Communicatie rond werkzaamheden Rotterdam

• 12 november 2020
  • 3 reacties
  • 167 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

In de afgelopen dagen is de wijze waarop de details van hoe de werkzaamheden worden omschreven veranderd. De datumnonatie en ook de bewoording zelf zijn veranderd, bijvoorbeeld van "Reis tussen ... en ... via ..." naar Reizigers tussen ... en ... reizen via ... ".

Het gevolg is dus dat er soms details compleet wegvallen die wel van belang zijn voor de reiziger. Dat er vanaf vanavond t/m 16 november bussen rijden is toch echt wel een belangrijk detail voor de reiziger, omdat de reistijd aanzienlijk langer wordt. Op de website staat die informatie er wel, maar in de app (waar de meesten kijken) ontbreekt dat dan weer. Fijn dat er staat dat de dienstregeling is gewijzigd, maar dat er bussen rijden is toch echt iets compleet anders, zeker nu mensen in coronatijd minder graag met de bus reizen. Bovendien ontbreekt er ook in hoe de bussen rijden namelijk: 

• Stopbussen tussen Rotterdam Centraal en Zwijndrecht (let op: geen stop op Rotterdam Blaak vanwege wegwerkzaamheden bij station).
  • Taxibusje tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Blaak.
  • Snelbussen tussen Schiedam Centrum en Zwijndrecht.

Je moet dus weer op de speciale pagina over deze werkzaamheden kijken om te weten welke veranderingen er precies zijn en hoe de bussen rijden. 

3 reacties

Dank loklok8 dat je mij hierop attendeert. Ik was van plan aanstaand weekend richting Zeeland te gaan, maar ik ga zeker niet met een NS bus reizen. Ik ga dan maar de reis via Utrecht en den Bosch plannen,

Ik kom vanuit Noord Holland met weekend vrij moet dat wel lukken.

Dankjewel loklok8 voor de melding! Als ik het zo bekijk, dan is de informatie in het reguliere overzicht op de website het minst uitgebreid. Mijn eigen app is wat uitgebreider door in ieder geval iets over stop -en snelbussen te melden op bepaalde data en tijden naast de aangepaste dienstregeling. Bij het plannen van een reis in zowel de app als via de website lijkt het allemaal wel goed aangegeven. Ik ga het in ieder geval bij content neerleggen. Het is wel van belang dat bepaalde details duidelijk zichtbaar zijn op de pagina's waar de meeste reizigers kijken. 

Reputatie 5
Badge

OOk de tussen-Ic Lelystad-Dordt is beperkt tot den Haag HS en stopt (meestal?) om ondoorgrondelijke redenen niet in LaanvNOI.

IC/D DHaag CS-Eindhvn rijdt wel, via oude lijn en zo ongeveer elke dag op andere tijden.

In die ouwe sprintertjes blijkt het een enorme opgave om er de juiste route/traject in te zetten-vaak beperkt tot Rdm.

En dat is dan nog enkel vanwege die werken tusen RTdm en Dordt.

Het is een nog grotere puzzle om na te gaan welke treinseries er nu uit liggen vanwege de verdere corona-beperkingen van deze week. Zo is vb Enkhzn-Heerlen eruitgeknipt tussen Ams-CS en Sittard.

Reageer