beantwoord

Duivendrecht vs Rai


Toon eerste bericht

86 reacties

Er is goed gekeken naar eventuele opties, maar alleen het huidige plan valt binnen de richtlijnen van ProRail.
Reputatie 7
Badge +3
Bob schreef:

Waarschijnlijk zullen er ook wel weer treintoegang kaartjes worden verkocht. Station Rai moet straks evenveel reizigers verwerken, levensgevaarlijke toestanden...


Uiteraard, die tickets zijn er natuurlijk. Het goede nieuws is dat ik er geen gebruik van zal maken. 😛
Reputatie 7
Badge +2
@info nummer 2
Naar Duivedrecht kun je ook met de metro. Lood om oud ijzer.
Klaas-Jan NS schreef:

Er is goed gekeken naar eventuele opties, maar alleen het huidige plan valt binnen de richtlijnen van ProRail.


Dan heeft NS een heel slechte jaardienst bedacht als daarin geen ruimte is voor evenementenstops in Amsterdam RAI. En in de volgende jaardienst zal dit uiteraard niet anders zijn want van fouten wordt nauwelijks geleerd.
Typisch NS, het ligt altijd aan een ander. Nu dus Prorail die een 10 minuten dienstregeling mogelijk moest maken. Gevolg geen uitwijk mogelijkheden meer en geen ruimte en tijd voor onderhoud aan infra en materieel.
Reputatie 1
De huishoudbeurs gaat volgens mij pas om 11:00 open. Waarom kan NS tijdens de ochtendspits niet gewoon op Duivendrecht stoppen. Ik vermoed dat er tussen 07:00 en 09:00 erg weinig bezoekers voor de huishoudbeurs in deze treinen zullen zitten. Ik denk dat ik volgend week maar een weekje met de auto moet gaan 😞
Reputatie 7
Badge +2
Dat had gekund maar NS wilde de hele dag dezelfde dienstregeling rijden omdat dat duidelijker zou zijn voor de reiziger.
Reputatie 1
Tamzin schreef:

Dat had gekund maar NS wilde de hele dag dezelfde dienstregeling rijden omdat dat duidelijker zou zijn voor de reiziger.



Ok logische reden, maar de vorig keer 8-11 januari was de dienstregeling alleen aangepast (lees RAI ingeruild voor Duivendrecht) tussen 10.00-12.30 en 16.30 -19.00 uur. Blijkbaar niet goed bevallen?
Reputatie 1
Sycorax schreef:

Inmiddels is mijn voorgestelde oplossing in reactie #25 zo te zien voor bijna een kwart overgenomen: alleen de ICs vanaf Schiphol naar Enschede stoppen op zowel RAI als Duivendrecht, dus 1x per uur in 1 richting, alleen op ma t/m vr, en niet in de middaguren (?). Kan de rest van het voorstel niet ook overgenomen worden?



Dat verbaasd mij ook. Waarom wel voor de 1600 serie (Schiphol Enschede) en niet voor de 11600 serie (Schiphol-Amersfoort Schothorst). Dat zou geen verschil uit moeten maken?
Reputatie 7
Badge +2
Omdat de paden voor het goederenvervoer vaak maar af en toe worden gepland. Dat kan betekenen dat er bij de ene trein wel een probleem is en bij de andere niet.

Verder was het natuurlijk beter geweest pas na 9.30 op RAI te stoppen en voor die tijd de normale dienstregeling te rijden aangezien de huishoudbeurs pas om 11.00.uur open gaat.
Reputatie 2
Als de 11600 op dezelfde manier wordt gepland als de 1600 (dus met stops te RAI en Duivendrecht), dan verandert er ten oosten van Duivendrecht niks aan de dienstregeling. Hierdoor kan er geen conflict met een goederentrein zijn, anders zou dat in de normale dienstregeling ook het geval zijn.

Reageer