beantwoord

Duivendrecht vs Rai

• 8 januari 2018
  • 86 reacties
  • 2759 Bekeken

Toon eerste bericht

86 reacties

Reputatie 7
Badge +3
En dat terwijl er helemaal geen "werkzaamheden" zijn.
Sedert 1993 reis ik bijna dagelijks tussen Enschede en Duivendrecht.
Sinds gisteren (8-1-2017) stopt de IC niet meer op Duivendrecht. Dit zonder enige communicatie.
Gevolg omreizen en extra reistijd.
Vandaag contact opgenomen met klantenservice NS. Zij waren/zijn ook niet op de hoogte van deze verbetering in de (vernieuwde) dienstverlening van NS!
Vanochtend bleek dat veel meer Intercitys NIET op duivendrecht stoppen i.e IC Lelystad, IC Dordrecht
Van 1993 tot en met 2017 konden intercitys wel de extra stop op RAI maken gedurende publiekevenementen.
In 2018 kan dat niet meer en zijn er onverklaarde werkzaamheden. Fraai!
Reputatie 7
Badge +3
Toevallig moet ik vandaag naar Amsterdam RAI en was nogal verrast dat ik met de IC van Hilversum naar Amsterdam RAI kan reizen. Na wat zoekwerk kwam ik ook uit bij deze "werkzaamheden". Het merkwaardigste is nog wel dat de "werkzaamheden" alleen genoemd worden bij de Sprinters en niet bij IC's.

Het is overigens niet de eerste keer dat onder het mom van "werkzaamheden" gewijzigde dienstregelingen worden verstopt in de reisplanner. De vorige keer ging het om de IC Berlijn waarmee in de spits niet gereisd mocht worden.

Hoe lang moet het duren voordat de afdeling reisinformatie eens ophoudt met het onterecht melden van werkzaamheden wanneer er om een andere reden een wijziging is in de dienstregeling? Dit lijkt me toch echt geen raketwetenschap.
Reputatie 1
Ik begreep ook al niks van de tijden.. en heb geen werkzaamheden gezien.
Wellicht kan NS ook uitleggen waarom dit gemeld wordt als werkzaamheden?
Ik ben het met je eens dat de communicatie enigszins ongelukkig is. Dat is door mijn collega's van webcare ook doorgegeven aan onze planners en sitebeheerders.
Badge
In verband met het drukke evenement is de keuze gemaakt de stoppen op RAI i.p.v. Duivendrecht. Op beide stations stoppen is helaas geen ruimte voor.

Bedankt voor het antwoord, Klaas-Jan. Maar zet er dan op de site en in de app tenminste eerlijk bij 'wegens een evenement' ipv 'wegens werkzaamheden'. Dat getuigt van fatsoen richting de reiziger en geeft minder aanleiding tot complottheorieën.
Badge +3
Ik las dat er zelfs al treinen rond rijden met 'gereserveerd'... Is het voltallige Heineken personeel op stap of zo (weet je wat, we huren een trein af)?

Vroeger huurden wij (bestuur, inkopers en barpersoneel van de studentenvereniging) gewoon een touringcar 😛
In verband met het drukke evenement is de keuze gemaakt de stoppen op RAI i.p.v. Duivendrecht. Op beide stations stoppen is helaas geen ruimte voor.
Reputatie 7
Badge +3
Werkzaamheden uitgerekend tijdens de spitsuren klink wel heel erg verdacht.
Badge +3
Ja, er wordt gestopt op RAI lees ik op Twitter, met allerlei complottheorieën erbij dat NS liever dronken HoReCaVa publiek vervoert dan forensen die naar Duivendrecht moeten :D
Op beide stations stoppen lukt inderdaad niet, en op zich beschonken bestuurders van de weg weren is wel nobel.
Duivendrecht
Wanneer

maandag 8 tot en met donderdag 11 januari tussen 09.55 en 12.35 uur en tussen 16.25 en 19.05 uur
Oorzaak

aangepaste dienstregeling
Advies

U kunt gebruikmaken van de overige treinen

de Intercity's tussen Almere Centrum/Hilversum-Schiphol Airport stoppen niet in Duivendrecht; u kunt gebruikmaken van Sprinters

Extra reistijd

een kwartier

Staat niets over een extra stop op RAI. Daar zet ik nog vraagtekens achter????:? Met de metro 50 en tram 4 is de Rai ook wel te bereiken.

Reageer