beantwoord

Concert Guns&roses 12 juli

Ik reis met de trein samen met mn dochter, maar wil erg graag weten of ik nog terug kan komen naar huis. Wij moeten naar Hengelo ov (bij Enschede)
icon

Beste antwoord door Thomas NS 5 juli 2017, 19:05

Hallo Miriamloonen en welkom op het NS Serviceforum.

Wat Momo aangeeft klopt, maar het is niet helemaal duidelijk hoe we het gaan vormgeven volgende week. Houd het antwoord van Momo aan, maar houd ook rekening met een terugreis vanaf Goffertpark naar Nijmegen (CS) met de evenementenbus, om vervolgens te reizen naar Hengelo. Guns 'n Roses loopt nog wel eens uit, vandaar dat het nog niet zeker is of je wel thuiskomt. Eerder weggaan is natuurlijk ook geen optie (ben fan, vandaar) maar als dat nodig is, dan moet het maar vrees ik.
Bekijk origineel

36 reacties

Badge +3
Als ik met n e ticket reis moet ik toch wel inchecken anders gaan de poortjes toch niet open???????
Nee, dat hoeft dus niet. Veel stations hebben niet eens poortjes, en bij 'incheckpaaltjes' kom je met een e-ticket ook niet ver, want die hebben geen verlicht oog met 'Scan ticket'.

De code op een e-ticket heeft niets met jou of je reis te maken, en is inderdaad *alleen maar om poortjes te openen* (op die datum).
Als ik met n e ticket reis moet ik toch wel inchecken anders gaan de poortjes toch niet open???????
Badge +3
En wat, nu NS plotseling besluit om het station Nijmegen Goffert te sluiten,
zodat de reiziger besluit om op een andere wijze te reizen van en naar het evenement?

Bij Robbie Williams was het station weliswaar open, maar te klein voor de verwachte uitstroom uit het stadion. Daarom had de organisatie een stuk of 65 pendelbussen geregeld naar Nijmegen Centraal, met het *dringende* verzoek om daar gebruik van te maken.

Wellicht dat op last van de politie de toegang tot het station alsnog geblokkeerd was... Dan zal dit deze keer niet anders zijn.
Daarnaast is een e-ticket de hele dag geldig. Ook al kan er een bewijs geleverd worden dat Miriamloonen op een bepaald moment in de bus zat, is dat geen bewijs dat het e-ticket niet gebruikt is. Ik snap dat het een erg vervelende situatie is, maar we kunnen hiervoor geen compensatie bieden.
En wat, nu NS plotseling besluit om het station Nijmegen Goffert te sluiten,
zodat de reiziger besluit om op een andere wijze te reizen van en naar het evenement?

https://www.mojo.nl/goffertpark-gnr/#f8DsaJ2QpH62dZmw.97

http://www.ns.nl/reisplanner/#/?aankomst=Hengelo&aankomsttype=treinstation&tijd=2017-07-12T23:00&type=vertrek&vertrek=Nijmegen%20Goffert&vertrektype=treinstation

Badge +3
Maar het staat op datum en naam, dan kan de ns de 13e juli toch zien dat het niet gebruikt is???
Nee, dat kunnen ze dus juist niet. Met een e-ticket hoef je namelijk helemaal niet in- en uit te checken om het te gebruiken, dus zodra het als PDF in je bezit is, is het geldig.

De QR/blokjes code op een e-ticket is puur bedoeld om eventuele poortjes te kunnen passeren, en wordt verder niet geregistreerd.
Een e-ticket is een toonkaart, waarmee je niet kan inchecken. Het al dan niet gebruiken van het e-ticket wordt daardoor niet geregistreerd, waardoor we ook niet kunnen controleren of er mee gereisd is. De enige controle die wij hebben is of het ticket gedownload is of niet. Zo ja, dan heb je een geldig vervoerbewijs in je bezit wat wij niet meer ongeldig kunnen verklaren.

Daarnaast is een e-ticket de hele dag geldig. Ook al kan er een bewijs geleverd worden dat Miriamloonen op een bepaald moment in de bus zat, is dat geen bewijs dat het e-ticket niet gebruikt is. Ik snap dat het een erg vervelende situatie is, maar we kunnen hiervoor geen compensatie bieden.
Maar het staat op datum en naam, dan kan de ns de 13e juli toch zien dat het niet gebruikt is???
Met een e-ticket check je niet in, dus de NS ziet niet of je wel of niet hebt gereisd...
ALs TS kan bewijzen dat ze teglijkertijd in de bus zat, is het toch geen probleem ?

En de klantenservice biedt wel vaker compensatie aan voor bepaalde gevallen.
Ik grijp even in hier voordat er verkeerde ideeën ontstaan, gezien het niet klopt wat je aangeeft Michiel.. Over het algemeen zijn we vrij streng met het handhaven van de voorwaarden van e-tickets, om fraude te voorkomen.

Zoals Miriamloonen zelf al aangeeft is het haar eigen keus om uiteindelijk met een ander vervoermiddel de reis te maken. We kunnen alsnog niet controleren of het treinticket gebruikt is of niet, dus kunnen we alsnog geen compensatie aanbieden.
Das toch raar? Het zal de ns niets uitmaken dat ik nu met een bus ga, das toch mijn keus?
Als je het geld voor je NS e-ticket niet terug wilt, hoef je verder niets te doen...

In het andere geval: NS kan een E-ticket nog steeds niet ongeldig maken,
en zal dus zeker een bewijs willen zien, dat je die dag op een andere dag naar het concert
bent gereisd, willen ze uit coulance eventueel jouw NS e-ticket vergoeden.
Das toch raar? Het zal de ns niets uitmaken dat ik nu met een bus ga, das toch mijn keus?
Een E ticket en helaas al geprint ?
Zelfs al had je het e-ticket niet geprint, dan komt dit e-ticket
niet in aanmerking voor compensatie, wanneer je het het al hebt gedownload..

Aangezien het e-ticket op naam staat, kun je deze niet aan een ander verkopen.

Misschien wilt de NS uit coulance je het bedrag van het NS e-ticket terugbetalen.
Zorg er dan voor dat de naam op zowel het e-ticket van de NS als de naam
op het e-ticket van de georganiseerde busreis overeenkomen.
Een E ticket en helaas al geprint ?
Wat voor een treinkaartje had je aangeschaft?
Ga toch maar met de georganiseerde bus. Treinkaartjes probeer ik kwijt te raken en anders dikke vette pech!
Bedankt voor je laatste tip wat betreft wachten met verzilveren en of printen.
Helaas heb ik al treintickets en die kan ik niet meer annuleren ??‍♀️
Misschien de volgende keer niet gelijk bij het aanschaffen van treinvouchers
deze gelijk verzilveren en printen, maar even wachten tot de dag van vertrek?
Helaas heb ik al treintickets en die kan ik niet meer annuleren ??‍♀️
Ik reis met de trein samen met mn dochter, maar wil erg graag weten of ik nog terug kan komen naar huis. Wij moeten naar Hengelo ov (bij Enschede)
U kunt voor €9,90 de Nachtbus te nemen vanaf Nijmegen naar Enschede.
Deze Flixbus vertrekt op 04:50uur (of later) vanaf Nijmegen Centraal en komt (zonder overstap) 2 uur later aan in Enschede. Vandaar neemt u de trein terug naar Hengelo.

Dienstregeling Nachtbus lijn N367 (Parijs - Praag via Nijmegen & Enschede):
https://meinfernbus.de/unser-angebot/linien/bus-prag-hannover-paris.html

Aangezien de bus uit Parijs komt, is er een grote kans, dat er onderweg vertraging is.
Een zekere oplossing is dan, om de eerste trein uit Nijmegen te pakken (Kosten €17,60)

Reisadvies
Intercity richting Den Helder (NS)
Vertrek 05:37 Station Nijmegen Spoor 1a
Aankomst 05:56 Station Arnhem Centraal Spoor 11

Intercity richting Zwolle (NS)
Vertrek 05:58 Station Arnhem Centraal Spoor 10
Aankomst 06:32 Station Zutphen Spoor 3

Stoptrein richting Oldenzaal (Syntus)
Vertrek 06:36 Station Zutphen Spoor 2b
Aankomst 07:14 Station Hengelo Spoor 3b

Bekijk de meest actuele reisinformatie op: https://9292.nl/reisadvies/station-nijmegen/station-hengelo/vertrek/2017-07-13T0537
Misschien kunt u overwegen om te reizen met de bus van EventTravel.
Vanuit Hengelo zijn de kosten voor een retourticket €25 (+ €3,50 per bestelling).

https://www.eventtravel.nl/evenement/2588/guns-n-roses-not-in-this-lifetime-tour

REISSCHEMA & REISINFORMATIE Woensdag 12 juli 2017
15:00 uur - (voorlopig) Vertrek vanaf Hengelo NS
17.00 uur - Aankomst bij Goffertpark, Nijmegen
22.30 uur - Touringcar weer toegankelijk
23.59 uur - Uiterlijk vertrek touringcar

TIJDSCHEMA
15.30 uur Deuren open
18.15 uur Tyler Bryant & The Shakedown
18.45 uur Pauze / change over
19.05 uur Biffy Clyro
19.50 uur Pauze / change over
20.15 uur Guns N' Roses
23.00 uur Verwacht einde
Zonde dat je niet kunt! Zo vaak komt t niet voor dat Guns in Nederland is?
Hoop op mooi film materiaal
Reputatie 7
Nee hoor Miriam, ik bedoelde wat landrsthrn aangeeft. Als ik die dag weg ben, dan loopt het misschien in het honderd. Ik ben hier nodig, maar ben in ziel en geest bij jullie. Ik zet wel wat Guns 'n Roses op voor mezelf 🙂
Nou dan stond er geen vraagteken achter toch? Mss bedoelt hij vervoer via social media?
Reputatie 6
Badge
Thomas wou dat hij kon gaan, maar hij heeft het druk met zijn werk op het Forum en Social Media. Ik denk dat hij dat bedoelt.
Wat bedoel je daarmee?

Reageer