beantwoord

e ticket gekocht maar alle treinen vallen uit door storing

• 21 July 2021
  • 2 reacties
  • 83 Bekeken

Ik heb maandag een e ticket gekocht voor een enkele reis op woensdag. Toen ik op woensdag met de trein zou gaan, bleek dat er geen trein reed vanwege een storing. Ik heb dus niet kunnen reizen en de ticket niet kunnen gebruiken. Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?

icon

Beste antwoord door Momo 21 July 2021, 22:15

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Was de verwachting dat de vertraging (door het niet rijden van de treinen) meer dan 60 minuten zou zijn? Dat wordt vaak aangegeven bij de storingsinfo of het wordt omgeroepen.  Doe dan een beroep op artikel 6.1 van de algemene voorwaarden. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.

6. Vertraging en Calamiteiten

6.1. Welke mogelijkheden heeft u bij vertraging?

Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging op uw Reisroute meer dan zestig (60) minuten bedraagt, zal NS zich inspannen om u daarvan op de hoogte brengen. U kunt bij een dergelijke vertraging gebruik maken van één van de volgende mogelijkheden:

1) U zet uw reis met NS voort langs de gebruikelijke route, of langs een alternatieve route die door NS wordt geadviseerd. Niet in alle gevallen is een alternatieve route mogelijk; of

2) U beëindigt uw reis en wisselt uw eenmalige papieren Vervoerbewijs, E-ticket of Eenmalige chipkaart bij NS in voor een vergelijkbaar papieren Vervoerbewijs, E-ticket of Eenmalige chipkaart dat geldig is op een door u gekozen moment. Voor het nieuwe papieren Vervoerbewijs, E-ticket of Eenmalige chipkaart gelden dezelfde beperkingen en voorwaarden als die op het originele papieren Vervoerbewijs, E-ticket of Eenmalige chipkaart van toepassing waren. Dit betekent onder andere dat u uw originele papieren Vervoerbewijs, E-ticket of Eenmalige chipkaart niet kunt inwisselen voor een papieren Vervoerbewijs, E-ticket of Eenmalige chipkaart voor een ander type dag of tijdstip dan waarvoor het originele papieren Vervoerbewijs geldig was. Zo kunt u bijvoorbeeld een papieren Vervoerbewijs, E-ticket of Eenmalige chipkaart dat geldig is voor het weekend niet inwisselen voor een papieren Vervoerbewijs, E-ticket of Eenmalige chipkaart dat geldig is voor een werkdag; of

3) U beëindigt uw reis (en checkt uit indien u ingecheckt heeft) en vraagt NS om terugbetaling van de prijs van uw eenmalige Vervoerbewijs. NS zal u in een dergelijk geval de mogelijkheid bieden voor vervoer terug naar het station waarop u uw reis met NS begon. Op terugbetaling zijn nadere voorwaarden van toepassing. Deze voorwaarden en nadere informatie over de procedure kunt u vinden bij de NS Klantenservice, op ns.nl en via 030 – 751 51 55 (voor dit informatienummer betaalt u uw gebruikelijke belkosten).

Bedankt voor de reactie. Inmiddels contact gehad met de klantenservice en de restitutie is onderweg. Opgelost.

Reageer