beantwoord

Bus ipv trein Assendelft Uitgeest

• 26 februari 2020
  • 7 reacties
  • 198 Bekeken

Bus i.p.v. trein

Vertrek
01:49

Aankomst
01:56

0:07
0×overstappen

01:49

Krommenie-Assendelft 

NS Stopbus i.p.v. trein
richting Alkmaar

01:56

Uitgeest 

Uitstapzijde onbekend,

Beste NS,

Afgelopen Nacht 1:40 26-2-2020 stond ik op het station krommenie-assendelft om vervolgens de NS stop bus naar uitgeest station te nemen, om 1:41 kwam de bus aan ik liep naar de bus en vervolgens reed de bus voor mijn neus weg om 1:41 terwijl hij pas om 1:49 zou vertrekken!!!. Ik heb daarna 1 uur en 20 minuten moeten lopen in de nacht naar uitgeest omdat dit de laatste reis mogelijkheid was. ik heb ook nog een kaartje gekocht voor niks, Belachelijk!

icon

Beste antwoord door MoDe 26 februari 2020, 16:33

Dit was niet netjes van de betreffende buschauffeur. U had daarna contact op kunnen nemen met NS klantenservice om dit voorval aan te geven en dat u nu niet meer thuis kon komen. NS had dan vervangend vervoer voor u moeten regelen, maar dat is achteraf gepraat. Voor nu kunt het beste telefonisch via Facebook Twitter of chat contact opnemen met NS klantenservice met uw verhaal en de kosten van uw kaartje terugvragen.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit was niet netjes van de betreffende buschauffeur. U had daarna contact op kunnen nemen met NS klantenservice om dit voorval aan te geven en dat u nu niet meer thuis kon komen. NS had dan vervangend vervoer voor u moeten regelen, maar dat is achteraf gepraat. Voor nu kunt het beste telefonisch via Facebook Twitter of chat contact opnemen met NS klantenservice met uw verhaal en de kosten van uw kaartje terugvragen.

Reputatie 7
Badge +3

NS had bij contact opnemen inderdaad vervangend vervoer kunnen regelen, maar ik betwijfel of TS dan veel eerder thuis was geweest. Het regelen van vervangend vervoer kost ook tijd, misschien wel een uur of meer. 

Reputatie 5

Hij zegt het niet zo duidelijk, maar ik begrijp dat hij enkel dit ritje wilde maken en niet uit die trein kwam-zou me sterk lijken als hij dan de enige zou zijn. De sjofeur zal gekeken hebben of iedereen uit de trein in de bus kwam-of naar fiets e.d. en toen zijn weggegaan, aannemend dat op die tijd mensen wel snel naar huis willen, hij zeker ook wel, en dat er op dat tijdstip en in die plek niemand zou komen op het allerlaatste moment. Als die trein gewoon zou zijn doorgereden, had Mitch er ook die minuten eerder moeten zijn. Hopelijk was het geen bus van Beentjes & de Bruin.

Neemt niet weg dat het vervelend is en wat MoD enMoM zeggen klopt. Van vroeger herinner ik me overigens dat mensen dan probeerden te liften-de prov. weg loopt daar toch vlak langs?

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou om 2 uur 's nachts toch niet zo snel een lifter meenemen denk ik ...

Hij zegt het niet zo duidelijk, maar ik begrijp dat hij enkel dit ritje wilde maken en niet uit die trein kwam-zou me sterk lijken als hij dan de enige zou zijn. De sjofeur zal gekeken hebben of iedereen uit de trein in de bus kwam-of naar fiets e.d. en toen zijn weggegaan, aannemend dat op die tijd mensen wel snel naar huis willen, hij zeker ook wel, en dat er op dat tijdstip en in die plek niemand zou komen op het allerlaatste moment. Als die trein gewoon zou zijn doorgereden, had Mitch er ook die minuten eerder moeten zijn. Hopelijk was het geen bus van Beentjes & de Bruin.

Neemt niet weg dat het vervelend is en wat MoD enMoM zeggen klopt. Van vroeger herinner ik me overigens dat mensen dan probeerden te liften-de prov. weg loopt daar toch vlak langs?

Ik kwam niet uit de trein ik kwam vanaf me vriendin uit assendelft, Prov weg is pik donker je ziet er niks dus de autos zagen mij ook niet.

Dankje wel voor je reactie ik heb contact opgenomen via Facebook kaartje vergoed gekregen maar even goed nog een nare ervaring, Bedank alle voor de hulp

Reputatie 6

Ik begrijp de relevantie van dit bericht geheel niet. Als er in de dienstregeling staat 01.49 u betekent dit toch dat de bus niet eerder dan 01.49 u dient te vertrekken? Zoals in het voorbeeld duidelijk te zien kunnen er ook opstappers vanaf het station zelf zijn. 

Mogelijke verlangens van chauffeurs om snel naar huis te kunnen staan hier los van. 

Reageer