extra kosten wegens werkzaamheden

• 29 september 2019
  • 5 reacties
  • 194 Bekeken

Utrecht naar Groningen, zondag 29 September.

Tussen 't-Harde en Zwolle rijden er bussen. NS verplicht iedereen bij Zwolle eerst bij de bus uit te checken om er vervolgens bij de poortjes op Zwolle weer in te checken. Dit geldt ook voor de terugweg later vanavond.

Resultaat - je betaalt €18,90 extra op een retour.

Ik ga er vanuit dat iedere reiziger dit terug kan vragen van de NS.

5 reacties

Reputatie 7
Badge
Waarom betaald u E 18,90 extra @HeavyUser ?
Dag retour Utrecht - Groningen €52

Utr - Zwolle & terug €32.40
Zwolle - Groningen & terug €37.40
Totaal wegens omreizen & verplicht uitchecken €69.80
Badge +3
Als u in Zwolle binnen 35 minuten na het uitchecken bij de bussen weer incheckt bij de poortjes, dan ziet NS dit als één reis Utrecht-Groningen en betaalt u hetzelfde als wanneer u niet had uit- en ingecheckt. U zult bij het uitchecken in Groningen dan zien dat u niet 18,70 euro moet betalen, maar slechts 9,80 euro (zodat het totaal voor de hele reis precies uitkomt op 26 euro, wat u ook zou betalen zonder tussendoor uit- en inchecken).

Overigens zou ik u aanraden om voor toekomstige reizen zoals deze te kijken of er een goedkoop actiekaartje beschikbaar is. Op deze pagina vindt u een overzicht en ook de Spoordeelwinkel heeft aanbiedingen. Zeker voor reizen over langere afstand in het weekend zijn er opties die een stuk goedkoper zijn dan reizen tegen vol tarief.
Dag retour Utrecht - Groningen €52

Utr - Zwolle & terug €32.40
Zwolle - Groningen & terug €37.40
Totaal wegens omreizen & verplicht uitchecken €69.80

Ik schrik zelf van de bedragen, maar er is in ieder geval iets mis gegaan. Want het in- en uitchecken met de bus heeft juist de bedoeling dat u de lange afstandskorting behoudt. Dat is hier duidelijk niet gebeurt.

NS heeft meerdere problemen met de busreizen. Het zou bijvoorbeeld het geval kunnen zijn dat de mobiele paal een tijd heeft die 1 minuut vroeger is dan de uitchecktijd op Zwolle. Dan herkent de mobiele paal dit niet als overstap en begint inderdaad een nieuwe reis.

Ik denk dat u even uw reishistorie moet checken. NS gaat dit overigens terugbetalen. Neem contact op met de klantenservice.
Hallo HeavyUser. Welkom op de NS Community.

De werkzaamheden zouden je geen extra kosten moeten opleveren. Ik kan me eigenlijk alleen voorstellen dat dit gebeurt als je bij 't Harde uitcheckt en na meer dan 35 minuten in Zwolle weer incheckt. Je kan met onze klantenservice contact opnemen voor restitutie.

Reageer