beantwoord

Alternatief tijdens werkzaamheden

Toon eerste bericht

28 reacties

Die reizigers met dagkaarten e.d. kunnen vaak simpelweg niet verder reizen dan, dat is toch gewoon onacceptabel ?

Je kan toch niet eisen dat ze speciaal daarvoor een OV Chipkaart of een duur los kaartje kopen ?
Reputatie 7
Badge +3
Dat is wel de consequentie van het door NS gevoerde beleid. Ik vind dat onacceptabel en in strijd met de wet en de concessievoorwaarden.

De markering dat het antwoord van Klaas Jan NS het antwoord op de vraag is, kan dan ook weer verwijderd worden. Dat antwoord roept alleen maar meer vragen op.
Reputatie 7
Badge +3
Omdat ik niet het idee heb dat we via het forum veel verder komen met het oplossen van de problemen, heb ik de kwestie van de extra reiskosten door werkzaamheden aan het spoor voorgelegd via het OV-loket voorgelegd aan de OV-ombudsman. Vandaag heb ik het volgende antwoord ontvangen:
"Hartelijk dank voor het indienen van uw klacht bij het OV loket, de ombudsman voor het openbaar vervoer.

U geeft aan dat u en uw medereizigers extra kosten maakten voor de omleiding met GVB op het traject Weesp - Schiphol. Ik begrijp dat u graag wilt weten of de NS niet betere afspraken had kunnen maken met GVB om dit te voorkomen en u uw reiskosten terug wilt.

Ik heb uw klacht bij de NS neergelegd en hoop u spoedig hun inhoudelijke reactie te kunnen sturen.

Ook nemen wij uw klacht op in onze kwartaalrapportages. Wij sturen onze rapportages naar de vervoerders, regionale overheden, consumentenorganisaties, politieke partijen en andere instanties in het openbaar vervoer. Via onze rapportages vragen wij aandacht voor problemen binnen het OV en doen wij aanbevelingen voor verbetering.

Wij hopen u met deze reactie voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Renée Damstra

OV loket
Postbus 2132
3800 CC Amersfoort
Tel. 033-4220455
www.ovloket.nl"

Reageer