dagen van te voren zichtbaar in de reisplanner.
Ik zit natuurlijk met ticket van ADE aankopen. Die ga ik niet kopen als er geen treinen rijden. ADE is elk jaar, neem aan dat de NS nu heus al wel weet of extra treinen en op andere tijden gaan rijden????
Goedemiddag Finietje en welkom bij de NS Community!

Op dit moment zijn er inderdaad nog geen aanpassingen of extra treinen gepland, dus voor nu kun je het beste uitgaan van de reguliere dienstregeling. Mochten er toch nog aanpassingen gaan plaatsvinden dan zul je dit gewoon terug kunnen vinden in de Reisplanner. Houd die dus in de gaten en controleer kort voor je vertrek de reis.
Reputatie 5
Ik neem aan de gewone dienstregeling?

Reageer