beantwoord

Den Haag - Woerden - Utrecht

• 29 April 2016
  • 3 reacties
  • 270 Bekeken

Reputatie 1
Ik hoorde net op station Woerden via de omroep dat er volgende week minder treinen rijden op het traject Den Haag - Woerden - Utrecht. Maar als ik in de reisplanner kijk zie ik voor volgende week gewoon 4 Sprinters (Den Haag -) Woerden - Utrecht staan. Is de omroep nu fout of de reisplanner?
icon

Beste antwoord door Tochjo 30 April 2016, 12:01

Bekijk origineel

3 reacties

De situatie rond Utrecht is al eerder besproken op het Serviceforum. Zie hier. Hier vind je ook een link naar onze site met nog wat extra uitleg. Voor het gemak heb ik de link hier ook in geplakt: http://www.ns.nl/reisinformatie/grote-werkzaamheden/werkzaamheden-op-en-rond-utrecht-centraal.html
Badge +3
Je verwijst wouter15 naar een topic waarin hij nota bene eerder zelf heeft opgemerkt dat de daar gegeven informatie onjuist was, zelfs met een verwijzing naar de website die je nu noemt. Bij de informatie in dat topic kun je je dus afvragen hoe betrouwbaar die is. Daarnaast is met de verwijzingen naar twee strijdige informatiebronnen zijn vraag niet beantwoord.

Van 2 tot en met 6 mei rijden er alleen minder intercity's tussen Utrecht Centraal en Den Haag Centraal. Als met het omroepbericht daarop gedoeld wordt, dan klopt het. Maar de vermelding van station Woerden in het bericht is op zijn minst verwarrend.

Voor Woerden geldt juist dat er meer treinen gaan rijden: de sprinters tussen Utrecht Centraal en Woerden rijden ook 's avonds door, omdat de koppeling met de sprinters Utrecht-Geldermalsen ook 's avonds blijft bestaan. De reisplanner klopt dus.
Tochjo, ik heb het topic inmiddels aangepast, excuses voor de late respons (en bedankt voor je oplettendheid).

Reageer