beantwoord

Feestdagen regeling Corona

• 21 april 2020
  • 7 reacties
  • 330 Bekeken

Koningsdag is nu officieel woningsdag geworden i.v.m. corona. Hoe werkt het nu met het reizen van deze dag? Ik heb een studenten OV voor doordeweeks. Kan ik nu op 27 april gratis reizen of niet? 

Alvast bedankt :blush:

icon

Beste antwoord door Rueben NS 21 april 2020, 17:07

Dag Pleunh en welkom op onze Community!

En dat is zeker een goede vraag! Hoewel ik jou en anderen zou willen afraden om voor je plezier de trein te nemen, kan ik niet met zekerheid zeggen of je met je Studentenreisproduct gratis kan reizen op 27 april. Dit omdat het Studentenreisproduct niet van ons is. Je kan het beste even contact opnemen met DUO of even hier kijken.

Bekijk origineel

7 reacties

Dag Pleunh en welkom op onze Community!

En dat is zeker een goede vraag! Hoewel ik jou en anderen zou willen afraden om voor je plezier de trein te nemen, kan ik niet met zekerheid zeggen of je met je Studentenreisproduct gratis kan reizen op 27 april. Dit omdat het Studentenreisproduct niet van ons is. Je kan het beste even contact opnemen met DUO of even hier kijken.

Badge +3

Welkom,

Zoals je op https://ov-chipkaartgeldig.nl/ov-chipkaart-kalender-2020 kunt zien reis je op Koningsdag (27 april) zoals in het weekend.

Waarom moet je die dag reizen, je hoeft die dag toch niet ineens naar school of universiteit (voor een examen of practicum)?

Reizen met het ov is voor mensen met vitale beroepen of andere noodzaak. Zolang je geen stage loopt in de zorg horen studenten NIET in het ov. Andere mensen ook niet trouwens. Familiebezoek e.d. is in de regel géén noodzaak.

Bij een uitvaart o.i.d. kan je inderdaad beginnen te overwegen om wel of niet te gaan. De rest kan wachten.

Reputatie 7
Badge +3

Er wordt al weken gevraagd om het OV alleen te gebruiken als het echt nodig is, bijvoorbeeld voor reizen van en naar werk. Onderwijs ligt stil, voor de meeste studenten ontbreekt op dit moment en ook de komende weken de noodzaak om te reizen. Het anders niet kunnen gebruiken van een SRP is geen reden om toch te gaan reizen.

Ik ben benieuwd welke noodzaak jij ziet om op Koningsdag te gaan reizen.

Reputatie 7
Badge +1

Is het nu werkelijk zo belangrijk om de reden te weten waarom Pleunh een reis op Koningsdag wilt gaan maken? Dat maakt toch verder niet uit voor de vraag, die naar mijn inzien al beantwoord is. Ieder persoon heeft wel zijn eigen reden om te reizen en wij zijn hier op de community niet de persoon om te beoordelen of een reis noodzakelijk is.

Dat het hoger onderwijs stil ligt betekent niet dat het SRP niet gebruikt mag worden voor andere noodzakelijke reizen die niet onderwijs gerelateerd zijn.

Badge +3

Is het nu werkelijk zo belangrijk om de reden te weten waarom Pleunh een reis op Koningsdag wilt gaan maken? Dat maakt toch verder niet uit voor de vraag, die naar mijn inzien al beantwoord is. Ieder persoon heeft wel zijn eigen reden om te reizen en wij zijn hier op de community niet de persoon om te beoordelen of een reis noodzakelijk is. 

Is ook niet belangrijk om dat te weten, maar meer een aansporing om goed na te denken over de noodzakelijkheid (je reismotief).

Net als die student die op 2e paasdag moest betalen en daar nogal verbolgen over was… “Want morgen beginnen de colleges weer!” Yeah right.

Reputatie 7

Het heeft echt geen zin om iedereen constant te gaan zitten toetsen op hun motivatie om te reizen. Er zijn genoeg redenen om dat niet te willen delen. En als de keuze al gemaakt is, ga je er niemand mee ontmoedigen door constant dat soort vragen te stellen.

Het heeft echt geen zin om iedereen constant te gaan zitten toetsen op hun motivatie om te reizen. Er zijn genoeg redenen om dat niet te willen delen. En als de keuze al gemaakt is, ga je er niemand mee ontmoedigen door constant dat soort vragen te stellen.

Nee we weten allemaal inmiddels wel hoe jij on deze lockdown staat MJL. Komend weekend misschien een nieuw achterlichtje voor je fiets in Groningen scoren. Want ja die kan ik daar nu gratis krijgen. :grinning:

Reageer