beantwoord

Eminem concert in Goffertpark

Hoi, ga ik naar het concert van Eminem op donderdag. Weet iemand of er extra treinen zijn? Kunnen jullie jullie ervaringen van andere concerten in Goffertpark en jouw terugreis delen? Ik ga naar Amsterdam na het concert.
Bedankt voor de informatie!
icon

Beste antwoord door Julian 8 juli 2018, 22:28

Er rijden extra en versterkte treinen richting Utrecht, Zwolle en Den Bosch. In de reisplanner is dit als het goed is al verwerkt.
De laatste trein vanaf Nijmegen Goffert vertrekt even na twaalven, maar de tip van mrfreeze is wellicht een betere optie. Zeker op Nijmegen Goffert wordt het al snel heel erg druk.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ben afgelopen woensdag naar Guns N' Roses geweest. Na afloop (ongeveer 23:20 uur) teruggelopen naar station Nijmegen (ongeveer half uurtje lopen) en daar kwam even later een 12-delige dubbeldekker aan, die ruim groot genoeg was om iedereen te vervoeren. Tip: loop een end naar voren op het perron, bijna iedereen stapt in het eerste (achterste) treinstel in.

edit: Ik had dezelfde trein als bryan hieronder, maar omdat ik in Ede moest overstappen naar Amersfoort wist ik niet van de gemiste overstap in Utrecht.
Er rijden extra en versterkte treinen richting Utrecht, Zwolle en Den Bosch. In de reisplanner is dit als het goed is al verwerkt.
De laatste trein vanaf Nijmegen Goffert vertrekt even na twaalven, maar de tip van mrfreeze is wellicht een betere optie. Zeker op Nijmegen Goffert wordt het al snel heel erg druk.
Reputatie 5
Badge
Ik was woensdag bij Guns N' Roses in het Goffertpark. Ik was gaan lopen omdat ik de drukte bij pendelbussen niet vertrouwde. Met flink doorstappen sta je binnen 35 minuten op het station.

Ik had daar de trein van 23.58 naar Utrecht C, maar die vertrok om redenen ruim een kwartier later. Hierdoor had ik de nachtnet trein van 01.01 gemist en moest ik wachten tot de volgende trein (02.17). Hierdoor was ik pas om 03.37 in Den Haag, waar ik uitging van 02.37 uur.

Ik moet wel zeggen dat het de Burgerking in Utrecht C heel wat goed maakte door vlak voor sluitingstijd ,50-70 man die met mij verder moesten, te voorzien van hamburgers.
Dag monikafox, welkom bij de NS Community.

Ten eerste wil ik je natuurlijk heel veel plezier wensen bij Eminem donderdag!

Verder raad ik je inderdaad aan de reisplanner in de gaten te houden, maar er ook zeker rekening mee te houden dat je misschien een trein of overstap net mist. Bij dit soort grote evenementen is de kans dat er iets gebeurt natuurlijk net even wat groter dan normaal.
Reputatie 6
Badge
Een ov fiets, indien beschikbaar, kan ook een idee zijn van en naar het station Nijmegen.
Een ov fiets, indien beschikbaar, kan ook een idee zijn van en naar het station Nijmegen.
Afgelopen woensdag 4 juli waren er tot 14:00 uur en rond de avondspits op station Nijmegen
toch nog een behoorlijk aantal OV-fietsen beschikbaar voor Goffertpark bezoekers:

https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/nm001/extra

Reputatie 5
Badge

Een ov fiets, indien beschikbaar, kan ook een idee zijn van en naar het station Nijmegen.Afgelopen woensdag 4 juli waren er tot 14:00 uur en rond de avondspits op station Nijmegen
toch nog een behoorlijk aantal OV-fietsen beschikbaar voor Goffertpark bezoekers:

Dat klopt, maar het terrein ging toen al om 16 uur al open. Rond 15 uur waren er volgens de app en bovengenoemde site 2 fietsen beschikbaar. Deze waren echter kapot. TS moet er dus rekening mee houden dat er misschien geen OV-fietsen beschikbaar zijn.
Een ov fiets, indien beschikbaar, kan ook een idee zijn van en naar het station Nijmegen.Afgelopen woensdag 4 juli waren er tot 14:00 uur en rond de avondspits op station Nijmegen
Dat klopt, maar het terrein ging toen al om 16 uur al open. Rond 15 uur waren er volgens de app en bovengenoemde site 2 fietsen beschikbaar. Deze waren echter kapot. TS moet er dus rekening mee houden dat er misschien geen OV-fietsen beschikbaar zijn.

https://www.mojo.nl/faq-gnr/
Vanaf Nijmegen centraal rijden pendelbussen naar het Goffertpark en ben je het snelst op het terrein.
De reistijd met de pendelbus is circa 20 minuten en een retourticket kost €5,00 per persoon.
De laatste pendelbussen rijden om 00:00 uur terug naar station Nijmegen CS. We verzoeken je om
na afloop van het concert rekening te houden met wachttijden bij de bussen in verband met drukte.

Let op: reis niet naar NS station Nijmegen Goffert. Dit station is niet geschikt als evenementenstation en wordt indien noodzakelijk afgesloten, waardoor geen treinverkeer mogelijk is vanaf station Nijmegen Goffert. (Er wordt wel gestopt en je kunt er uit stappen, maar de toegang tot dit station wordt door beveiligers afgesloten om te voorkomen dat het perron veels te vol met reizigers staat).
Reputatie 5
Badge

https://www.mojo.nl/faq-gnr/Vanaf Nijmegen centraal rijden pendelbussen naar het Goffertpark en ben je het snelst op het terrein.
De reistijd met de pendelbus is circa 20 minuten en een retourticket kost €5,00 per persoon.
De laatste pendelbussen rijden om 00:00 uur terug naar station Nijmegen CS. We verzoeken je om
na afloop van het concert rekening te houden met wachttijden bij de bussen in verband met drukte.

Let op: reis niet naar NS station Nijmegen Goffert. Dit station is niet geschikt als evenementenstation en wordt indien noodzakelijk afgesloten, waardoor geen treinverkeer mogelijk is vanaf station Nijmegen Goffert. (Er wordt wel gestopt en je kunt er uit stappen, maar de toegang tot dit station wordt door beveiligers afgesloten om te voorkomen dat het perron veels te vol met reizigers staat).

I know, Ik wilde met die tempraturen sowieso niet met de pendelbus, en ik heb op twitter gezien dat er nog mensen in de pendelbus zaten terwijl de laatste trein al was vertrokken. Ik weet echter niet of de bezoekers aantallen van afgelopen woensdag te vergelijken zijn met Eminem?
Ik vond de logistieke afwikkeling van het Pendelbusvervoer vanaf het Goffertpark naar het station
na afloop van het Guns N'Roses concert in 2017 bijzonder om te zien.

Bezoekers die na afloop van het concert mee terug wilden naar het station werden opgevangen
in een soort fuik. Aan het einde van deze fuik waren 5 doorgangen gecreëerd.
Bij elk van deze doorgang stopte een (verlengde) bus.
Bij elke ingang van de bus stonden één of twee beveiligers.
Er werd niet gecontroleerd op pendelbuskaartjes, zodat de bus in mum van tijd vol stroomde.
Vervolgens vertrok er telkens een treintje van 5 (verlengde) volgeladen bussen.

Reageer