beantwoord

Bus Utrecht Lunetten - Utrecht


Reputatie 2
Als onderdeel van de werkzaamheden rijden er aankomend weekend weer eens geen treinen van en naar Utrecht Lunetten. Aangeraden wordt om buslijn 8 van het U-OV stadsvervoer te pakken.

De vorige keer dat er zoiets was en ik ook die kant op moet ging ik er vanuit dat ik gewoon mee kon. Immers, bij werkzaamheden bij Amsterdam was de metro ook gratis en stonden de poortjes open (zij t 's avonds met NS medewerkers erbij voor controle incheck). Helaas werd ik door de chauffeur de vorige keer gedwongen ofwel bij U-OV in te checken ofwel de bus te verlaten. Ook ivm de werkzaamheden moet ik gewoon inchecken bij U-OV en niet bij NS. Op de terugweg, met n andere chauffeur, hetzelfde geval. Echter ik heb Altijd Vrij en betaal bij U-OV het volle pond. Ik zou toch verwachten dat ik gratis zou kunnen reizen, zeker aangezien de NS deze lijn andere enige vervangende optie aan biedt.

Hoe zit dat deze keer? Is er nu wel wat geregelt met U-OV of moet ik rekening gaan houden met voldoende saldo en dit naderhand weer declareren?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 30 May 2016, 15:34

Bekijk origineel

28 reacties

Bij Lunetten moesten abonnementhouders wél in- en uitchecken, zowel van de buschauffeur die TS trof als volgens het antwoord in reactie 11. Dat is bij Zuilen dus compleet anders. Ik hoop dat de buschauffeurs dat ook weten.

Ik maak verder uit de omschrijving op dat er op Utrecht Zuilen tijdens de sluiting geen mogelijkheid is om bij NS in te checken en dat reizigers met bijvoorbeeld een Dal-Voordeel abonnement gratis met de bus naar Utrecht Centraal mogen reizen en daar inchecken bij NS om verder te reizen. Dat levert wel rare situaties op: wie vanaf Utrecht Zuilen via Utrecht Centraal naar het noorden moet reizen is duurder uit, wie de andere kant op gaat juist goedkoper.
Klopt Pe_pe. Je maakt dat juist op. Ik zal proberen om dit weekend nog bevestiging te krijgen van je aanname. Ook heb ik contact gehad betreffende de instructies naar buschauffeurs. Als het goed is, is één ieder nu op de hoogte. Mochten er extra kosten worden gemaakt, gerelateerd aan genoemde werkzaamheden, die onterecht zijn, dan zijn we in alle gevallen coulant.
Voor meer informatie over Utrecht Zuilen verwijs ik graag door naar een ander topic.

Wat betreft eventuele extra kosten, zoals Pe_pe aangeeft, die kun je terugvorderen via NS Klantenservice. Bij reizigers met een Traject Vrij gaat het automatisch, we zien immers dat de klant van en naar Zuilen/Lunetten reist en het gedeelte Utrecht CS - zuilen zal niet in rekening worden gebracht. Bij de andere groep abonnementshouders kunnen we dit niet doen. Het is immers niet te detecteren of de klant van Zuilen/Lunetten (met de bus) naar Utrecht CS heeft gereisd om vanaf daar naar 'het zuiden' te reizen. Deze cases zullen we stuk voor stuk in behandeling moeten nemen.

Reageer