beantwoord

Busvervoer 25 augustus ivm werkzaamheden Dordrecht-Rotterdam

• 19 augustus 2017
  • 50 reacties
  • 1060 Bekeken

Waarom rijden er geen snelbussen komende vrijdag? De schoolvakanties zijn dan ook weer voorbij of gaat het net zo choas worden zoals met de werkzaamheden tussen Den Haag en Rotterdam met de businzet? Zeker gezien nu er voorvde 5e week op dit traject treinen wegens werkzaamheden uitvallen had ik toch wel meer services verwacht met een snelbus.
icon

Beste antwoord door Iris NS 24 augustus 2017, 16:49

Ik heb inmiddels antwoord gekregen van de verantwoordelijke van deze buitendienststelling. Gekeken naar de verschillende stromen reizigers en reismogelijkheden is er gekozen om inderdaad geen snelbussen in te zetten. Dit omdat er van noord naar zuid via Rotterdam/Breda/Roosendaal met de HSL gereisd kan worden. Daarnaast kunnen er maar een maximaal aantal bussen plaatsnemen op het station. Ook neemt busreistijd veel tijd in beslag en wordt er graag gebruik gemaakt van de spoorgedeeltes die niet buiten dienst zijn. Mochten de alternatieve reisopties erg tegenvallen of langer de tijd kosten dan aangegeven, dan ontvangen we daar graag feedback over natuurlijk zodat het in de evaluatie meegenomen kan worden!
Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 2
Vrijdag 25 augustes rijden er minder treinen tussen Roosendaal en Rotterdam. Er rijden geen sprinters. Intercity Brussel rijdt bijvoorbeeld gewoon tussen Roosendaal en Rotterdam op vrijdag.
Reputatie 3
Nog een tip voor forumleden:
Voor reizen vanaf Breda naar Blaak en Zuid kan je zonder problemen omreizen via Rotterdam Centraal.
Zeg bij vragen van de conducteur dat je naar Barendrecht reist.
Terug kan dat helaas niet.
Reputatie 6
Badge
Snelbussen bevinden zich meestal in Zwijndrecht in plaats van Dordrecht.
Maar dan reden er gewoon treinen russen Dordrecht en Zwijndrecht.
Reputatie 6
Badge +1
Ik vermoed dat er komende vrijdag helemaal geen treinen rijden tussen Rotterdam Stadion en Roosendaal (dus ook niet langs Dordrecht). Volgens de site van NS rijdt alleen de sprinter Dordrecht-Breda. Waarom er geen snelblusser wordt ingezet is mij een raadsel. Nu moeten reizigers eerst naar Rotterdam Zuid, en daar met de stopbord verder.
Ik snap je punt inderdaad. Ik heb de vraag voor je uitstaan en ik kom er z.s.m. op terug!
Vrijdag 25 augustes rijden er minder treinen tussen Roosendaal en Rotterdam. Er rijden geen sprinters. Intercity Brussel rijdt bijvoorbeeld gewoon tussen Roosendaal en Rotterdam op vrijdag.

Alleen stopt de Intercity Brussel op die dag niet in Dordrecht. Dat is dan ook de enigste trein die wel rijdt.
Reputatie 5
Nee he, niet weer !!??
We hebben net de afgelopen week die ellende met vervoer naar Den Haag en Leiden gehad en nu dit weer !! Ik ga m'n baas maar vertellen dat ik wéér thuis werk ... als dat zo doorgaat heeft die Business Card niet veel zin meer. Kunnen ze me beter een leasewagen geven.
Ik snap dat het enige frustratie oproept. In september zal het aantal buitendienststellingen tijdens werkdagen weer geminimaliseerd zijn.
Reputatie 3
Klaas Jan,

De vraag van maartenvdL is natuurlijk: Waarom geen snelbussen van Dordrecht naar Rotterdam Zuid.
Zoals het op dit moment in de reisplanner staat is er 1 stopbus per half uur.
Normaal rijden er 4 IC's en 4 sprinters per uur op dit traject.
En dat past echt niet in 1 stopbus.
Waarschijnlijk gaan er veel meer bussen rijden dan 2 per uur.
Trussen Dordrecht en Rotterdam Zuid kan je dat het beste ook snelbussen inzetten. Dan hoeft niet elke reiziger op sightseeing.
Reputatie 5
Gezien de ervaringen afgelopen maandag (week ?) zou ik daar geen geld op inzetten 🆒
Reputatie 3
Gezien de ervaringen afgelopen maandag (week ?) zou ik daar geen geld op inzetten 🆒

Ik ben er ook bang voor Goner 😠.
Wat ik ook niet begrijp is dat de bussen naar Rotterdam Zuid en niet naar het Stadion rijden.
Maar misschien zijn er ook werkzaamheden tussen Zuid en Stadion.
Ik heb begrepen dat de ervaringen van de vorige 'verbussing' zijn meegenomen naar deze week en er meer bussen worden ingezet, al blijft dit een uitdaging in de vakantieperiode. Als het druk wordt en het wordt lastig de tijden te halen dan zal een lege bus aankomen en vol weggaan, los van de tijd, mits de chauffeur zich nog kan houden aan de rijtijdenwet.
Reputatie 3
Ik zie in de planner ook weer het belachelijke reisadvies van Rotterdam Blaak naar Breda staan.
Eerst met sprinter naar Rotterdam Zuid. Dan met de bus naar Dordrecht en verder met trein naar Breda.
Totaal reistijd 1 uur 28 minuten.

Reistijd via Rotterdam Centraal is 39 minuten
Dat scheelt ook weer passagiers voor de bussen
Ik heb begrepen dat de ervaringen van de vorige 'verbussing' zijn meegenomen naar deze week en er meer bussen worden ingezet, al blijft dit een uitdaging in de vakantieperiode. Als het druk wordt en het wordt lastig de tijden te halen dan zal een lege bus aankomen en vol weggaan, los van de tijd, mits de chauffeur zich nog kan houden aan de rijtijdenwet.

In dit gedeelte van Nederland is de schoolvakantie weer voorbij.

Maar dan nu concreet: gaan jullie ook snelbussen in zetten? Denk dat het merendeel van de reizigers geen zin heeft om Zwijndrecht, Barendrecht en Lombardijen te gaan zien.
Reputatie 7
Badge
Nee he, niet weer !!??
We hebben net de afgelopen week die ellende met vervoer naar Den Haag en Leiden gehad en nu dit weer !! Ik ga m'n baas maar vertellen dat ik wéér thuis werk ... als dat zo doorgaat heeft die Business Card niet veel zin meer. Kunnen ze me beter een leasewagen geven.

Ja zeker en dan sta je elke dag in de file. Dat is toch ook zo leuk he.... Goner?
Reputatie 2
Het doorgaand treinverkeer gaat over de hsl. De bussen zijn alleen voor de tussengelegen stations.
Reputatie 5
Reistijd via Rotterdam Centraal is 39 minuten
Dat is terugsteken en dat mag niet 😃
Reputatie 3
Goner,
Die discussie begin ik hier niet meer :D
De reiziger mag voor hetzelfde geld 50 minuten extra genieten van het NS vervoer.
Mooi geregeld toch ?
Reputatie 7
Badge
Goner,
Die discussie begin ik hier niet meer :D
De reiziger mag voor hetzelfde geld 50 minuten extra genieten van het NS vervoer.
Mooi geregeld toch ?

Ja, maar volgens Goner is dat dus terugsteken blijkbaar en dat mag niet volgens hem.
Reputatie 5
@Trein-D ; je snapt er echt niks van he ?
Reputatie 7
Badge
@Trein-D ; je snapt er echt niks van he ?

Jawel hoor. 🙂 ik snap het wel.
Reputatie 2
@Goner Met de werkzaamheden mag je wel terugsteken om busvervoer te vermijden. Ik heb dit ook gedaan vorige keer
Reputatie 5
Waarom geeft de Reisplanner dat niet aan dan ??

zie ook post 13 van Schraper

Reageer