beantwoord

bussen tussen dh hollands spoor en schiedam

• 8 mei 2020
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

Wat een rampenplan vanmorgen sta je op station Rijswijk om naar je werk te gaan en heb ik 3 bussen gehad die mensen weigerde mee te nemen vanwege de drukte en de bus vol zat. Ik werk in een vitaaal beroep en heb een alternatief moeten nemen om in Delft te komen. NS doe er iets aan kan zo nog geen eens op mijn werk komen .

icon

Beste antwoord door Danny NS 8 mei 2020, 12:45

Hoi Marco3key, welkom bij de NS Community!

Mijn excuus dat je niet mee kon, vanwege de crisis is het lastig inschatten hoeveel mensen in een bus passen en uberhaupt moeten reizen. Ik zet je melding door ter kennisgeving.

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Marco3key, welkom bij de NS Community!

Mijn excuus dat je niet mee kon, vanwege de crisis is het lastig inschatten hoeveel mensen in een bus passen en uberhaupt moeten reizen. Ik zet je melding door ter kennisgeving.

Reputatie 1

Goed punt. Ik denk dat we nu even in de problemen gaan komen nu de lockdown milder wordt. Ik denk niet dat het goed voor veel mensen is geweest om lang opgesloten te zitten. Dat waren de regels en ik wil er geen goed of fout aan plakken.

Nu gaan de mensen weer op pad. En ik denk niet dat we dat kunnen tegen houden. Vraag voor mij is wel hoe kunnen we dat het beste samen oplossen. Regering, vervoerders en reizigers. 

U in een vitaal beroep kunt niet anders. Maar ik denk wel wat er andere mensen zijn die hun reistijden wel kunnen aanpassen. En ook de vervoerders moeten de capaciteit uitbreiden.

We doen deze dingen samen.

Reputatie 7
Badge +3

@Weg met de OV Chipkaart Dat er nu bussen rijden op het traject Den Haag HS-Rijswijk-Delft-Rotterdam Centraal is vanwege werkzaamheden, er wordt dit weekend het dak van een nieuwe spooronderdoorgang ingeschoven waarvoor nu al de voorbereidingen plaatsvinden. Normaal is het ook al regelmatig zo dat bij werkzaamheden de buscapaciteit niet altijd genoeg is. Het betreffende traject is altijd erg druk in de spits en hoewel het nu minder druk zal zijn zullen er nog steeds (of intussen al weer) meer mensen reizen dan er in een bus passen. Wel is het een slechte zaak dat er in het geval van TS al 3 bussen waren die te vol waren. Dat is een slechte inschatting van de benodigde bussen.

https://www.prorail.nl/nieuws/1200-ton-beton-verschuiven-in-rijswijk

Reputatie 5

NIet mopperen-er rijden ook elk half uur EBS bussen-lijn 51 (ik zie ze nl uit mijn buitenraam) die altijd vrijwel leeg zijn, maar ja, kost dan wel paar dubbeltjes naar Del-luf als je een NS-abo hebt. Maar ze stoppen dan wel weer op veel meer handige plekkies en je ziet Rijswijk buiten nog eens. Naar dat Hollandse spoor ook nog HTM bus en tram.

Reageer