beantwoord

Dienstregeling Eurovisie songfestival 2020?

• 26 februari 2020
  • 6 reacties
  • 236 Bekeken

• Intercity
  • 17 reacties

Komt er tijdens de week van het Eurovision Songfestival 2020 een speciale NS dienstregeling?

De 2019 Finale duurde van 21:00 - 25:15, de 1e halve en de 2e halve finale van 21:00u-23:15u

Ook de halve finale juryshows zullen ruim 2 uur duren, en de finale juryshow maar liefst 3 uur.

Rijden er na afloop nog speciale nachttreinen naar de diverse uithoeken van Nederland?

Vanaf Rotterdam CS vertrekt de laatste trein naar Maastricht al om 22:44u

Vanaf Rotterdam CS vertrekt de laatste trein naar Groningen al om 23:05u

Vanaf Ahoy zelf ben je ongeveer een half uur onderweg naar Rotterdam CS

icon

Beste antwoord door Mark NS 26 februari 2020, 12:28

Op dit moment is er nog niks bekend over een aangepaste dienstregeling, maar ik zou het zeker nog niet willen uitsluiten. Bij een aangepaste dienstregeling verwacht ik echter geen nachttreinen naar de diverse uithoeken, maar vooralsnog is er niks concreets te melden. 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat verwacht ik niet. Er kunnen ongeveer 7000 mensen in Ahoy en voor zulke kleine aantallen loont het niet om treinen naar alle uithoeken van het land te laten lopen. 

En met het coronavirus wordt het misschien wel een festival zonder publiek.

Badge

Op dit moment is er nog niks bekend over een aangepaste dienstregeling, maar ik zou het zeker nog niet willen uitsluiten. Bij een aangepaste dienstregeling verwacht ik echter geen nachttreinen naar de diverse uithoeken, maar vooralsnog is er niks concreets te melden. 

Hoe staat het met de uitvoering van de aangenomen motie op 11 december 2019 over een

proef met een speciale evenementtrein voor het Eurovisie Songfestival in Rotterdam? 

ProRail aan Europa: 'Kom met de trein naar het songfestival in Rotterdam'

ProRail en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat doen een oproep aan de gehele Europese spoorsector om mee te denken over het opzetten van duurzame internationale treinverbindingen speciaal voor grote internationale evenementen, zoals in 2020 het songfestival in Rotterdam. Staatssecretaris Van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) wil de komende jaren twee miljoen internationale reizigers extra voor de trein laten kiezen op korte afstanden binnen Europa.

[...]

ProRail wil internationale evementen aangrijpen om een impuls te geven aan internationale spoorverbindingen. Het songfestival is een mooie testcase voor de plannen die vervoerders hebben. Bovendien kunnen we in praktijk leren welke maatregelen het beste werken om meer treinverbindingen te krijgen. Zo wil ProRail optreden als loket voor vervoerders om het totale Europese treinpad te regelen, wat veel administratie kan schelen. Bij succes kan dit bij andere evenementen zoals de Formule 1 of het EK2020 herhaald worden.

Reputatie 7
Badge +3

Iedereen wil van alles maar wie betaalt de rekening? Want zo'n festivaltrein is natuurlijk niet rendabel.

Iedereen wil van alles maar wie betaalt de rekening? Want zo'n festivaltrein is natuurlijk niet rendabel.

Ik heb ondertussen begrepen, dat het bedrijf Flixtrain al een treinpad heeft aangevraagd bij Prorail.

Reageer