beantwoord

alternatieve route

  • 30 April 2024
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

Tussen Den Bosch en Breda rijden vervangende bussen op 5mei. Nu willen wij met 4 pers. met onze koffers met de trein reizen via utrecht, rotterdam naar breda. Wij kopen hiervoor dan een groepsticket. Mag dat of moet je 2 maal een groepticket kopen voor

1 Den Bosch utrecht rotterdam

2.Rotterdam Breda.

Weet iemand hier meer over.

icon

Beste antwoord door iMark 30 April 2024, 12:08

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn dan 2 tickets nodig. De reisplanner laat de reis met omweg niet zien.

Reputatie 6
Badge +1

Er zijn dan 2 tickets nodig. De reisplanner laat de reis met omweg niet zien.

Ik vraag me ook af of dit het beste alternatief is. De bussen zijn vaak touringcars met bagageruimte waar je de koffers in kwijt kunt. En je hebt dan gewoon een rechtstreekse reis, in plaats van dat je 2x moet overstappen en een half uur langer onderweg bent.

Ik zou trouwens nog even een tweede keer overwegen of je hier een groepsticket voor wil gebruiken. Uiteindelijk ben je per persoon 10 cent goedkoper uit, maar heb je veel meer restricties dan wanneer je reist met een bankpas, OV-chipkaart of regulier e-ticket. 

Je zou ook kunnen overwegen om voor een maand een dal voordeel abonnement af te sluiten, dan ben je slechts € 5,60 + (4 * 5,76) = € 28,64 kwijt, in plaats van € 38 voor het groepsticket.

Reputatie 7
Badge

Er gaan bussen en die doen er ongeveer 1u 20m over. 

Reputatie 7
Badge +3

Je zou ook kunnen overwegen om voor een maand een dal voordeel abonnement af te sluiten, dan ben je slechts € 5,60 + (4 * 5,76) = € 28,64 kwijt, in plaats van € 38 voor het groepsticket.

5 mei valt op een zondag, dus ipv Dal Voordeel kan ook Weekend Voordeel worden aangeschaft, scheelt toch weer €3,40. Maar dan moet 1 van de 4 personen al wel een persoonlijke OV-chipkaart hebben waar dat op gezet kan worden, aangezien het nog minder dan een week is, bij bestellen op een gratis nieuwe kaart kan het abonnement op zijn vroegst pas 7 dagen na bestellen ingaan. 

Reageer