buitendienststelling sittard roermond

• 18 juli 2020
  • 5 reacties
  • 286 Bekeken

Reputatie 4

Beste NS,

Wat is er in hemelsnaam gebeurd? Of laat ik dit even uiteeenzetten in 3 vragen:

1) waarom zijn er geen bussen meer vanaf Weert naar Sittard, zoals vroeger? Te duur?

2) waarom is de dienstregeling Sittard-Maastricht vv in tijd geschoven, vervroegd, waar het in het reizigersbelang zou zijn om e verlaten?

Mensen moeten nu rennen om een trein te halen (uithijgen in de trein met mondkapje af), of pech hebben en de arriva trein nemen. Lekker makkelijk voor jullie; zelfs bij problemen op de weg en een gemist Arriva-aansluiting geen gtbv, want overcheck. Dit brengt me bij mijn laatste vraag;

3) de rotzooi op het spoor met werkzaamheden is geen verantwoordelijkheid van de NS. Maar hoe kan ik nog vertrouwen hebben dat jullie in het belang van de reiziger werken, als dit zo overduidelijk niet zo is. Dit is kwader trouw pur sang.

Groet,

Tonny

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De gemeente Weert wil zo min mogelijk bussen in het centrum (eerder herrie over geweest) en zeker niet als dat niet noodzakelijk is. Om die reden hebben bij werkzaamheden tussen Weert en Roermond ook al eens bussen gereden van Maarheeze naar Sittard wat trouwens ook veel praktischer was. Bij werkzaamheden tussen Roermond en Sittard is het sowieso logisch om alleen daar vervangende bussen te laten rijden. 

Werkzaamheden op het spoor zijn de verantwoordelijkheid van ProRail zoals u zelf al constateert. Dat de overlast daarvan inmiddels alle spuigaten uitloopt zijn de meeste mensen wel met u eens. Het goede nieuws is dat er door de corona crises straks ook ongetwijfeld op projecten bij ProRail bezuinigd zal gaan worden.

Tussen Weert en Roermond zijn geen werkzaamheden. Op het deel van je traject waar wel treinen kunnen rijden worden geen bussen ingezet. Dat was in het verleden dus wel het geval? Ik dacht dat dat nooit werd gedaan. Of waren de werkzaamheden toen al vanaf Weert? Ik weet niet direct waarom de tijden Sittard-Maastricht zijn veranderd. Ik zal je feedback doorzetten. Excuses voor het ongemak.

Badge +3

De werkzaamheden zijn tussen Roermond en Sittard. Treinen vanuit Maastricht pendelen naar Sittard en de treinen ri. Utrecht rijden vanaf/tot Roermond. Bussen vanaf Weert zijn dus niet nodig.

Dat er met vertrektijden geschoven wordt is dan vrij normaal.

Reputatie 4

In het verleden waren er inderdaad regelmatog bussen direct tussen Weert en Sittard, ook al lag niet het hele spoor daar plat.

Het is inederdaad normaal om met tijden te schuiven, maar met welk doel? Ik dacht dat het doel dan was om mensen een betere aansluiting te geven. Dit weekend is de aansluiting door het schuiven juist vernietigd. Waarom zou dat gedaan zijn?

Reputatie 4

Is er nog een kans dat er informatie gaat komen over waarom de dienstregeling in ongunstige richting is geschoven? 

Reageer