Corona, ervaringen sinds de maatregelen | NS Community

Corona, ervaringen sinds de maatregelen


  • NS Hoofdconducteur
  • 7966 reacties

Dit topic om te starten, daar heb ik echt even over nagedacht. Ik merkte aan mezelf dat mijn lontje steeds korter werd en dat ik mezelf soms niet terug herken. Ik kies ervoor om jullie mee te nemen in een kort verhaal, hoe is het nu als HC (en al mijn andere collega's in de operatie, dus machinisten, Veiligheid en Service, Tickets en Service, collega's die onze diensten stellen, invullen etc. Sorry als ik wat vergeet).

In het bijzonder wil ik zowel de moderatoren en mijn actieve collega's danken voor hun bijdrages en inzet. Dit geldt ook absoluut voor de vaste forumleden en hun engelen geduld om vaak hetzelfde te antwoorden. Top.

Ik heb helaas de pech (of het geluk, ligt eraan hoe je het bekijkt) om werkzaam te zijn in Brabant. Ik weet nog dat we anderhalve week geleden maatregelen kregen opgelegd in de provincie Brabant. De maand ervoor was Corona vaak al het gespreksonderwerp. Het viel ons al op dat er veel minder Chinese reizigers waren sinds de uitbraak in China. De oproep kwam voor Brabant om zoveel mogelijk thuis te werken. Ik merkte dit direct op in de spits in Brabant. Net als de maatregel, geen handen schudden en veel handen wassen. Wat was dat wennen. Dan heb ik het nog niet over die 1,5 meter afstand. 

In de spits, na ingang maatregelen in Brabant reed ik met collega's de langste trein die we rijden tussen Eindhoven Centraal en Utrecht Centraal. De samenstelling was 3x VIRM4, in ons jargon, 12 bakken vast. Tot aan Utrecht was het zeer rustig in deze trein. In Utrecht kreeg je het surrealistische beeld, dat het perron vol reizigers stond en zich massaal de trein in liepen. Afstand? Neh, rekening houdend met de brandhaard Brabant? Neh. Collega's stonden te kijken dat collega's uit Brabant door heel het land gingen. Dit gold ook voor reizigers. Paar dagen later volgde het land.

Eenmaal landelijk kreeg je in het begin lege stations te zien, gesloten winkels. Ik ben de hele tijd bezig met mijn afstand. Hoevaak een reiziger met een vraag op korte afstand van je komt, is zowat 95% van de keren. Bij uitstappen krijg je vaak ook geen 1,5 meter aan ruimte. Ook bij vragenstellende reizigers blijf je continue alert op de afstand. Dan moet je je eens verslikken, dan hoest je netjes in je elleboog, maar om je heen zie je reizigers en collega's opveren. De angst regeert.

Gisteren viel al op dat het drukker was in de trein. Groepjes bij elkaar. Geen afstand houden. Het lijkt wel of men in de bubble zit van hun telefoon of Ipad. Geen rekening houdend met de maatregelen. Ineens zie ik ook meer overtredingen, zoals fietsen op het station. Als je perse wil fietsen op een station, Breda heeft er een fietspad doorheen lopen. Het egoisme druipt ervan af.

Ik loop zowat op mijn tenen sinds de crisis en het draait allemaal om afstand, hygiene en goede samenwerking om de treinen te rijden. Ik behoor tot de "gezonde" groep en ik hoop dat reizigers hun verantwoordelijkheid nemen. Mensen met vitale beroepen willen graag veilig naar hun werk en terug. Met overvolle treinen met dagjesmensen lukt dat niet. Op stations geef ik ook geregeld aan dat men afstand moet houden. 

Ik hoop dat ik bij de "gezonde" groep blijf behoren en dat we ons werk blijven doen voor onze Nederlanders met vitale beroepen. In al die gevormde groepjes kom ik echt niet voor mijn lol erbij. Corona heeft mijn werk tijdelijk veranderd, de omgang met mensen (een knuffel die iemand nodig heeft, durf ik niet snel meer te geven) heeft gezorgd dat ik vaker echt op mijn tenen loop. Mijn ouders zie ik weinig, net als de rest van mijn familie en vrienden. Dat vind ik persoonlijk niet fijn en ik hoop dat we deze crisis snel beheersen. Dat het een serieuze crisis is, blijkt wel, maar nu iedereen zover krijgen dat het geen computerspelletje is. Ik zie steeds meer mondkapjes dragers in de trein.

Voor de zorg, top, jullie zijn geweldig.

Zelf voelt het voor mij al als isolatie, als potentiele bron van besmetting door mijn werk, mijd ik alle fysieke contactmomenten. Ik zou het mezelf niet vergeven als ik het heb met milde klachten en anderen zou besmetten. 

Een totale verandering sinds de maatregelen.

Vandaar mijn schrijven. Werk mee, ik hoop echt dat we weer naar de situatie van voor de crisis kunnen, geen stress, uitdagingen etc.

Bedankt aan diegenen die de moeite namen dit door te lezen.

Edit: en natuurlijk blijf ik aan het werk voor de reizigers die ook echt het openbaar vervoer nodig hebben om strikt noodzakelijk te reizen.


1157 reacties

Trein 4036 RTD-ASD door HC opgeheven in Gouda ivm teveel reizigers. HC heeft 9x omgeroepen om trein te verlaten als de reis niet noodzakelijk was. Geen reactie. Er wordt niet geluisterd! Prima beslissing van de HC. En dan moet het nog Pasen worden.

 

En hoe druk was het in de volgende trein?

Die volgende is ook opgeheven vanaf Gouda, die erna (4040) was verlengd naar 2 x 6. Vanaf Woerden zijn de 4036 en 4036 weer ingelegd als 304036 en 304038

Door het opheffen van treinen creëer je extra drukte in de volgende treinen. Er zal wellicht een deel van e reizigers huiswaarts keren maar ik vermoed dat het grootste deel van de reizigers niet Gouda als start van de reis had

Reputatie 7
Badge +3

‘Blijf thuis’ was het toch? In half uurtje lunchpauze in mijn voortuin heb ik meer autoverkeer gezien dan de afgelopen weken. En nee, boodschappen doen of naar de stort is geen gezinsuitje meer, dus waarom zit de auto vol met mensen en rijden er auto's met dakkoffers rond? 'Blijfthuis' en 'noodzakelijk reizen' geldt blijkbaar niet voor iedereen.

Langere treinen voor de 'dagjes-en weekend mensen'? Het is zaterdag, voor de mensen met vitale beroepen zouden de treinen vandaag lang genoeg moeten zijn.

BLIJF THUIS!

 

Reputatie 7
Badge +3

Wel typerend dat deze trein vandaag uit slechts zes bakken SLT bestond, waar deze afgelopen weken met tien bakken reed. We moeten dit samen doen, dus het zou ook helpen als NS de treinen lang genoeg maakt. 


We moeten dit samen doen, dus thuisblijven!

Reputatie 7
Badge +3

Hoezeer ik zelf geniet ook van het mooie zonnige weer in mijn eigen tuin had het dit paasweekend beter kunnen plenzen van de regen zodat niet allerlei mensen eens fijn met fiets of hele gezin een andere omgeving zouden opzoeken. Zelf vind ik fietsen op de Veluwe ook erg fijn, maar als ik nu echt een langer fietstochtje wil maken ga ik wel richting de kust naar Katwijk of zo, misschien nog stuk door de duinen naar Wassenaar en terug via Den Haag, om maar wat te noemen. Waarom moeten mensen nu in deze crisis speciaal naar de andere kant van het land terwijl er in elke regio wel op korte afstand mooie fietsroutes zijn?  Die fietsroutes aan de andere kant van het land zijn er ook nog na de Corona crisis. En al blijf je in je regio, ook dan zorgen voor afstand.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het wel te makkelijk om alleen maar op die niet-noodzakelijke reizigers te wijzen. We wéten niet of dat hier ook het geval was. Er zullen vast niet-noodzakelijke reizigers tussen hebben gezeten, maar wie zegt dat zonder die reizigers de trein niet ook te druk zou zijn geweest? Het enige dat we zeker weten is dat de trein korter was dan eerdere weken. Ook op zaterdag moeten er mensen van en naar werk en Rotterdam - Amsterdam is ook normaal gesproken geen rustig traject natuurlijk.

Badge +3

Men schreeuwt inmiddels om intercity’s Rotterdam - Utrecht want ook al is het in het algemeen rustig, 82 minuten in een (al dan niet bizar kort) sprintertje is ook niet alles. En de overstap in Woerden is ook onhandig met afstand houden e.d.

Positief nieuws.. bij de ALDI… echte papieren fietskaarten, geen app nodig!

 

De reacties hierboven geven voor mij duidelijk aan welke groep mensen inderdaad de maatregelen opvolgt en welk deel hier geen boodschap aan heeft.

En wat betreft het opheffen van een trein, inderdaad de volgende trein wordt hierdoor automatisch drukker en om die reden heb ik nog nooit een trein opgeheven vanwege de drukte maar pas mijn snelheid aan op cruciale plekken om zoveel mogelijk te voorkomen dat mensen vallen bij bv het rijden door wissels en langere remweg bij het stoppen waar mogelijk.

Maar in de huidige situatie gaat het in de veiligheid ook over gezondheid van zowel het treinpersoneel als de reizigers, op dit moment is een te drukke trein dus niet rijden. Andere oplossing is op dit moment het direct inschakelen van de Politie die verbaliserend kan optreden als er reeds dringend verzocht is om ruimte te maken in de trein zodat de 1,5 meter gewaarborgd is.  Wat mij betreft zouden de collega’s ook deze optie mogen inschakelen op deze momenten, de groep die zich nu nml. niet aanpast en rekening houdt met deze opgelegde maatregelen verpest het nml. niet alleen voor zichzelf maar veroorzaken mogelijk ook een hoop ellende bij anderen.

De reden dat ik hier nu zo heel hard insta komt voort uit een gesprek met iemand wiens ouders ernstig getroffen zijn door het Corona virus en inmiddels herstellende zijn maar nog maanden bezig zullen zijn met revalideren en nog maar moeten afwachten of het weer wordt zoals het was voor het corona virus.  Zeer waarschijnlijk zullen ze blijvend longletsel hebben overgehouden aan dit virus.

Zou jij aan zoiets mede bijgedragen willen hebben omdat je voor je plezier er op uitgetrokken bent en mede daardoor drukke treinen hebt veroorzaakt?  Nou ik stap voor mijn werk niet eens meer in een te drukke trein als passagier en als er dan geen cabine beschikbaar is die niet door 1 van de dienstdoende collega's op de trein al wordt gebruikt blijf ik wachten tot de volgende trein of een andere oplossing.

Dat er nu dan vandaag 2 treinen worden opgeheven laat zien dat er inmiddels duidelijk een grens is overschreden.

 

@mrfreeze niemand hier weet de exacte reden van de kortere trein of het grotere aantal reizigers, wat wel bekend is is dat de trein te druk was en er geen medewerking is geweest vanuit de reizigers om er voor te zorgen dat er voldoende ruimte was in de trein zodat deze wel kon vertrekken.  

Reputatie 7

Ja hoor nog steeds de NS de schuld geven en onverantwoordelijken execuseren terwijl het toch echt ligt aan de mensen die zich niet aan de regels en aanbevelingenhouden die op dit moment gelden tijdens de crisis. Er zijn dus nog steeds mensen die het niet snappen of willen snappen of behept met het ego mij kan niets gebeuren.

Reputatie 6

Een groot deel van wat jullie "fun” reizigers noemen zijn mensen die niet alleen dit lange weekend er even uit gaan maar er zijn er ook flink wat die “tijdelijk” verhuizen. Naar een caravan of huisje van henzelf of familie of als ze ruimte genoeg hebben tijdelijk bij familie op het platteland intrekken. Thuiswerken vanuit een klein appartement met een paar kleine kinderen is eerder een stress situatie dan normaal. Gelukkig dat thuiswerken niet locatie gebonden is. De kinderen kunnen buiten hun gang gaan, het is er niet druk. Ik ken zeker een stuk of 15 van deze corona-vluchtelingen.

Badge +3

Ik hoop eigenlijk dat https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/32566-11-april-2020-hulpdiensten-breda-tilburg een zelfde reden had , want op dat traject (Breda - Tilburg) ook al heel de week meldingen van onverantwoord volle treinen.

Als de media dat vandaag nog even flink in het nieuws brengen dan zullen de wandelaars, wielrenners en andere ongewenste reizigers misschien nog een keer extra nadenken over (trein)reizen met de paasdagen…

En is het tenminste niet de schuld van “die k*t NS met hun basisdienstregeling”. Ga maar lekker tegen de hulpdiensten tekeer als je niet mee mag.

Reputatie 7

Ja hoor en dat geld ook voor de horden motorrijders en de vele die naar parken reizen die daarna afgesloten moeten worden.

Ik krijg een beetje genoeg van diegene die anderen willen verontschuldigen omdat ze op weg met het OV zijn.

Mijn constatering sommige Nederlanders zijn hardleers en weigeren zich aan de situatie aan te passen of er een eigen uitleg aan te geven.

Het heeft een voordeel ook voor normale tijden ik weet nu beter wat de serieuze comunity leden zijn.

 

Ik ben geen voorstander van een totale lock down maar sommige Nederlanders schijnen die wel nodig te hebben

Badge +3

Een groot deel van wat jullie "fun” reizigers noemen zijn mensen {…}

Ik ken zeker een stuk of 15 van deze corona-vluchtelingen.

Die gezinnetjes zullen vast en zeker niet allemaal een trein nodig hebben, in het weekend waarin ook nog hier en daar NS bussen rijden wegens werkzaamheden.

Denk na en doe het niet! Dan nog maar even thuis in je kleine apartement met weinig speelruimte voor de kids.

Net GTA gekocht, een auto gestolen, een zwerver overreden en een omaatje beroofd. Ben nu eindelijk thuis, kan ik beginnen met het spel te spelen...

Reputatie 7
Badge +3

@mrfreezeniemand hier weet de exacte reden van de kortere trein of het grotere aantal reizigers, wat wel bekend is is dat de trein te druk was en er geen medewerking is geweest vanuit de reizigers om er voor te zorgen dat er voldoende ruimte was in de trein zodat deze wel kon vertrekken.  

Nee, maar dat kan ik ergens ook wel weer begrijpen. Uitstappen betekent een half uur later een nóg drukkere en dus onveiligere trein.

Het is jammer dat het nu zo persoonlijk wordt gemaakt. Je moet blijven doorgaan met mensen op het hart te drukken echt niet te gaan reizen. Maar je moet ook rekening houden met mensen die dat ondanks alles tóch doen. Zo gaat dat met alles in de maatschappij en dat is hier helaas niet anders. Maar gezien de eventuele consequenties moet je er in deze situatie juist extra goed op letten. Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Nee, maar dat kan ik ergens ook wel weer begrijpen. Uitstappen betekent een half uur later een nóg drukkere en dus onveiligere trein.

Het is jammer dat het nu zo persoonlijk wordt gemaakt. Je moet blijven doorgaan met mensen op het hart te drukken echt niet te gaan reizen. Maar je moet ook rekening houden met mensen die dat ondanks alles tóch doen. Zo gaat dat met alles in de maatschappij en dat is hier helaas niet anders. Maar gezien de eventuele consequenties moet je er in deze situatie juist extra goed op letten. Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Normaal wel maar in deze situatie is het treinpersoneel al heel veel geconfronteerd met de negatieve zijde (misdragingen) van onze maatschappij en heb ik daar zelf ook vanmorgen weer een voorbeeld van mogen aanschouwen.

Maar nu even niet en dat heeft dus ook betrekking op volle/drukke treinen. Als mensen niet zelf de wijsheid/het verstand hebben om de keuze te maken dan zal het treinpersoneel dat nu voor ze moeten doen. Het aantal incidenten met misdragingen en het niet opvolgen van aanwijzingen van de HC’s (BOA) neemt helaas enorm toe.

We zijn nu nog meer op elkaar aangewezen als anders in de wereld, we zullen er samen voor moeten zorgen dat we op een zo veilig mogelijke manier met elkaar leven en daar hoort op dit moment helaas bij dat we vooral niet op stap gaan maar zoveel mogelijk thuis blijven en elkaar respecteren door afstand te houden tot elkaar.  Gelukkig zie ik wel dat veel mensen het afstand houden steeds beter toepassen zowel op de perrons als bij het in- en uitstappen. Het is fijn dat er op dat vlak wel geluisterd wordt en de maatregelen worden toegepast.

 

 

Helaas merk ik soms dat bij het in- en uitstappen de urgentie om te fluiten van de zijde van de hc hoger ligt dan het geduld om mensen op een veilige manier (1.5 m afstand) in- en uit te laten stappen. #samensterk enzo. 

Reputatie 7
Badge +3

Een groot deel van wat jullie "fun” reizigers noemen zijn mensen die niet alleen dit lange weekend er even uit gaan maar er zijn er ook flink wat die “tijdelijk” verhuizen. Naar een caravan of huisje van henzelf of familie of als ze ruimte genoeg hebben tijdelijk bij familie op het platteland intrekken. Thuiswerken vanuit een klein appartement met een paar kleine kinderen is eerder een stress situatie dan normaal. Gelukkig dat thuiswerken niet locatie gebonden is. De kinderen kunnen buiten hun gang gaan, het is er niet druk. Ik ken zeker een stuk of 15 van deze corona-vluchtelingen.

Gaan die “Corona-vluchtelingen” met de trein en misschien nog bepakt en bezakt met 1 of meerdere bussen? Want die caravan of dat huisje ligt vast niet op loopafstand van een station, of zelfs niet op fietsafstand. Dit soort vakantiegangers (want dat zijn het in mijn ogen wanneer ze naar een caravan of huisje op een vakantiepark gaan en als op dat park en verder ook tijdens het verblijf daar goed afstand gehouden kan worden kan dat misschien ook wel gewoon) zal toch denk ik meer met eigen auto gaan.

Verder zie ik ook meldingen van groepen wielrenners met fiets in de trein. Sowieso is het advies aan wielrenners om niet in groepen te fietsen, maar om dan ook nog met de trein naar een heel ander deel van het land te gaan zie ik als het negeren van 2 adviezen. Ga lekker alleen of met 2 man in je eigen omgeving fietsen, voor je training of conditie maakt het geen hol uit waar je fietst.

En zoals in het eerder genoemde twitter bericht gemeld werd, ook dagelijks gepensioneerden met fiets of wandelschoenen. Toch nog even de Keuzedag opmaken?

Reputatie 7
Badge +3

Nou ik stap voor mijn werk niet eens meer in een te drukke trein als passagier en als er dan geen cabine beschikbaar is die niet door 1 van de dienstdoende collega's op de trein al wordt gebruikt blijf ik wachten tot de volgende trein of een andere oplossing.

Begrijpelijk, maar zou zoiets dan niet alleen al een reden voor NS kunnen zijn om iedere trein met ten minste 2 stellen te laten rijden? Zodat passagierend personeel altijd wel een vrije cabine heeft? Mits daar qua sprinters natuurlijk wel genoeg stellen voor zijn. 

Hier zie ik wel veel treinen met 2 stellen langskomen ook in de daluren, maar soms toch ook losse SNG drietjes of viertjes. 

Badge +3

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/liveblog-coronavirus-11-04-20

Update 16:29 – NS laat twee treinen bij Gouda niet verder rijden vanwege drukte in de trein

De NS heeft op het traject tussen Amsterdam en Rotterdam bij Gouda twee treinen niet verder laten rijden omdat het te druk werd in de trein en reizigers daardoor niet voldoende afstand van elkaar konden houden.

Nadat een conducteur dit in beide gevallen constateerde, vroeg hij of een aantal reizigers vrijwillig de trein wilde verlaten. Toen bleek dat mensen hieraan geen gehoor gaven, besloot hij de trein helemaal uit de dienstregeling te halen en liet hij de reizigers op station Gouda uitstappen.

De politie, die toeziet op naleving van de coronamaatregelen, assisteerde hierbij. De reizigers konden vervolgens verder reizen met andere treinen, aldus de woordvoerder van de NS.

Een woordvoerder van de NS laat weten dat het vervoerbedrijf reizigers nog steeds oproept om alleen noodzakelijke reizen te maken. “Deze oproep doen we ook zodat reizigers voldoende afstand van elkaar kunnen houden.”

En voor de jeugd… 

Bij de legale ‘wall’ - skatebaan in Krimpen aan den IJssel​​

 

Een groot deel van wat jullie "fun” reizigers noemen zijn mensen die niet alleen dit lange weekend er even uit gaan maar er zijn er ook flink wat die “tijdelijk” verhuizen. Naar een caravan of huisje van henzelf of familie of als ze ruimte genoeg hebben tijdelijk bij familie op het platteland intrekken. Thuiswerken vanuit een klein appartement met een paar kleine kinderen is eerder een stress situatie dan normaal. Gelukkig dat thuiswerken niet locatie gebonden is. De kinderen kunnen buiten hun gang gaan, het is er niet druk. Ik ken zeker een stuk of 15 van deze corona-vluchtelingen.

Gaan die “Corona-vluchtelingen” met de trein en misschien nog bepakt en bezakt met 1 of meerdere bussen? Want die caravan of dat huisje ligt vast niet op loopafstand van een station, of zelfs niet op fietsafstand. Dit soort vakantiegangers (want dat zijn het in mijn ogen wanneer ze naar een caravan of huisje op een vakantiepark gaan en als op dat park en verder ook tijdens het verblijf daar goed afstand gehouden kan worden kan dat misschien ook wel gewoon) zal toch denk ik meer met eigen auto gaan.

Volgens mij staat er in dit topic nog een voorbeeld van een gezin dat bepakt en bezakt in de trein zat, ook om de thuissituatie te ontvluchten. Reizen moet inderdaad zo veel mogelijk beperkt worden, alleen betekent dat niet dat er vanaf een forum beoordeeld kan worden wie er wel of niet noodzakelijk aan het reizen is.

Badge +3

Ondertussen in Ouder-Amstel… via www.jammfm.nl

Duidelijk!

 

Nou ik stap voor mijn werk niet eens meer in een te drukke trein als passagier en als er dan geen cabine beschikbaar is die niet door 1 van de dienstdoende collega's op de trein al wordt gebruikt blijf ik wachten tot de volgende trein of een andere oplossing.

Begrijpelijk, maar zou zoiets dan niet alleen al een reden voor NS kunnen zijn om iedere trein met ten minste 2 stellen te laten rijden? Zodat passagierend personeel altijd wel een vrije cabine heeft? Mits daar qua sprinters natuurlijk wel genoeg stellen voor zijn. 

Hier zie ik wel veel treinen met 2 stellen langskomen ook in de daluren, maar soms toch ook losse SNG drietjes of viertjes. 


Nee het materieel wordt gepland op de verwachtte reizigers aantallen, extra materieel laten rijden kost natuurlijk ook een hoop geld.  Op meldingen van drukke treinen worden elke dag weer aanpassingen gedaan aan de treinlengtes waar dat mogelijk is.  

 

Mogelijk hebben de werkzaamheden bij Gvc wel te maken met de drukte op Gouda met de 4000 serie, dat zou dan inhouden dat mensen anders reizen dan wat was voorspelt door de programma’s die de NS daarvoor heeft.

Vanmorgen heb ik alleen treinen gereden waar niet meer dan 10 mensen gebruik van hebben gemaakt maar ik reed eerst met 10 bakken SLT en daarna met 8 bakken SNG rond.  Dus beide 2 stellen.

En mochten wij inderdaad een trein overslaan om te passagieren vanwege de drukte dan zal de bijsturing dat qua personeel weer op moeten lossen.  Wij moeten vooral onze eigen veiligheid in deze gevallen laten prevaleren.  Er zijn flink wat regels opgesteld door de NS voor het personeel waar wij ons nu extra aan moeten houden vanwege het corona virus. En voor onze eigen gezondheid proberen we die zoveel mogelijk te volgen.

Reputatie 7
Badge +3

Vanmorgen heb ik alleen treinen gereden waar niet meer dan 10 mensen gebruik van hebben gemaakt

Ik weet niet hoe laat dat was, maar dat geeft dan toch eigenlijk ook aan dat mensen over het algemeen echt wel gehoor geven aan de oproep niet te reizen, ook vandaag. Als er dan toch ergens zo'n (extreem) drukke trein is, dan is het toch ook niet heel gek om ook vraagtekens bij de lengte van de trein te zetten?

Badge +3

Ik vind de beslissing om trein(en) in Gouda op te heffen verstandig en terecht, want van de week (gewoon een doordeweekse dag) zag het er in Woerden al zo uit..

Ongeacht het reismotief van die mensen, trek je conclusies wat er daar anders zou gebeuren met je al onverantwoord volle SLT zesje met de nodige ongehoorzame pretreizigers.. 

Nee jongens, dat gaan we niet doen in het paasweekend!

 

Vanmorgen heb ik alleen treinen gereden waar niet meer dan 10 mensen gebruik van hebben gemaakt

Ik weet niet hoe laat dat was, maar dat geeft dan toch eigenlijk ook aan dat mensen over het algemeen echt wel gehoor geven aan de oproep niet te reizen, ook vandaag. Als er dan toch ergens zo'n (extreem) drukke trein is, dan is het toch ook niet heel gek om ook vraagtekens bij de lengte van de trein te zetten?


Dit was heel vroeg in de ochtend, de drukke treinen zijn later op de ochtend/begin middag en ook gisteravond geconstateerd.  Dat ik 10 mensen in een trein heb met elk hun eigen bak geeft aan dat we echt niet bewust met korte treinen rondrijden. Treinen worden nu ruimschoots afgestemd op de VERWACHTTE reizigersstroom op basis van de nu geldende maatregelen vanuit de regering.

Is dat alleen niet erg naïef? Of men zich aan de adviezen moet houden terzijde, het is een gegeven dat een deel van de bevolking dat niet gaat doen. En dan met het geweldige weer van de afgelopen week.....1+1 is? In dit geval dus een tijdbom waar de NS de schuld van gaat krijgen in de media.

Reageer