beantwoord

fietsafstand 't harde>zwolle

• 6 juli 2019
  • 10 reacties
  • 447 Bekeken

blijkbaar moet ik op wo. 10 juli tussen 't harde en zwolle met een snelbus, maar ik heb een fiets bij me die hoogstwaarschijnlijk niet mee kan. hoe lang is dat stuk ongeveer fietsen?
icon

Beste antwoord door Danny NS 6 juli 2019, 11:27

Hoi Caranina en welkom bij de NS Community!

Voor meer informatie over het meenemen van je fiets in de bus bij de werkzaamheden rondom Zwolle is dit topic het lezen waard!

Met Google Maps kom ik uit op een ruim uur fietsen over een afstand van ongeveer 22 km.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge
Ongeveer 20 kilometer.

Hoi Caranina en welkom bij de NS Community!

Voor meer informatie over het meenemen van je fiets in de bus bij de werkzaamheden rondom Zwolle is dit topic het lezen waard!

Met Google Maps kom ik uit op een ruim uur fietsen over een afstand van ongeveer 22 km.

Dank Masd, duidelijk antwoord!
@Danny NS : had die 'dit topic' waar jij naar verwijst al gelezen, de informatie die ik daar uit haal is vooral dat het hoogstwaarschijnlijk niet gaat lukken om met een fiets gebruik te maken van die snelbus. Ik hoor niemand over alternatieven..
Het enig alternatief is volgens mij: dat stuk fietsend afleggen (waardoor ik helaas de boot van 10:15 uur naar Borkum mis en dus een boot later moet nemen...)
Reputatie 7
Badge +3
Wat is uw begin station? Wanneer u reist via Kampen Zuid is de afstand die fietsend afgelegd moet worden al minder, kortste afstand iets meer dan 15 km en 47 minuten (zelf reken ik altijd iets meer). Eventueel is omreizen via Deventer ook mogelijk. De reis is dan langer maar dan kan wel de fiets mee in de trein.

Reputatie 7
Badge +4
Bij Olst kan het ook vastlopen ivm de werkzaamheden.
Reputatie 7
Badge +3
Woensdag de 10e rijden er wel treinen tussen Deventer en Zwolle. Mogelijk zijn ze wel drukker vanwege omreizers en dan mogelijk ook volle fietsplekken, maar ze rijden dan wel.
Issue kan wel zijn dat wanneer je met een dagretour reist via Deventer dan niet is toegestaan volgens de reisplanner. Met een dagkaart maakt het niet uit, kom je hooguit in de knoei met de spitstijden vanwege de langere reistijd. Met een OV-chipkaart uit en in-checken kan natuurlijk ook. Maar dat hangt wel af van het beginstation.
Badge +3
Ik neem aan dat er totaal niet moeilijk gedaan wordt over "Ik reis (om) via Deventer wegens fiets" met een geldig enkeltje of dagretour. 🙂

Er was wel iemand (gezelschap/gezin) met vier fietsen, en of dat zomaar mocht of kon in een bus?
Vandaar dus NEE bij voorbaat, want dat is normaal ook al een probleem soms.

Ook iemand (op Twitter geloof ik) die elke dag een fiets van Rotterdam naar Assen mee nam of zoiets?

Dat zal dan wel een trol zijn want als je dat dagelijks doet/wilt spoor je niet (mijn mening).. 😥
Reputatie 7
Badge +3
Het blijft in ieder geval lastig met een fiets wanneer er werkzaamheden zijn. Gelukkig gaat het nu (behalve dit weekend) alleen om 't Harde - Zwollen en Kampen Zuid - Zwolle. Vorig jaar was het 3 weken in alle richtingen, dus moest je naar het noorden ook naar Meppel met de bus, wat nog even een stukje verder fietsen is. Nu is het in principe mogelijk om te reizen via Deventer, al levert dat wel extra reistijd op waardoor TS waarschijnlijk ook de boot van 10.15 naar Borkum niet haalt.

Je kunt het natuurlijk altijd proberen bij de bus of je met fiets mee mag. Bij nee wordt het dan plan B, fietsen.
Reputatie 7
Badge +4
Op Borkum is uitgebreide fietsverhuur en de afstanden zijn niet groot.

Reageer