beantwoord

Busvervoer 25 augustus ivm werkzaamheden Dordrecht-Rotterdam

• 19 augustus 2017
  • 50 reacties
  • 1063 Bekeken

Toon eerste bericht

50 reacties

Reputatie 6
Badge
Omdat ze bij NS blijkbaar warme melk met kalkoen hebben zitten eten. Misschien daarom.
Ik heb inmiddels antwoord gekregen van de verantwoordelijke van deze buitendienststelling. Gekeken naar de verschillende stromen reizigers en reismogelijkheden is er gekozen om inderdaad geen snelbussen in te zetten. Dit omdat er van noord naar zuid via Rotterdam/Breda/Roosendaal met de HSL gereisd kan worden. Daarnaast kunnen er maar een maximaal aantal bussen plaatsnemen op het station. Ook neemt busreistijd veel tijd in beslag en wordt er graag gebruik gemaakt van de spoorgedeeltes die niet buiten dienst zijn. Mochten de alternatieve reisopties erg tegenvallen of langer de tijd kosten dan aangegeven, dan ontvangen we daar graag feedback over natuurlijk zodat het in de evaluatie meegenomen kan worden!
Reputatie 3
Iris,
Ik verheug me al op de reacties morgen.
Het niet inzetten van een snelbus tussen Dordrecht en Rotterdam Zuid zal tot veel klachten leiden. En ja als je naar Rotterdam Zuid gaat rijden i.p.v. Rotterdam Stadion dan kan je rekenen op een puinhoop op Zuid.
Reputatie 3
En wederom geen reactie op het feit dat reizigers vanaf Blaak en Zuid niet via Centraal mogen reizen
@Schraper: We houden dit topic in de gaten en we nemen alle concrete suggesties mee om te bekijken waar we verbeteringen in zien 🙂.
Reputatie 3
@Arnold

Ik heb een concrete suggestie gedaan waardoor reizigers vanaf Blaak geen last hebben van busvervoer en ook nog eens eerder op hun bestemming zijn. Helaas doet NS hier niets mee.
Jammer.
Volgens mij gaan de meeste reizigers vanuit Dordrecht niet naar Zwijndrecht, Barendrecht of Lombardijen maar naar Rotterdam Zuid en verder. Dus een gemiste kans om geen snelbussen in te zetten.
Reputatie 6
Badge
Vervangend busvervoer helpt niet eens van Dordrecht naar Rotterdam. Ooit perron 1 gezien in de spits? Dat kan je echt niet voor bussen vervangen.
Reputatie 3
Volgens de reisplanner morgen twee bussen per uur in plaatst van vier sprinters.
Als ik zie hoeveel passagiers er iedere ochtend vertrekken vanaf Lombardijen en Barendrecht dan breekt morgen de pl... uit.
Reputatie 3
[...]Gekeken naar de verschillende stromen reizigers en reismogelijkheden is er gekozen om inderdaad geen snelbussen in te zetten. Dit omdat er van noord naar zuid via Rotterdam/Breda/Roosendaal met de HSL gereisd kan worden. Daarnaast kunnen er maar een maximaal aantal bussen plaatsnemen op het station.[...]

Kan lachen worden als de HSL er weer eens een tijd uit knalt. Goed bezig jongens. :D

Misschien dan toch maar aan Prorail en in overleg met de politiek voorstellen om weer 's nachts werkzaamheden uit te gaan voeren? Want dit gaat echt nergens meer over. Dit is gewoon puur reizigers pesten door NS en Prorail.

Halloooo planners, vakanties zijn voorbij, iedereen is weer aan het werk, en scholen zijn weer gestart. Dan is het toch geen moment om juist dan werkzaamheden te gaan plannen !!?
Reputatie 5
En ja als je naar Rotterdam Zuid gaat rijden i.p.v. Rotterdam Stadion dan kan je rekenen op een puinhoop op Zuid.
Stadion zou inderdaad beter zijn geweest, veel meer plek voor bussen en mensen-massa's. Alleen in/uitcheck mogelijkheden zijn waarschijnlijk wat beperkter (alhoewel, Zuid heeft ook maar 2 poortjes aan de achterkant).

Ik werk weer thuis, ik waag me niet meer aan bussen ...

En wederom geen reactie op het feit dat reizigers vanaf Blaak en Zuid niet via Centraal mogen reizen
Hehe ... 🆒
Reputatie 5
Oh ... terugsteken via R'dam CS is ook niet altijd een oplossing.
Krijg net bericht van m'n dochter dat de IC Direct zo'n 200 meter buiten Breda tot stilstand is gekomen. Die gaat haar introductie missen ...
Vanmorgen een reisje Dordrecht-Den Haag Laan van NOI gemaakt. 5 kwartier extra reistijd. Die stopbusdienst is een blamage. Zoals voorspeld ging het in Zwijndrecht al mis. Daar geen uitstappers. Dus de mensen in Zwijndrecht konden op de volgende wachten. Plus voor niks naar Zwijndrecht gereden had zo 10 minuten gescheeld en dus een trein eerder vanaf Rotterdam Zuid kunnen zijn. Want vanaf Zuid rijden er ook maar 2 sprinters en 2 intercity's naar Rotterdam cs, dat had wel gecommuniceerd mogen worden. Al met al een is het een grote aanfluiting zeker omdat dit week 5 op rij is op dit traject met werkzaamheden.
Reputatie 5
Rijden die bussen langs alle stations ??
Dan ben ik blij dat ik thuis ben gebleven, want Lombardijen is laatst in het rijtje naar Zuid ; en als ze in Zwijndrecht al vol zitten ...
Reputatie 7
Badge +3
Weet iemand wat er eigenlijk voor werkzaamheden zijn? Het schijnt dat er richting Roosendaal ergens een brug geschilderd moet worden maar wat er tussen Lombardijen en Dordrecht gebeurt lijkt strikt geheim te zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Weet iemand wat er eigenlijk voor werkzaamheden zijn? Het schijnt dat er richting Roosendaal ergens een brug geschilderd moet worden (waarom is dat dan niet gelijk met de Moerdijkbrug aangepakt toen de zaak toch plat lag?) maar wat er tussen Lombardijen en Dordrecht gebeurt lijkt strikt geheim te zijn.
Reputatie 5
dit misschien ?
https://www.prorail.nl/projecten/kijfhoek
Bedankt voor het signaal, maartenvdL. Wij hebben vandaag diverse meldingen ontvangen op onze kanalen. We hebben dit intern ook opnieuw aangegeven en er gaat gekeken worden of er meer (snel)bussen ingezet kunnen worden. Hopelijk wordt het snel opgepakt, want ik begrijp dat dit erg frustrerend is! 😞
Reputatie 6
Badge
Er gaan vanaf ''Dordrecht CS'' zo'n 8 bussen per uur naar Rotterdam Zuid. Kost je misschien wat extra geld, maar je kan gewoon zitten en de dienstregeling is gegarandeerd, dus geen stress over te laat op je werk.

RET bus 143 gaat niet via Zwijndrecht en neemt een kortere route richting Rotterdam, reistijd is wel zo'n 55 minuten.
Zie alleen maar klagers voorbij komen En terecht! Heb vandaag een en ander kunnen aanschouwen
Schreeuwende NS medewerkers, geen bussen, anderhalf uur wachttijd etc etc Kompete chaos op station Dordtecht En hier lees ik .... intern doorgegeven ... er gaat gekeken worden of er meer snelblusser worden ingezet (1dag geleden!)
Wat is de huidige situatie? Klopt niets gedaan nog !
In een ander topic (nog een aangemaakt omdat antwoorden uitblijven ) Is het antwoord .... we nemen dit mee in evaluatie werkzaamheden Dus deze topic kan ook afgesloten worden! Nee geen extra snelbusssen dit weekend ?
Volgende keer ? Beloofd?
Reputatie 3
M. de Koning,
Maartenvdl heeft ruim op tijd gevraagd om snelbussen zoals in dit topic valt te lezen. NS heeft hier niets mee gedaan en laat reizigers wederom in de steek. Ik denk dat het niet aan de moderators is te verwijten.
Het ligt dieper in de organisatie. Vaak is het busvervoer prima geregeld maar in de omgeving van Rotterdam schijnt het erg moeilijk te zijn.
Alleen verwijt naar NS niet naar moderators!
Gaat mij om resultaat. Heb nog nooit meegemaakt dat busvervoer goed geregeld is.
Hoe moeilijk kan het zijn ? Zelfs nachtvervoer gaat mis.
Reputatie 6
Badge
Te dom voor woorden dat ze op zo'n druk traject als Dordrecht - Rotterdam niet eens vervangend busvervoer normaal kunnen regelen. Duizenden mensen worden gewoon voor de gek gehouden door NS in deze regio...
Niet alleen traject Dordt-Rotterdam!
Lees andere topics maar eens
Zou zeggen maak 1 topic "vervangend busvervoer" en die ontploft Maar ja heeft weinig zin merk ik Gebeurt toch niets
Dus ik zet er maar niet meer op
Kan NS weer zeggen er zijn geen klagers meer ?

Reageer