beantwoord

Extra treinen naar Zandvoort zijn volgens NS een storing?

• 27 mei 2017
  • 5 reacties
  • 208 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Waarom worden in de reisplanner de extra treinen aangegeven als een "storing"? Is dat om reizigers weg te jagen?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 27 mei 2017, 12:55

Ik snap je opmerking Tamzin, maar de achterliggende afdeling krijgt het niet voor elkaar om dit technisch anders in te regelen. En we willen toch graag melden dat we extra treinen rijden. Het is dus zeer zeker niet om reizigers weg te jagen.
Bekijk origineel

5 reacties

Ik snap je opmerking Tamzin, maar de achterliggende afdeling krijgt het niet voor elkaar om dit technisch anders in te regelen. En we willen toch graag melden dat we extra treinen rijden. Het is dus zeer zeker niet om reizigers weg te jagen.
Reputatie 7
Badge +3
Blijft toch een vreemd verhaal. Morgen rijden er bijv .ook de hele dag extra sprinters tussen Nijmegen en Den Bosch en die worden in de planner niet als storing aangegeven. Ik krijg daarom toch de indruk dat de mensen bij de bijsturing wellicht niet zo goed met de software overweg kunnen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik moet er wel om lachen, de werkwijze klopt niet maar het zou in de praktijk wel eens heel effectief kunnen zijn. Mensen verwachten een verstoring, kijken, en krijgen extra treinen.....

Een beetje rivella-achtig.
Een beetje rivella-achtig.

Soort van omgekeerde psychologie 😃
Morgen rijden er bijv .ook de hele dag extra sprinters tussen Nijmegen en Den Bosch en die worden in de planner niet als storing aangegeven.
Er is een verschil tussen extra treinen die al weken van te voren gepland zijn (zogenaamde dagplan) en treinen die slechts een dag van te voren of op de dag zelf ingepland worden.

Reageer