beantwoord

Extra drukte slechte planning traject Gouda-Breukelen & Breukelen-Gouda

• 24 oktober 2018
  • 3 reacties
  • 203 Bekeken

Wat is er nu zo moeilijk om extra treinen in te zetten of langere treinstellen? Bezopen hoe druk het is... en vooral blijft het op de meest vreemde tijden en zelfs dus in vakantie periode extreem druk! Staan staan en staan, als je geluk hebt om je in een trein te kunnen of willen proppen. Schijnbaar zijn reizigers akkoord gegaan met veevervoer ipv personenvervoer! Je komt wel op je bestemming ooit, maar nooit zoals jij wilt in deze periode!

Zet op de tijden van de intercity gewoon extra treinen in... plan en bedenk iets ipv reizigers uit te melken of in een bus of te volle trein te gooien! Wat als er iets gebeurd met een overvolle trein? Wie is dan aansprakelijk? Het leed is dan iig niet te overzien, maar ja...

waarom worden er geen dubbeldeks treinen als stoptrein ingezet? Kan je meer mensen op een veiligere en prettige manier vervoeren... maar schijnbaar denk ik te simpel?

Als NS directie zou ik me schamen voor hoe het nu gaat en vooral hoe reizigers moeten afzien! En dan moet het nog echt herfst en winter worden...
icon

Beste antwoord door RSD 24 oktober 2018, 11:36

@MarcdeJ zomaar extra intercities inzetten of deze verlengen is niet altijd mogelijk. Veel treinen zitten al aan de maximale lengte en kan je niet eens verlengen.

Daarnaast is het inzetten van dubbeldekkers op sprintertrajecten juist vragen om vertraging, de instpasnelheid is te laag vanwege het lage aantal deuren per treinlengte. Ook moet je die dubbeldekkers dan weer ergens anders vandaan halen.

Deze werkzaamheden zijn nou eenmaal noodzakelijk om knelpunten op te lossen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Tja, elders in het land buiten de Randstad is er ook wel eens een week busvervoer.
Reputatie 5
@MarcdeJ zomaar extra intercities inzetten of deze verlengen is niet altijd mogelijk. Veel treinen zitten al aan de maximale lengte en kan je niet eens verlengen.

Daarnaast is het inzetten van dubbeldekkers op sprintertrajecten juist vragen om vertraging, de instpasnelheid is te laag vanwege het lage aantal deuren per treinlengte. Ook moet je die dubbeldekkers dan weer ergens anders vandaan halen.

Deze werkzaamheden zijn nou eenmaal noodzakelijk om knelpunten op te lossen.
Hallo MarcdeJ, welkom op onze Community!

Ik begrijp dat dit geen pretje is. Nu zijn er op het moment werkzaamheden elders in het land die ervoor zorgen dat dit traject drukker is. Het 'gewoon' inzetten van extra of andere treinen is niet altijd mogelijk. Er moet materieel en personeel beschikbaar zijn en dit moet ook in de planning passen. Veiligheid staat voorop en het personeel op de trein zal dit altijd goed in de gaten houden.

Reageer