beantwoord

Eerste treinen geschrapt door uitgelopen werkzaamheden

• 16 december 2019
  • 4 reacties
  • 273 Bekeken

Beste mensen, 

Vandaag maandag 16 september kom ik aan om 5 uur op station Alkmaar met de fiets. Ik moet op Schiphol zijn voor mijn werk. Nu blijkt dat dus tot 6.15/6. 30 er geen treinen rijden in die richting door (onverwacht) uitgelopen werkzaamheden. Hierdoor ben ik straks dus een ruim uur te laat op bestemming. Voor ik ging slapen, na het vertrek van de laatste treinen vanuit alkmaar, heb ik de reisapp braaf gecheckt, waar geen problemen aangegeven stonden. Ik kan zodoende dus nooit optijd op mijn werk komen.

Waarom worden er geen NS bussen ingezet op een doordeweekse werkdag, waarbij mensen hun werk en vlucht etc moeten halen? 

Waarom wordt er niet beter gecommuniceerd met ProRail? Ik neem aan dat zij toch wel eerder weten wanneer ze een deadline niet gaan halen? Dat besef je niet pad 5 minuten van te voren. Als deze communicatie op orde is kan de NS optijd bussen regelen!

icon

Beste antwoord door Sascha NS 16 december 2019, 13:50

Goedemiddag Najayjay! Welkom bij de NS Community.

Wat balen dat er een verstoring op het traject was waardoor je ruim een uur te laat op bestemming aankwam. Ik zie dat dit om 05:05 pas duidelijk was aan onze kant. Vandaar dat het niet eerder gecommuniceerd is. Het inzetten van vervangend busvervoer is iets waar flink wat tijd overheen gaat. In dit geval zal het niet eerder kunnen zijn bewerkstelligd dan dat de dienstregeling hervat kon worden. 

Bij meer dan 30 minuten vertraging mag je een claim indienen via het online formulier.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

September ?

Waarom nou weer zo'n reactie? Iedereen snapt toch gewoon dat dat een foutje is en december moet zijn. 

On-topic: NS wist pas om 5.05 uur dat de trein van 5.02 uur niet kon rijden? Dan gaan er toch een hoop dingen mis qua communicatie ...

September ?

Waarom nou weer zo'n reactie? Iedereen snapt toch gewoon dat dat een foutje is en december moet zijn. 

On-topic: NS wist pas om 5.05 uur dat de trein van 5.02 uur niet kon rijden? Dan gaan er toch een hoop dingen mis qua communicatie ...

Dankjewel... Klopt het was zoals je kon zien vroeg en dit was idd een foutje.. December natuurlijk! 

Ik vind het sowieso bijzonder, dat de leiding van ProRail in dit geval niet al om half 5 of zelfs 4 uur kan zien dat ze dingen niet af krijgen... 

Goedemiddag Najayjay! Welkom bij de NS Community.

Wat balen dat er een verstoring op het traject was waardoor je ruim een uur te laat op bestemming aankwam. Ik zie dat dit om 05:05 pas duidelijk was aan onze kant. Vandaar dat het niet eerder gecommuniceerd is. Het inzetten van vervangend busvervoer is iets waar flink wat tijd overheen gaat. In dit geval zal het niet eerder kunnen zijn bewerkstelligd dan dat de dienstregeling hervat kon worden. 

Bij meer dan 30 minuten vertraging mag je een claim indienen via het online formulier.

Reputatie 7
Badge

September ?

Reageer