beantwoord

Breda aansluiting naar Zeeland

• 26 juli 2017
  • 9 reacties
  • 237 Bekeken

Dagelijks reis ik tussen Middelburg en Rotterdam. Door werkzaamheden op de Moerdijkbrug moet ik nu via Breda reizen. 's ochtends is dat meestal niet zo'n probleem, maar 's avonds is een ander verhaal is mijn ervaring.

Gisteravond wederom. Omdat de Intercity van 18:15 in Rotterdam Centraal sterk verlaat was, nam ik met vele anderen de Intercity Direct naar Breda (18:21). (Overigens ook nog bijbetaald voor IC Direct en hoorde even later dat dat niet nodig was)
Aankomst in Breda was 18:44 terwijl de aansluiting naar Zeeland om 18:45 vertrekt.
Iedereen rennen naar perron 8, maar de trein had niet op ons gewacht en moest weer een half uur wachten.
Het lijkt me dat dat beter had gekund.

''s avonds 20:45 thuis.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 26 juli 2017, 10:44

Hallo mjsmit en welkom op het NS Serviceforum.

Dat is niet het boegbeeld geweest van goede communicatie, als ik jouw bericht doorlees. Ik zie dat Slidestops en hb-ngn jou al op weg hebben geholpen met de technische kant van deze situatie. Graag wil ik nog even op de servicekant ingaan en jou de mogelijkheden aangeven voor eventuele restitutie. Dat haalt deze ervaring niet weg, maar je hebt er recht op dus ik raad je aan hier gebruik van te maken. Via de Geld Terug Bij Vertragingsregeling is restitutie aan te vragen voor de vertraging die je hebt ondervonden. Het gaat hier wel om werkzaamheden, dus er wordt kritisch naar gekeken, maar doorgaans wordt deze restitutie gewoon toegekend, als de vertraging groter is dan 30 minuten. Daarnaast zou je onze telefonische klantenservice (tel. 030 7515155) nog in jouw reishistorie kunnen laten kijken om de onterecht betaalde kosten van de Intercity Direct toeslag terug te claimen.
Bekijk origineel

9 reacties

Nu de Moerdijkbrug dicht is, zit de trein van Breda naar Roosendaal alleen zichzelf in de weg met de kering in Vlissingen, maar die is 14 minuten. En eventueel een goederenpad, maar als dat al gebruikt wordt, is het ook niet spannend om een paar minuten op te schuiven. Geen risico op olievlekwerking dus.
Je moet het natuurlijk niet overdrijven, er zijn ook nog aansluitende busdiensten, maar enkele minuutjes later vertrekken zou geen enkel probleem mogen zijn. Dit is pure onwil.
Reputatie 7
In Breda staat de stoptrein nu te keren op het perron tussen de IC naar Vlissingen en de ICD. Je moet dus echt al expres opletten wil je hem binnen zien komen. Ook hier weer is het de verantwoording van de treindienstleider van ProRail om het sein voor de IC naar Vlissingen niet veilig te zetten, zodat de aansluiting over wordt genomen.
Grote kans dat het treinpersoneel überhaupt niet heeft doorgekregen dat er een verlate IC was en er dus doorgaande reizigers in de ICD zaten. Hen valt vermoedelijk weinig kwalijk te nemen.
Het probleem en dus ook de onwil waar ik op doel, zit veel dieper in de spoorsector. Er is gewoon onvoldoende focus op de bestaansgrond van al die rijdende treinen: de klant.
Reputatie 7
Grote kans dat het treinpersoneel überhaupt niet doorgekregen dat er een verlate IC was en er dus doorgaande reizigers in de ICD zaten. Hen valt vermoedelijk weinig kwalijk te nemen.
Het probleem en dus ook de onwil waar ik op doel, zit veel dieper in de spoorsector. Er is gewoon onvoldoende focus op de bestaansgrond van al die rijdende treinen: de klant.
Dat weet ik wel zeker dat die informatie niet is gekomen, had gister namelijk zelf ook een IC naar Vlissingen vanaf Breda, ook met een vertraagde ICD en heb daar even op gewacht, toevallig omdat ik vooraan bij de machinist stond en hem het station binnen zag komen rijden. Van de TRDL oid niets gehoord helaas.
Reputatie 7
Hallo mjsmit en welkom op het NS Serviceforum.

Dat is niet het boegbeeld geweest van goede communicatie, als ik jouw bericht doorlees. Ik zie dat Slidestops en hb-ngn jou al op weg hebben geholpen met de technische kant van deze situatie. Graag wil ik nog even op de servicekant ingaan en jou de mogelijkheden aangeven voor eventuele restitutie. Dat haalt deze ervaring niet weg, maar je hebt er recht op dus ik raad je aan hier gebruik van te maken. Via de Geld Terug Bij Vertragingsregeling is restitutie aan te vragen voor de vertraging die je hebt ondervonden. Het gaat hier wel om werkzaamheden, dus er wordt kritisch naar gekeken, maar doorgaans wordt deze restitutie gewoon toegekend, als de vertraging groter is dan 30 minuten. Daarnaast zou je onze telefonische klantenservice (tel. 030 7515155) nog in jouw reishistorie kunnen laten kijken om de onterecht betaalde kosten van de Intercity Direct toeslag terug te claimen.
Reputatie 2
Wellicht een idee voor NS om in de reisplanners en op de perronaanwijzers ook te verwerken dat de intercitytrein Zwolle-Roosendaal doorrijdt naar Vlissingen? Nu lijkt het alsof je in Roosendaal moet overstappen, terwijl dat dus niet hoeft. Lijkt me dus klantvriendelijker om dit dan ook te verwerken.

In de reisplanners en perronaanwijzers kunnen gemakkelijk 2 gekoppelde treinseries verwerkt worden. Tot december stond bij de sprinter Nijmegen-'s-Hertogenbosch (4400) ook Deurne als eindbestemming, aangezien hij in 's-Hertogenbosch door reed als sprinter 's-Hertogenbosch-Deurne (9600). Waarom doet NS het met de koppeling van de IC Zwolle-Roosendaal (3600) en tijdelijke IC Roosendaal-Vlissingen (702200) dan niet?
In het forum lijkt mijn bericht gelukkig een snaar te raken.
Vandaag was ik wat laat vertrokken van kantoor en miste de vertrekkende trein van 18:13, maar kon nog wel weer mee met de IC Direct van een paar minuten later. Deze optie wordt overigens niet aangegeven in de applicatie wanneer je R'dam Centraal -Middelburg intikt.
De IC Direct kwam op tijd in Breda aan 18:44 en ik ben dus weer direct naar perron 8 gerend voor de trein naar Roosendaal / Vlissingen.
Dit keer stond de trein er nog, maar de deuren waren al gesloten! Ik heb nog een seconde of 6 met mijn vinger op de "deur-open" knop staan drukken voordat de trein alsnog voor m'n neus wegreed! :@

Ik zou het toch wel op prijs stellen als de trein een minuutje later zou kunnen vertrekken zolang de werkzaamheden op Moerdijk nog gaande zijn.

Thomas, bedankt voor je suggesties, maar ik heb een treinvrij abonnement van de werkgever.
Reputatie 6
Badge +1
Ook met trein vrij kun je zelf geld terug bij vertraging aanvragen hoor! Dan kun je gewoon je eigen rekeningnummer opgeven en wordt de vergoeding aan jou zelf uitgekeerd!
Het gemakkelijkste werkt dat via Mijn NS.
Vervelend dat je dit weer is overkomen mjsmit. Ik ga dit signaal intern doorgeven. Zoals Keuzereiziger aangeeft is het inderdaad ook met een NS Business Card mogelijk om Geld terug bij Vertraging aan te vragen.

Reageer