extra kosten busvervoer bij werkzaamheden omdat NS geen NS-bus inzet maar verwijst naar lokale bus

• 6 mei 2017
  • 2 reacties
  • 248 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Super user
  • 2329 reacties
Dit weekend zijn er werkzaamheden waardoor er tussen Utrecht Lunetten en Utrecht Centraal geen treinen rijden. Volgens de reisplanner rijden er NS-bussen. Volgens diezelfde planner moet er in/uitgecheckt worden bij U-OV. Een busritje van station Utrecht Lunetten naar station Utrecht centraal met U-OV kost €1,67 en duurt 18 minuten. Met de trein 5 minuten en zou mij bij vertrek van station Lunetten 40 cent meer kosten dan als ik mijn reis bij Utrecht Centraal zou beginnen. Met andere woorden: niet alleen mijn reis duurt langer, ik word ook nog eens op extra kosten gejaagd.

2 reacties

Ja dat vind de NS tegenwoordig heel normaal ondanks dat ze verplicht zijn afspraken te maken met vervoerders als er geen treinen rijden.

U kunt de extra kosten terugvragen bij NS, maar horen doet het zo niet.
Vervelend dat je extra kosten hebt gemaakt tijdens je reis, MoDe.

Als er lijnbussen worden geadviseerd in onze reisplanner dan hoef je of niet in te checken bij deze vervoerder. Mocht dat wel moeten, dan kun je die kosten altijd terugkrijgen.

Ik raad je aan een screenshot van je busreishistorie samen met je postcode, huisnummer, voorletter/achternaam en geboortedatum en OV-chipkaartnummer te sturen via Facebook of Twitter in een privébericht. Dit kan via via Facebook en Twitter.

Reageer