beantwoord

Bushalte NS Bus onduidelijk op Station Schiedam

• 18 July 2021
  • 3 reacties
  • 102 Bekeken

Gisteren reisde ik van Rotterdam naar Heemstede. Ik wist dat de de trein naar den Haag vervangen werd door een bus. Prima. Echter, op station Schiedam liep ik na het uitchecken van de metro naar de voorkant van het station, aannemend dat de bus daar zou staan. Helaas, niets. In de hal geen enkele NS medewerker te bespeuren, ook niemand in het loket. Ik ben 80 jaar en slecht ter been, dus wat nu?? Toen zag ik een bord dat verwees naar de buslijnen. Dus trap op en vragen aan de buschauffeur. Bus stond elders, meer wist hij niet; gelukkig zat er een reiziger op het bankje te wachten op zijn bus en hij vroeg mij of ik zocht naar de bus naar Den Haag, ja dus. Deze man wist het gelukkig, de betreffende bus stond aan de ACHTERZIJDE van het station… Dus weer trap af en trap op, echt niet leuk! Bij de bus zaten twee NS medewerkers gezellig met elkaar te keuvelen. Waarom stonden zij niet in de hal om de mensen te informeren?? En bovendien, waarom stond er in de hal niet gewoon een bord met verwijzing naar de betreffende bussen?? Ja, halverwege zag ik wel een pijl, maar toen was ik er al bijna. NS, geef het s.v.p. duidelijk aan!!! Dit wil ik niet meer meemaken...

icon

Beste antwoord door Laura NS 19 July 2021, 10:19

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

Welkom bij de huidige "service” van NS. Toevallig heb ik in een grijs verleden ook een keer bij dit station op de bus moeten overstappen en inderdaad de bus vertrok aan de zijde van de mega` bioscoop en er werd niets aangegeven. 

Teleurstellend dat er ook vanuit moderatorkant niet gereageerd wordt. NS zit volgens mij momenteel zwaar in crisis, maar men doet alsof er niets aan de hand is. 

NS, geef het s.v.p. duidelijk aan!!! Dit wil ik niet meer meemaken...

Begrijpelijk! Dat lijkt me inderdaad niet fijn, zeker niet als je niet goed ter been bent. Ik begrijp uit het verhaal dat dit op meer plekken op het station bekend moet worden gemaakt. Al niet door personeel dan in ieder geval met wegbewijzering. Genoteerd! Ik ga het doorzetten met de gevolgen van jouw persoonlijke situatie. Dat willen we natuurlijk volgende keer graag voorkomen. Bedankt voor het delen en excuus voor dit ongemak.

Teleurstellend dat er ook vanuit moderatorkant niet gereageerd wordt. NS zit volgens mij momenteel zwaar in crisis, maar men doet alsof er niets aan de hand is. 

Op zondag eindigt de dienst om 17:00 uur. We lezen dit dus nu pas. ;)

Reputatie 6

NS, geef het s.v.p. duidelijk aan!!! Dit wil ik niet meer meemaken...

Begrijpelijk! Dat lijkt me inderdaad niet fijn, zeker niet als je niet goed ter been bent. Ik begrijp uit het verhaal dat dit op meer plekken op het station bekend moet worden gemaakt. Al niet door personeel dan in ieder geval met wegbewijzering. Genoteerd! Ik ga het doorzetten met de gevolgen van jouw persoonlijke situatie. Dat willen we natuurlijk volgende keer graag voorkomen. Bedankt voor het delen en excuus voor dit ongemak.

Op zondag eindigt de dienst om 17:00 uur. We lezen dit dus nu pas. ;)

Oh zondag tot 17.00 uur was volgens mij in het verleden niet zo. Er zijn op dit forum veel topics over het onduidelijk aangeven van de bushaltes. Tot op heden is NS er niet in geslaagd dit probleem op te lossen.  

Reageer