beantwoord

Bussen naar hoofdstations

• 15 april 2017
  • 7 reacties
  • 143 Bekeken

Onnodig stoppen
icon

Beste antwoord door GroeneRuiter 15 april 2017, 14:01

@Josuf Vergeet niet dat deze bussen ook een dienstregeling hebben. Het is toch ook niet zo dat een trein niet stopt op bijvoorbeeld Hollandsche Rading omdat daar toch niemand heen moet? Tevens zet de NS Snel- en Stopbussen in als vervangend vervoer. Er is vaak dus een rechtstreekse mogelijkheid met de bus. Indien u als reiziger de Stopbus neemt zal u op de ingeplande, kleinere stations stoppen.
Bekijk origineel

7 reacties

Waarom rijden bussen altijd strak langs de stations waar ook de vervangingde dienstregeling van is ópók als overduidelijk is dat de meeste mensen naar een hoofdstation willen.
Dag Josuf, zou je misschien wat meer kunnen vertellen? Ik begrijp zo niet wat er precies aan de hand is.
Als overduidelijk is dat de meeste mensen naar een "grote plek" willen of willen doorreizen met de trein.
Waarom zou bij vervangend bij werkzaamheden de bus dan op alle tussengelegen stops rijden.
Stel... er zijn werkzaamheden tussen Deventer en Almelo.
Waarom zou er dan een lijn bussen zijn die naar Almelo, Hengelo én Enschede gaat.
In plaats van 1 naar Almelo, 1 naar Hengelo en 1 naar Enschede.

Of als er vanaf Weesp problemen zijn naar Amsterdam. Waarom gaat er dan niet rechtsreeks 1 naar Amsterdam Centraal of 1 rechtstreeks naar Amsterdam zuid of Amstel.
En niet stoppen op de tussenliggende ministations.
Daar kan dan een "stopbus" naar toe.

Ik heb dat in mijn treincarriere maar 1 keer mogen meemaken. Dat een station werd overgeslagen uit klantvriendelijke overwegingen. Je kon toen met het nachtnet direct naar Leiden ipv via Schiphol.
Reputatie 5
Badge
@Josuf Vergeet niet dat deze bussen ook een dienstregeling hebben. Het is toch ook niet zo dat een trein niet stopt op bijvoorbeeld Hollandsche Rading omdat daar toch niemand heen moet? Tevens zet de NS Snel- en Stopbussen in als vervangend vervoer. Er is vaak dus een rechtstreekse mogelijkheid met de bus. Indien u als reiziger de Stopbus neemt zal u op de ingeplande, kleinere stations stoppen.
Reputatie 7
Badge +3

Stel... er zijn werkzaamheden tussen Deventer en Almelo.
Waarom zou er dan een lijn bussen zijn die naar Almelo, Hengelo én Enschede gaat.
In plaats van 1 naar Almelo, 1 naar Hengelo en 1 naar Enschede.

Waarom zouden er überhaupt bussen naar Hengelo en Enschede rijden als er werkzaamheden zijn tussen Deventer en Almelo? Er rijden dan toch gewoon treinen naar Hengelo en Enschede.
Reputatie 5
Badge
@Tamzin Daar heb ik zelf overheen gelezen, goed gezien!
Reputatie 7
Badge +3
Afhankelijk van tussen welke stations er geen treinen rijden, rijden er snelbussen tussen de grote stations (bv de IC stations) en stopbussen die op elk tussengelegen station stoppen. En ook al stapt er niemand op zo'n tussengelegen station uit, er kunnen daar wel mensen staan te wachten om in de stappen.
En soms zullen er misschien alleen stopbussen zijn omdat er (nog) niet genoeg bussen voorhanden zijn om zowel snelbussen als stopbussen te laten rijden.

Reageer