Corona/bus inzet.

• 17 januari 2021
  • 12 reacties
  • 398 Bekeken

Gisteren in Meppel,zag ik dat er extra bussen ingezet werden.

Dit i.v.m. werkzaamheden.

Wat ik zag deed mijn mond open vallen van verbazing. Een bom- volle bus!!!! stond om ongeveer 13 uur in Meppel op het busstation.( personen vervoer Hetebrij, stond op de bus)

Hoe kan dit??? Is iedereen dan van te voren getest?

`

12 reacties

Badge

Dit is gewoon toegestaan, mits mondkapjes op.

Reputatie 6

Waren vast allemaal reizigers met een noodzakelijke reden om te reizen.

Badge +3

Het is totaal onverantwoord om een bus vol te proppen met mensen met een discutabel mondkapje, die zijn echt niet allemaal fris gewassen of niet eerder gebruikt maar worden ook vaak gewoon uit een jas- of broekzak gevist.

Oke, in een bus staat dan meestal het dakluik wel open voor wat ventilatie maar veilig is het allerminst. Ik las trouwens dat er mensen moesten staan in een treinvervangende bus, maar in een touringcar moet iedereen zitten én de veiligheidsgordel dragen. Zou nog kunnen dat er stadsbussen ingezet worden, dan mag je wel staan.

Reputatie 7
Badge +3

Wat is bom-vol? Alle zitplaatsen in het OV mogen sinds 1-7-2020 gebruikt worden. Omdat daarbij niet de altijd de 1,5 m aangehouden kan worden is het mondkapje verplicht. Wil je niet naast een wildvreemde zitten dan is het OV nu niet het juiste vervoer voor jou.

Daarbij vraagt de Rijksoverheid al vanaf half december om zoveel mogelijk thuis te blijven en alleen op reis te gaan als dit noodzakelijk is. Als iedereen zich daar aan zou houden zou het minder druk op de weg en in OV moeten zijn en hebben zij die wel moeten reizen meer ruimte.

Reputatie 6

Bij bomvol denk ik aan alle zitplaatsen bezet en de gang vol met staande reizigers.

Reputatie 7
Badge +3

Bij bomvol denk ik aan alle zitplaatsen bezet en de gang vol met staande reizigers.

Met Bom-vol in OV wordt in deze tijd vaak bedoeld dat men geen vrije zitplaatsen naast, voor en achter zich heeft. Mensen willen niet naast een vreemde zitten (wat ik wel kan begrijpen) en roepen al al snel.dat bus of trein vol is als ze naast iemand zouden moeten gaan zitten. Genoeg foto's op Twitter gezien van die bom-volle treinen met staande mensen en veel stoelen bezet door tassen.

Bom-vol betekende in dit geval mensen die zelfs in het gangpad stonden. Dit zijn erge KLM praktijken: uitzonderingen op de regel.  Hoeveel bedrijven gaan er niet kapot aan corona hoeveel burgers gaan er niet kapot aan en dan zie je bedrijven die zich niet aan de regels hoeven houden? Ik vindt het walgelijk!!!

Allemaal reizigers met noodzakelijke reden? Ja, ik snap dat je dat zegt Vareo. ( het gaat natuurlijk om je baan… maar geloof je het zelf? Je hoeft er niet op te antwoorden.

Bedrijven met een slim plan om zoveel mogelijk geld naar binnen te harken. Dàt mag ten koste van alles gaan. Walgelijk!!

Inderdaad een schande. De NS moet gewoon genoeg bussen inzetten.

Iedereen snapt dat het niet de bedoeling is om naast iemand te moeten zitten in deze tijd. Dat Rutte het niet verboden heeft klopt, maar we zijn toch geen kleine kinderen meer? We weten dat het besmettingsgevaar groot is in zo'n geval.

En staan in een touringcar is wel verboden trouwens.

Het zijn dit soort dingen die het draagvlak ondermijnen om je aan de coronaregels te houden. Zeg nou zelf: Zou jij bezoek beperken tot één als je net zo opgepropt hebt gezeten ter bevordering van de winst van NS en het touringcarbedrijf?

Badge

Allemaal reizigers met noodzakelijke reden? Ja, ik snap dat je dat zegt Vareo. ( het gaat natuurlijk om je baan… maar geloof je het zelf? Je hoeft er niet op te antwoorden.

Bedrijven met een slim plan om zoveel mogelijk geld naar binnen te harken. Dàt mag ten koste van alles gaan. Walgelijk!!

Ik weet niet of je het mee gekregen hebt maar de NS maakt momenteel totaal geen winst en draait flinke verliezen om toch het vervoer van mensen door te laten gaan.  Daarbij worden gewoon de regels die het kabinet heeft ingesteld gevolgd, al mogen er niet meer mensen in een bus dan het aantal zitplekken, blijkbaar kozen mensen er zelf voor om te blijven staan.

Reputatie 7
Badge +3

En staan in een touringcar is wel verboden trouwens.

Het zijn dit soort dingen die het draagvlak ondermijnen om je aan de coronaregels te houden. Zeg nou zelf: Zou jij bezoek beperken tot één als je net zo opgepropt hebt gezeten ter bevordering van de winst van NS en het touringcarbedrijf?

Volle bussen en treinen worden veroorzaakt door mensen die toch niet noodzakelijke reizen blijven maken. Die mensen zullen zich dan waarschijnlijk ook niet andere maatregelen houden. Volle bussen/treinen hebben niets met winst NS te maken maar met gedrag mensen.

Reageer