Treindienstleiding (oftewel ProRail).
En als het op vrijdag wel als een storing/werkzaamheden vermeld staat terwijl er geen treinen uitvallen. zullen reizigers zich afvragen wat dan de gevolgen zijn. Krijg je vragen als “gister reed de IC tussen Centraal en HS niet door deze storing en nu staat die wel in de reisplanner, rijdt die dan nu wel?”
Ben geen TDL maar als een trein op bepaalde dagen wel kan rijden zou het zomaar kunnen zijn dat hij op die dagen (vrijdag, weekend, als er toch minder treinen rijden) geen gebruik hoeft te maken van die/dat wissel 
Het betreft een puntstuk in een kruiswissel wat niet op korte termijn hersteld kan worden.
Ik meen dat de prognose in de 2e week van juni is.
Mogelijk is dit geen standaardmaat. De spoorafstand daar is zo snel gezien op luchtfoto's kleiner dan de norm die men bij nieuwbouw hanteert, misschien passen de standaard kruisstukken hierdoor niet?
Oud-HC Bram (die tegenwoordig bij ProRail werkt op die afdeling) noemt het Verkeersleiding, maar ik bedoelde inderdaad TRDL.
Treindienstleiding (oftewel ProRail).
Binnen NS wordt hiervoor ook vaak TRDL gebruikt.
Waarom zou er van zulke onderdelen niet gewoon standaard 1 of 2 op voorraad kunnen zijn?
Vraag het aan ProRail. De kans is groot dat ze hier niet meelezen. Ze hebben een speciaal loket voor dit soort vragen. Zelf altijd snel en correct antwoord gehad.
Heb je een linkje?
Treindienstleiding (oftewel ProRail).
O, je bedoelde de Railverkeersleiding, ook wel de verkeersleiding genoemd waar de oa de Trdl werkt.
Vooralsnog staat het herstel van het puntstuk (zonder enige garantie op daadwerkelijke uitvoering) ingepland op 7 juni 2024.
Ik neem aan dat ProRail slim genoeg is om van alle standaard dingen meerderen op voorraad te hebben, maar met op maat gemaakte stukken is dat toch echt een stuk lastiger, je hebt ze immers minder vaak nodig en dan liggen ze daar maar...
Er is een kruisstuk gescheurd en dit moet vervangen worden. Deze moet nieuw worden geleverd, want niet zomaar even op voorraad
Waarom zou er van zulke onderdelen niet gewoon standaard 1 of 2 op voorraad kunnen zijn?
Zal wel hetzelfde zijn als met liften en roltrappen. Niet alles is standaard en de niet standaard dingen zullen niet altijd op voorraad zijn maar zullen op maat gemaakt moeten worden.
Waarom zou er van zulke onderdelen niet gewoon standaard 1 of 2 op voorraad kunnen zijn?
Vraag het aan ProRail. De kans is groot dat ze hier niet meelezen. Ze hebben een speciaal loket voor dit soort vragen. Zelf altijd snel en correct antwoord gehad.
Het lijkt nu voor de reiziger alsof er elke week een defecte wissel is is op dat traject, wat dus ook verwarrend is.
Op Vrijdag: "Oh het is opgelost".
Op Maandag: "Hé? Is er nou alweer een defecte wissel?
En als het op vrijdag wel als een storing/werkzaamheden vermeld staat terwijl er geen treinen uitvallen. zullen reizigers zich afvragen wat dan de gevolgen zijn. Krijg je vragen als “gister reed de IC tussen Centraal en HS niet door deze storing en nu staat die wel in de reisplanner, rijdt die dan nu wel?” Dat zie je bv ook bij meldingen van werkzaamheden waarbij er minder of geen treinen rijden op een bepaald traject en als een reis dan wel in de planner staat komen daar regelmatig vragen over.
Er is een kruisstuk gescheurd en dit moet vervangen worden. Deze moet nieuw worden geleverd, want niet zomaar even op voorraad
Waarom zou er van zulke onderdelen niet gewoon standaard 1 of 2 op voorraad kunnen zijn?
Wel grappig dat het elke week maar duurt t/m donderdag, omdat er op vrijdag zowieso al minder treinen reiden. Ik hoop dat het snel 2025 is en weer rijden zoals voor de pandemie. (Als er niet weer een nieuwe komt natuurlijk)
Is toch ook logisch. Als er al minder treinen rijden en er dan niets geschrapt hoeft te worden, is er toch ook geen hinder te melden voor de reizigers. Als er dan een melding is van een defect wissel wekt dat alleen maar verwarring op voor reizigers.
Het lijkt nu voor de reiziger alsof er elke week een defecte wissel is is op dat traject, wat dus ook verwarrend is.
Op Vrijdag: "Oh het is opgelost".
Op Maandag: "Hé? Is er nou alweer een defecte wissel?"
En ja, er staat een hele lijst vermeld bij de geplande werkzaamheden, maar het lijkt nu gewoon alsof het probleem magisch verdwijnt in de weekenden.
Wel grappig dat het elke week maar duurt t/m donderdag, omdat er op vrijdag zowieso al minder treinen reiden. Ik hoop dat het snel 2025 is en weer rijden zoals voor de pandemie. (Als er niet weer een nieuwe komt natuurlijk)
Is toch ook logisch. Als er al minder treinen rijden en er dan niets geschrapt hoeft te worden, is er toch ook geen hinder te melden voor de reizigers. Als er dan een melding is van een defect wissel wekt dat alleen maar verwarring op voor reizigers.
Ook in 2025 zullen er op vrijdag minder treinen dan op maandag t/m donderdag.
Wel grappig dat het elke week maar duurt t/m donderdag, omdat er op vrijdag zowieso al minder treinen reiden. Ik hoop dat het snel 2025 is en weer rijden zoals voor de pandemie. (Als er niet weer een nieuwe komt natuurlijk)
Niet alleen de treinen van Den Haag C naar Hollands Spoor gebruiken dit wissel, maar ook de treinen Den Haag naar Voorburg en de rangeerbewegingen naar/van de Binckhorst. Dat gaat niet allemaal tegelijk, met een deel van de wisselstraat buiten dienst.
Er moeten dus keuzes gemaakt worden in het treinverkeer om de overlast zo veel als mogelijk te beperken.
Maar afgelopen vrijdag reden de IC's wel door naar Centraal. Is er dan nu weer een andere wissel kapot? Of dezelfde weer?
Er is een kruisstuk gescheurd en dit moet vervangen worden. Deze moet nieuw worden geleverd, want niet zomaar even op voorraad en dat duurt wel even. Ik las dat er was geprobeerd een ander kruisstuk te plaatsen die ProRail blijkbaar wel heeft, maar dat dat niet past.