beantwoord

bussen naar zutphen

  • 19 February 2022
  • 2 reacties
  • 138 Bekeken

Hallo,

Ik ben vertrokken van Roermond om 14.03 en ga naar Apeldoorn de maten 16.52. Eerst zou ik gewoon de hele tijd kunnen reizen. Alleen is er zo net in de NS reisplanner een wijziging geweest waar door de hele reis niet mogelijk is alleen tot aan Nijmegen, maar rijden er ook dan geen bussen naar Zutphen, omdat ze daar aan spoor aan het werken zijn en het wel op de twittter van de NS staat. Maar in de app staat dat er geen vervangend vervoer is? 

icon

Beste antwoord door Tochjo 19 February 2022, 14:31

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo,

Ik ben vertrokken van Roermond om 14.03 en ga naar Apeldoorn de maten 16.52. Eerst zou ik gewoon de hele tijd kunnen reizen. Alleen is er zo net in de NS reisplanner een wijziging geweest waar door de hele reis niet mogelijk is alleen tot aan Nijmegen, maar rijden er ook dan geen bussen naar Zutphen, omdat ze daar aan spoor aan het werken zijn en het wel op de twittter van de NS staat. Maar in de app staat dat er geen vervangend vervoer is? 

Het was natuurlijk sowieso onverstandig om het risico te nemen om een lange reis te starten. De kans dat u zoals nu gebeurt zou stranden was natuurlijk levensgroot. Bussen en de particuliere treinen zijn op dit moment het enige betrouwbare alternatief. NS heeft inmiddels aangegeven dat er vandaag hooguit nog hier en daar een incidentele trein zal rijden dus wachten raad ik u niet aan.. 

Badge +3

Er rijden wel treinvervangende bussen naar Zutphen, maar die vertrekken (vanuit Nijmegen gezien) vanaf Dieren. Tussen Nijmegen en Dieren zou je per trein moeten reizen. Helaas lijkt het erop dat er de komende uren geen treinverkeer mogelijk is tussen die plaatsen.

De snelste optie van Nijmegen naar Apeldoorn lijkt me met een lijnbus van Nijmegen naar Arnhem, en daarna met een lijnbus van Arnhem naar Apeldoorn. Duurt langer en kost je misschien een extra vervoerbewijs, maar dan kom je er wel. Deze reis kun je plannen in de reisplanner van 9292.nl.

Reageer