beantwoord

fiets mee in snelbus bij werkzaamheden Zwolle?

• 5 juli 2019
  • 9 reacties
  • 477 Bekeken

Kan ik mijn fiets meenemen in de snelbus naar Zwolle die rijdt ivm werkzaamheden?
icon

Beste antwoord door Danny NS 5 juli 2019, 19:39

Hoi Masibulele en welkom bij de NS Community!

Ik kan je helaas niet garanderen dat je jouw fiets in de bus kan meenemen. Tijdens werkzaamheden worden er bussen ingezet, het is per touringcar operator en chauffeur verschillend of dit op zijn of haar rit mogelijk is. Mijn advies is om bij de chauffeur ter plekke te vragen, ik begrijp dat deze situatie voor jou niet ideaal is.

Ik weet niet wat precies jouw route is, wellicht dat omreizen voor jou een oplossing is?
Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Volgens de voorwaarden niet, maar touringcarchauffeurs vinden het soms prima als je het stuur een kwartslag draait en de fiets plat legt. Het ligt er maar aan wie je treft dus.

Uiteraard op eigen risico dat mensen er bagage bovenop kwakken en hij beschadigt.
Hoi Masibulele en welkom bij de NS Community!

Ik kan je helaas niet garanderen dat je jouw fiets in de bus kan meenemen. Tijdens werkzaamheden worden er bussen ingezet, het is per touringcar operator en chauffeur verschillend of dit op zijn of haar rit mogelijk is. Mijn advies is om bij de chauffeur ter plekke te vragen, ik begrijp dat deze situatie voor jou niet ideaal is.

Ik weet niet wat precies jouw route is, wellicht dat omreizen voor jou een oplossing is?
Ik reis van Utrecht naar Zwolle. En wil mn racefiets zonder krasjes meenemen..
Op welke dag wil je precies deze reis met de fiets gaan maken? Op sommige dagen is omreizen via Arnhem mogelijk. Let wel dat de reistijd hierdoor aanzienlijk toeneemt.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zou met een kostbare racefiets van Utrecht via Almere naar Kampen Zuid reizen, en vandaar of vanaf 't Harde fietsen kan ook. Zwolle is vanaf alle richtingen vanuit Utrecht niet bereikbaar. Je strandt in 't Harde, Olst of Kampen-Zuid.

Het is maar zeer de vraag of uw fiets mee mag, en in dat geval komt hij mogelijk niet onbeschadigd aan. Ik zou er niet over peinzen het er op aan te laten komen niet mee te kunnen en zeker niet als hij nog zo nieuw is dat u zich druk maakt om krasjes.

Niet mee mogen is eerder waarschijnlijk want het is in 't Harde een hele operatie met nogal wat toezicht en dat geeft minder ruimte voor brede vingers.
Reputatie 6
Badge
Niet mee mogen is eerder waarschijnlijk want het is in 't Harde een hele operatie met nogal wat toezicht en dat geeft minder ruimte voor brede vingers.

Toezicht of niet, de buschauffeur is de alles beslissende factor, de ene vind het prima en helpt met inladen, de ander peinst er niet over.
Reputatie 7
Badge +4
De bussen reizen in opdracht van NS en de regelgeving van NS telt.. Er is geen enkele garantie dat de fiets mee kan, zeker omdat het tegen de regels van de opdrachtgever is. De vertegenwoordigers daarvan zijn aanwezig. Het is wel waar dat de ingehuurde chauffeurs er doorgaans weinig benul van hebben.

Het is natuurlijk prachtig voor de fietser, en gegund als het lukt, maar het is geen recht waar mensen op kunnen rekenen, zeker niet bij voorbaat en bij geplande werkzaamheden.

Het zou wel moeten mogen als treinen onaangekondigd uitvallen. wie dan zijn fiets heeft meegenomen, kan daar niets aan doen. Bij deze reis is het van te voren bekend en de regelgeving is dat het niet mag. Het vertraagt ook extra en dat komt dan nog bovenop de vertraging, los van de aansluitingen.
Reputatie 6
Badge
@Thom probeer eens wat minder van het doemdenken en de zeer strenge regelgeving te zijn als het braafste jongetje ooit geboren, en wat meer van de realiteit.
Wees je er bewust van, zou alles volgens de regelgeving gaan bij het railvervoer, dan rijdt er echt nooit ook maar één (1) trein !

Heel wat busvervoer meegemaakt, en inderdaad de ene buschauffeur is de andere niet. Ze hebben stuk voor stuk hun eigen regels op hun eigen bus, en daar veranderd niemand wat aan in de praktijk.
Dank voor de tips en het meedenken.
Ik heb uiteindelijk een lift vanaf 't Harde gekregen.

Grt!

Reageer