beantwoord

Bus op tijd vertrekken van station

• 25 mei 2019
  • 9 reacties
  • 520 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Zie op station Geldrop mijn bus als vervangend vervoer 5 minuten te vroeg net voor mijn neus vertrekken. Er is verder niemand (en niets, geen bankje etc) en ik bel het nummer op het bord. Na veel moeite iemand aan de lijn die mij later terugbelt; hij kon niemand bereiken in Geldrop, waarschijnlijk omdat er niemand was. Maar hij had aan bussen doorgeven dat ze met vertrektijden dienstregeling rekening moeten houden. Na half uur op stoep zitten komt volgende bus. Ik vertel de chauffeur dat vorige bus paar minuten voor dienstregeling is vertrokken. Hij zegt niets, haalt zijn schouders op en vertrekt net als de vorige bus een paar minuten te vroeg....,.
Ns, kan hier iets in vervolg aan gedaan worden?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 25 mei 2019, 16:04

Hallo Miele en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig om te lezen dat je de eerste bus hebt gemist doordat deze te vroeg vertrokken is. De vertrektijden in de reisplanner voor vervangend vervoer zijn berekend op bussen en we verwachten dus ook dat onze chauffeurs zich hieraan houden. Omdat de bussen over de weg rijden kunnen er echter omstandigheden zijn waardoor ze eerder of later vertrekken. Bij vervangend vervoer is het dus raadzaam tijdig aanwezig te zijn om een gemiste bus te voorkomen.

Edit: post aangepast
Bekijk origineel

9 reacties

Hallo Miele en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig om te lezen dat je de eerste bus hebt gemist doordat deze te vroeg vertrokken is. De vertrektijden in de reisplanner voor vervangend vervoer zijn berekend op bussen en we verwachten dus ook dat onze chauffeurs zich hieraan houden. Omdat de bussen over de weg rijden kunnen er echter omstandigheden zijn waardoor ze eerder of later vertrekken. Bij vervangend vervoer is het dus raadzaam tijdig aanwezig te zijn om een gemiste bus te voorkomen.

Edit: post aangepast
Reputatie 5
Een bus hoeft niet de juiste tijd af te wachten?

Ook dit bevestigt het beeld dat NS onbetrouwbaar is en geeft aan dat de reiziger op de plaatsen 9997, 9998 en 9999 staat.
Je hebt zeker een punt, wsm, ik heb mijn originele post enigszins aangepast. @Miele kun je wellicht ook aangeven hoe laat je wilde vertrekken en in welke richting? Dan ga ik er melding van maken!
Reputatie 7
Badge +3
Ik vraag me af of die chauffeurs uberhaupt wel weten wat hun dienstregeling is.
Ik wilde bus 14.46 nemen, ik was bijna 5 minuten eerder en zag bus voor mijn neus wegrijden. Na paar minuten heb ik ingecheckt (ook te zien dat ik 1445 incheckte). Ik snap dat als bus vol is en heel veel vroeger is dat er reden kan zijn, maar was hier niet het geval. De bus van 15.16 die ik nam had stoelen over, was door mij geattendeerd en reed schouderophalend toch 15.12 weg toen iedereen die er al was was ingestapt.
Als jullie los van dienstregeling willen rijden (wat ik vreemd zou vinden); zet dat dan op ns.nl dat ik ook geraadpleegd had en waar dat niet staat. Overigens was ik nog vroeger dan 5 minuten tevoren geweest als er bij het station aan de centrumkant borden hadden gestaan dat bus aan andere kant zou vertrekken.
Badge +3
Wie heeft tegenwoordig eigenlijk de regie over treinvervangend vervoer?

Tot vorig jaar was dat Munckhof, maar die hebben door een (nogal kostbaar) foutje de aanbesteding voor 2019 gemist.

Rond Eindhoven zie ik veel bussen rijden van http://www.hebbentours.nl (die zitten in Liessel dus zullen ook wel Geldrop bedienen). Wellicht kan je daar nog klagen? 0493-342342.
Bedankt voor de informatie, Miele. Ik heb dit doorgegeven en we gaan de situatie bespreken met de chauffeur.

Wij nemen voor zaken met betrekking tot vervangend vervoer contact op met de manager van deze regio, Robert B. Hoe het vanaf daar loopt weet ik niet en eerlijk gezegd vind ik dat ook niet zo interessant.
Als ik het goed begrijp Jan de Wit groep en Transvision, Robert. Toen Munckhof het nog deed was het inderdaad vaak praktischer om even de coordinator van Munckhof aan z'n jas te trekken (die me bij de langdurige buitendienststelling hier al snel z'n nummer gaf), dan het via de NS OM'er te spelen. Vooral wanneer rond middernacht blijkt dat het vervangend vervoer op een afgelegen locatie niet op orde is.
Reputatie 3
Heb daar vorig jaar ook al een keer een topic over geopend , speelde toen in Almere. Klopte hè-le-maal niets van dienstregeling, bussen deden maar wat en als je eindelijk oostvaarders had bereikt reed de trein gewoon weg. Wel tig mensen op de been met porto s maar communiceren ho maar. Ik heb er toen meer dan twee uur over gedaan wat normaal 38 minuten kost. Heel gedoe om geld terug krijgen want er waren vertragingen. Laatst tussen kampen zuid en zwolle leek wel omgekeerde wereld stonden wel 20 touringcars...veel veel. Maar goed ik snap dat logistieke processen lastig zijn maar blijf het wel melden aub, veel wachten en gedoe is te voorkomen.

Reageer