beantwoord

Extra laat rijdende treinen vanaf de Kuip in Rotterdam na concert van Marco Borsato op 29 mei 2019

• 28 april 2019
  • 16 reacties
  • 6284 Bekeken

Ik vroeg me af of er extra late treinen rijden na het concert van Marco Borsato op 29 mei 2019. Het concert duurt namelijk tot half 11 en de laatste trein rijd eerder. Zijn er bij zulke grote evenementen ook treinen die later rijden dan normaal? Het concert is in de Kuip, en ik zou graag willen weten of de dichtstbijzijnde trein daardoor ook iets later rijdt.
icon

Beste antwoord door MoDe 28 april 2019, 19:49

Of er extra treinen rijden of er extra late treinen rijden is wat de organisatie van het evenement met NS afspreekt. De organisatie moet dit regelen met NS.

Hou de website van NS in de gaten, soms worden er speciale treintickets aangeboden en/of staat er extra info https://www.ns.nl/uitgelicht/met-de-trein-naar-evenementen
Kijk ook ca. 2 weken van te voren op de NS reisplanner of er extra treinen zijn toegevoegd.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Of er extra treinen rijden of er extra late treinen rijden is wat de organisatie van het evenement met NS afspreekt. De organisatie moet dit regelen met NS.

Hou de website van NS in de gaten, soms worden er speciale treintickets aangeboden en/of staat er extra info https://www.ns.nl/uitgelicht/met-de-trein-naar-evenementen
Kijk ook ca. 2 weken van te voren op de NS reisplanner of er extra treinen zijn toegevoegd.
Reputatie 2
Beste Cindy,

Rotterdam Stadion wordt nog gebruikt bij voetbalwedstrijden, voornamelijk.

Maar..... ik kijk even op de website;

“TREIN

De treinstations die het dichtst bij De Kuip liggen, zijn Station Rotterdam Zuid en Station Rotterdam Lombardijen. Vanaf beide treinstations is het ongeveer vijftien minuten lopen naar De Kuip. Vanaf Station Rotterdam Lombardijen kunt u ook verder reizen met de tram. NS Station Rotterdam Stadion, gelegen direct naast De Kuip, is alleen geopend tijdens thuiswedstrijden van Feyenoord en tijdens sommige grootschalige evenementen. Voor actuele reistijden en werkzaamheden verwijzen we u graag naar www.ns.nl”

https://www.dekuip.nl/contact-dekuip/bereikbaarheid

Dit concert is helaas geen grootschalig evenementen, er zal niet expliciet verbust gaan worden en dient u dus van de huidige voorzieningen gebruik te maken.

Ik hoop u zo voldoende informatie te hebben geven.

Mocht u vragen hebben, wij horen het graag!
Reputatie 5
Dit concert is helaas geen grootschalig evenement
Wat is je bron hiervoor? Concerten in De Kuip kregen eerder namelijk wel extra treinen vanaf Rotterdam Stadion, het zou me verbazen als dat veranderd is. En let wel, er komen meer dan een kwart miljoen mensen naartoe (verdeeld over 5 avonden). Dat is wel vrij grootschalig...

Dit mede i.v.m. de doorstroming en veiligheid in de regio rond het stadion, en dit wordt gezamenlijk afgesproken tussen organisatie, gemeente, politie en NS. Normaal gesproken is het een paar weken van tevoren bekend, uiterlijk 10 dagen. Bij werkzaamheden worden soms extra treinen ingezet vanaf Rotterdam Zuid i.p.v. Stadion.
Reputatie 5
UTot nu toe laat de informatie over dit concert en het vervoer er naar toe wat te wensen over. Op de site van het evenement wordt verwezen naar de website van de Kuip. En daar staat inderdaad de algemene infomatie over Zuid en Lombardijen.

Er is al jaren geen concert meer geweest bij De Kuip (laatste keer 2008?)en vroeger was er altijd extra vervoer mbt pendeltreinen vanaf Rotterdam CS naar Rotterdam Stadion. Dat was bij eerdere concerten wel zo. Ik ga zelf die avond ook en moet zeggen dat ik het echt heel vreemd vind dat we geen informatie over bekend is over het gebruik van Rotterdam Stadion.

@Guus92 waarom is dit geen grootschalig evenement? Er kunnen net zoveel of misschien wel meer mensen in De Kuip dan bij een voetbalwedstrijd?
Reputatie 5
Er is al jaren geen concert meer geweest bij De Kuip (laatste keer 2008?)en vroeger was er altijd extra vervoer mbt pendeltreinen vanaf Rotterdam CS naar Rotterdam Stadion. Dat was bij eerdere concerten wel zo. Ik ga zelf die avond ook en moet zeggen dat ik het echt heel vreemd vind dat we geen informatie over bekend is over het gebruik van Rotterdam Stadion.

Tegenwoordig wordt dit altijd vrij laat gecommuniceerd bij station Rotterdam Stadion. Weet bijna zeker dat het wel al op de planning staat, maar dat ze het liever laat communiceren als de precieze dienstregeling bekend is.
Reputatie 5

Er is al jaren geen concert meer geweest bij De Kuip (laatste keer 2008?)en vroeger was er altijd extra vervoer mbt pendeltreinen vanaf Rotterdam CS naar Rotterdam Stadion. Dat was bij eerdere concerten wel zo. Ik ga zelf die avond ook en moet zeggen dat ik het echt heel vreemd vind dat we geen informatie over bekend is over het gebruik van Rotterdam Stadion.Tegenwoordig wordt dit altijd vrij laat gecommuniceerd bij station Rotterdam Stadion. Weet bijna zeker dat het wel al op de planning staat, maar dat ze het liever laat communiceren als de precieze dienstregeling bekend is.

De treinen van Rotterdam CS zijn in ieder geval niet aanpast vermoed ik.
Reputatie 5
De treinen van Rotterdam CS zijn in ieder geval niet aanpast vermoed ik.
Dat denk ik ook niet, en dat zorgt dan ook elke keer weer voor propvolle treinen vanaf Rotterdam CS als evenementen in De Kuip zijn afgelopen (want ook de capaciteit wordt vaak niet aangepast).
Reputatie 2
Beste @s1mon9 en @Lies87,

Deze informatie staat op de website van de Kuip als u zoekt naar de concerten van Marco Borsato.

Ervaring (voordat ik bij NS ging werken, rondom de Kuip projecten gedraaid) leert ook als er een groot evenement is in de Kuip, het ov voldoende goede alternatieven bied in Rotterdam (bus en metro), dan een trein laten pendelen tussen Centraal Station en Stadion, RET kenende zullen deze extra trams en bussen laten rijden.
Reputatie 5
Beste @s1mon9 en @Lies87,

Deze informatie staat op de website van de Kuip als u zoekt naar de concerten van Marco Borsato.

Waar staat precies dat deze concerten geen grootschalige evenementen zijn? Met Google kom ik alleen op deze pagina uit en ik heb nog nooit een uitverkochte Kuip gezien zonder dat er extra treinvervoer is ingepland.

Ervaring (voordat ik bij NS ging werken, rondom de Kuip projecten gedraaid) leert ook als er een groot evenement is in de Kuip, het ov voldoende goede alternatieven bied in Rotterdam (bus en metro), dan een trein laten pendelen tussen Centraal Station en Stadion, RET kenende zullen deze extra trams en bussen laten rijden.

Ik ben benieuwd bij welke evenementen/"projecten" je dit hebt ervaren. De metro is ruim 2,5 km wandelen. Er rijden geen bussen omdat het verkeer vaststaat. Alleen de tram rijdt uiteraard extra veel, maar de capaciteit is veel te klein voor de vele duizenden bezoekers. Daarom is ook altijd de NS nodig om het verkeer te ontlasten.
Reputatie 5
Overigens hangt de mogelijke staking (zie https://www.nu.nl/economie/5808168/vakbonden-willen-nieuwe-pensioenstaking-op-29-mei.html) ook nog als een zwaard van Damocles boven dit evenement en het beschikbare OV
Reputatie 7
Badge +3
De vorige staking was redelijk mislukt, dus het is maar de vraag wat er van die geplande staking op 29 mei terecht komt.
Reputatie 5
De vorige staking was redelijk mislukt, dus het is maar de vraag wat er van die geplande staking op 29 mei terecht komt.

Dat is altijd de vraag omdat je niet weet hoeveel animo er echt is. Al heb ik wel pech gehad hoor op mijn traject tijdens de laatste. Heeft lange tijd nauwelijks tot niets gereden terwijl staking al voorbij was.
Reputatie 7
Badge +3
@Lies87
Het OV was de vorige keer de enige sector waar op wat grotere schaal werd gestaakt. De vraag is maar in hoeverre het OV-personeel zich op 29 mei nogmaals door de FNV laat gebruiken als er verder nauwelijks iemand meedoet.
Reputatie 5
@Tamzin ik neem het zekere voor het onzekere en heb alternatief vervoer achter de hand.
Reputatie 5
Als het OV staakt kan het zomaar zijn dat het concert verplaatst zal worden. Maar goed, dat is afwachten.
Reputatie 5
Inmiddels is bekend dat het concert tot 23.00 duurt. En de staking is op 28 mei.

De volgende informatie is op de website van de Kuip/het evenement gepubliceerd: Het NS-station Rotterdam Stadion is geopend en reguliere treinen tussen Dordrecht en Rotterdam Centraal maken een extra stop op dit station. Daarnaast zet de NS extra treinen in van en naar Rotterdam Stadion in verband met de concerten van Marco Borsato. Ga goed voorbereid op pad en plan je reis vanaf tien dagen voor vertrek op de NS Reisplanner of met de NS-app. We adviseren je vooraf je reis te plannen en online je treinkaartje te kopen. Reis je met je OV-chipkaart? Laad het saldo op je kaart dan van tevoren al op.

Speciaal voor de concerten van Borsato heeft NS een voordeelticket ingesteld. Een retourtje vanaf elk station in Nederland naar De Kuip kost € 19,-. Kijk voor de actuele dienstregeling op www.ns.nl.

Reageer