beantwoord

Boekenweek weekend

• 12 maart 2020
  • 14 reacties
  • 329 Bekeken

Wordt het gratis Boekenweek geschenk van aanstaande zondag afgelast omdat hier ook meer dan 100 mensen aan mee doen? Komt er dan een andere datum voor.

icon

Beste antwoord door Jouke NS 12 maart 2020, 19:49

Hallo treinen vanuit Amersfoort en welkom bij de NS Community.

Zoals Momo al aangeeft wordt de actie met het Boekenweekgeschenk uitgesteld.

Edit 14.03: Eerder is aangegeven dat de actie zou worden uitgesteld, recent is echter besloten om de actie volledig af te gelasten. Er zal dus niet op een later moment alsnog gereisd kunnen worden met het boekenweekgeschenk.

Bekijk origineel

14 reacties

Vast wel, maar ik zou mij daar nu niet druk over maken. Andere zaken lijken mij momenteel iets belangrijker

Badge

Nee, alleen de tour en activiteiten worden afgelast het vrij reizen met het boekenweek geschenk blijft van kracht. Alleen is alle reclame en promotie per direct beëindigt.

En wat verschuiven betreft,  als u zondag niet gratis met uw boekenweek geschenk wilt reizen kunt u dat volgend jaar doen met het boekenweek geschenk van 2021.

Reputatie 7
Badge +3

Nee, alleen de tour en activiteiten worden afgelast het vrij reizen met het boekenweek geschenk blijft van kracht. Alleen is alle reclame en promotie per direct beëindigt.

En wat verschuiven betreft,  als u zondag niet gratis met uw boekenweek geschenk wilt reizen kunt u dat volgend jaar doen met het boekenweek geschenk van 2021.

Bij DWDD werd net gezegd dat het uitgesteld wordt?

Apart, Net in de Wereld draait door werd gezegd dat het ook afgelast was.

Badge

Ik zie zojuist ook intern een vermelding dat het uitgesteld wordt maar ook een bericht dat evenement is afgelast maar het gratis reizen wel door gaat.

Tja ……  Welke klopt er nu

Het zal dan wel alsnog gewijzigd zijn in uitgesteld.

Reputatie 7
Badge +3

Op https://www.boekenweek.nl/update-boekenweek-en-coronavirus/  staat nu:

“Naar aanleiding van de maatregelen van de regering heeft de NS in overleg met Stichting CPNB besloten de gratis reisdag op zondag 15 maart uit te stellen. Aanstaande zondag is niet meer het juiste moment. We denken dat weinig boekenlezers zondag zin hebben om op pad te gaan en bieden hen dit daarom graag op een andere datum aan. Deze datum wordt op een later moment bekend gemaakt.”

Wordt dus inderdaad uitgesteld.

Hallo treinen vanuit Amersfoort en welkom bij de NS Community.

Zoals Momo al aangeeft wordt de actie met het Boekenweekgeschenk uitgesteld.

Edit 14.03: Eerder is aangegeven dat de actie zou worden uitgesteld, recent is echter besloten om de actie volledig af te gelasten. Er zal dus niet op een later moment alsnog gereisd kunnen worden met het boekenweekgeschenk.

Ik heb vorige week twee boeken gekocht met twee boekenweekgeschenken zodat ik met mijn vrouw gratis met trein naar vrienden kan reizen  . Als ik vandaag met mijn boekenweekgeschenk met de trein reis , krijg ik dan een boete? Dat zou raar zijn, want ik heb het boekeweek geschenk vorige week als een geldig kaartje gekregen. 

De gratis reisdag met het boekenweekgeschenk gaat inderdaad niet door, zie https://www.ns.nl/uitgelicht/treinlezer/boekenweek.html

Het is een geldig treinkaartje voor een dag. Ik ga ervan uit dat deze dan zeker volgend jaar geldig op de boekenweekgeschenk reisdag? 

Reputatie 7
Badge +3

Volgend jaar is er gewoon weer een Boekenweek met een Boekenweekgeschenk. Ik ga er vooralsnog vanuit dat de NS ook dan weer sponsor is en er met dat Boekenweekgeschenk gratis kan worden gereisd.

Badge

Het is een geldig treinkaartje voor een dag. Ik ga ervan uit dat deze dan zeker volgend jaar geldig op de boekenweekgeschenk reisdag? 

Nou volgens mij  is het geen geldig treinkaartje maar is het een geste van de NS dat u met het boekenweek geschenk gratis mocht reizen.  

Maar dat is mijn persoonlijke mening en het verbaast mij steeds meer dat mensen zich drukkermaken om een gratis treinreis dan hun eigen gezondheid en die van anderen. 

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad. Lees ook https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/world/corona-simulator/

Iedereen moet nu even offers brengen om deze tijd zo goed mogelijk te doorstaan.

Reputatie 7
Badge +3

Het boekenweekgeschenk is in eerste instantie bedoeld om te lezen. Dat er op de laatste dag van de Boekenweek gratis mee gereisd mag worden is een mooi gebaar van NS. Of u volgend jaar met Boekenweekgeschenk 2020 gratis mag reizen is de vraag, maar ga er maar van uit dat dit niet zo is.

Reageer