beantwoord

Feyenoord Willem II 27 augustus 2017 slechte informatievoorziening

• 28 augustus 2017
  • 51 reacties
  • 789 Bekeken

Geen treinen naar De Kuip zondag 27 augustus 2017
icon

Beste antwoord door Slidestops 28 augustus 2017, 13:28

Rotterdam Stadion is een evenementen station. Dat betekent dat het alleen opengesteld wordt bij grote evenementen of bij thuiswedstrijden van Feyenoord. Als je Rotterdam stadion in de reisplanner invult zul je standaard geen reizen te zien krijgen, maar alléén als het dus opengedaan wordt. Omdat het station in dit geval überhaupt niet is opengegaan, zal er dus ook geen melding zijn geweest.

Zoals Tamzin al zei, evenemententreinen (extra dus) zullen niet worden vervangen. Daar ze niet in de basisdienstregeling zitten en ze dus ook niet vervangen hoeven te worden.

Ik heb wél aanplakbiljetten gezien op verschillende stations, ook is het gecommuniceerd via de website die Goner noemt bijvoorbeeld. In de reisplanner is er geen fout advies gegeven, maar er kwam uit dan een reis per trein niet mogelijk was.

In dit geval lijkt me de informatievoorziening niet onvoldoende.
Bekijk origineel

51 reacties

Op zaterdag en zondagochtend niets over te vinden als je Rotterdam Stadion invullen gewoon geen info
*invulde
Reputatie 5
https://www.feyenoord.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/zondag-geen-pendeltreinen-van-en-naar-rotterdam-stadion-feywil

er reed afgelopen vrijdag en weekend helemaal niks tussen Dordrecht en R'dam Zuid ivm werkzaamheden.
Ja op de site van Feyenoord, op de reisplanner hoor je dan toch ook de melding te krijgen als je Rotterdam Stadion invult als bestemming
Er was ookan geen alternatief vervoer, heb 2 km gelopen vanaf station Rotterdam Zuid
Normaal worden bij stremmingen toch bussen ingezet
Reputatie 7
Badge +3
Ja, maar niet om extra treinen te vervangen. De extra treinen worden niet ingelegd bij werkzaamheden. Overigens kun je prima met stadsvervoer naar het stadion.
Zeg Tamzin, volgens mij snap jij mijn punt niet. Als ik op de reisplanner invul als bestemming Rotterdam Stadion dan verwacht ik dat ik een melding krijg dat het traject Rotterdam CS Rotterdam Stadion eruit ligt. Die kreeg ik dus niet.
Dat wat jij nu zegt werd dus niet gemeld op de reisplanner en ook niet omgeroepen in de trein of op CS
Dat heet dus slechte informatievoorziening!
Reputatie 7
Badge +3
In de reisplanner op de app stonden voor 27 augustus geen treinen naar Rotterdam Stadion. Dus ik begrijp het niet helemaal.
Tsss nou dat ligt dan toch echt aan jou dat je dat niet snapt
Ben je NS medewerker of ook net als ik een gewone reiziger?
Ik heb door die gebrekkige infovoorziening dus bijna 10.minuten van de wedstrijd moeten missen. Baal daar nog van!
Reputatie 6
Badge
Iedereen wilde Willem II wel met 0-5 zien verliezen 🙂
Heb daar dus een duur kaartje voor betaald en door de NS een deel van de wedstrijd gemist
Reputatie 7
Rotterdam Stadion is een evenementen station. Dat betekent dat het alleen opengesteld wordt bij grote evenementen of bij thuiswedstrijden van Feyenoord. Als je Rotterdam stadion in de reisplanner invult zul je standaard geen reizen te zien krijgen, maar alléén als het dus opengedaan wordt. Omdat het station in dit geval überhaupt niet is opengegaan, zal er dus ook geen melding zijn geweest.

Zoals Tamzin al zei, evenemententreinen (extra dus) zullen niet worden vervangen. Daar ze niet in de basisdienstregeling zitten en ze dus ook niet vervangen hoeven te worden.

Ik heb wél aanplakbiljetten gezien op verschillende stations, ook is het gecommuniceerd via de website die Goner noemt bijvoorbeeld. In de reisplanner is er geen fout advies gegeven, maar er kwam uit dan een reis per trein niet mogelijk was.

In dit geval lijkt me de informatievoorziening niet onvoldoende.
@slidestops: de site waar Döner naar verwijst is geen site van de NS maar van Feyenoord zelf. De NS is verantwoordelijk voor de informatievoorziening als het gaat om treinvervoer. Daar had absoluut meer aandacht aan gegeven kunnen worden, zeker omdat het hier om een evenement gaat waar 50.000 mensen op af komen. Daar was op de site van de NS NIETS over te vinden.
Feyenoordsupporters komen niet alleen uit Rotterdam e.o. dus die aanplakbiljetten waar jij het over hebt waren in Groningen en Zwolle echt niet te vinden
Reputatie 7
Badge +3
Ik ben overigens ook een gewone reiziger.
Reputatie 7

Wat is hier nu niet duidelijk aan dan?
@slidestops: deze melding kreeg ik niet!
Er stond gewoon niets!
Denk je dat ik voor mijn lol te laat wil komen ofzo? Dan had ik toch een half uur eerder gegaan. Is het nou zo moeilijk om toe te geven dat de informatievoorziening rondom het niet rijden van treinen van Rotterdam CS naar Rotterdam Stadion te kort schoot?
Reputatie 7
Dit is letterlijk van de site geplukt. Op de app zal er inderdaad een leeg vlak komen zonder reisadviezen. Dan lijkt het me ook logisch, dat er geen treinen rijden, als ze daar niet op staan. Er staat namelijk letterlijk dat de reis niet mogelijk is.

In dit geval is er geen melding, omdat er geen treinen uitvallen. Er zijn geen treinen extra ingelegd.

Reageer