beantwoord

Bus Utrecht Lunetten - Utrecht

Toon eerste bericht

28 reacties

Bij Lunetten moesten abonnementhouders wél in- en uitchecken, zowel van de buschauffeur die TS trof als volgens het antwoord in reactie 11. Dat is bij Zuilen dus compleet anders. Ik hoop dat de buschauffeurs dat ook weten.

Ik maak verder uit de omschrijving op dat er op Utrecht Zuilen tijdens de sluiting geen mogelijkheid is om bij NS in te checken en dat reizigers met bijvoorbeeld een Dal-Voordeel abonnement gratis met de bus naar Utrecht Centraal mogen reizen en daar inchecken bij NS om verder te reizen. Dat levert wel rare situaties op: wie vanaf Utrecht Zuilen via Utrecht Centraal naar het noorden moet reizen is duurder uit, wie de andere kant op gaat juist goedkoper.
Klopt Pe_pe. Je maakt dat juist op. Ik zal proberen om dit weekend nog bevestiging te krijgen van je aanname. Ook heb ik contact gehad betreffende de instructies naar buschauffeurs. Als het goed is, is één ieder nu op de hoogte. Mochten er extra kosten worden gemaakt, gerelateerd aan genoemde werkzaamheden, die onterecht zijn, dan zijn we in alle gevallen coulant.
Voor meer informatie over Utrecht Zuilen verwijs ik graag door naar een ander topic.

Wat betreft eventuele extra kosten, zoals Pe_pe aangeeft, die kun je terugvorderen via NS Klantenservice. Bij reizigers met een Traject Vrij gaat het automatisch, we zien immers dat de klant van en naar Zuilen/Lunetten reist en het gedeelte Utrecht CS - zuilen zal niet in rekening worden gebracht. Bij de andere groep abonnementshouders kunnen we dit niet doen. Het is immers niet te detecteren of de klant van Zuilen/Lunetten (met de bus) naar Utrecht CS heeft gereisd om vanaf daar naar 'het zuiden' te reizen. Deze cases zullen we stuk voor stuk in behandeling moeten nemen.

Reageer