Skip to main content

Fout bij werkzaamheden info

• May 28, 2025
  • 3 reacties
  • 153 Bekeken

Hallo

Ik heb de werkzaamheden eens nagekeken en zag een fout staan in deze (https://www.ns.nl/reisinformatie/actuele-situatie-op-het-spoor/maintenance?id=7006256) De volgende fouten

1. DB Rijd WEL tussen Lette en Lüddinghausen. Maar stopt niet op Dülmen wegens spooromleiding over Spoor 32 ipv 31
  2. Er rijden bussen tussen Lette en Lüddinghausen (Wegens het wegvallen Stop in Dülmen)

Dit is tot 21-6-2025 zo daarna zijn er werkzaamheden tussen Lünen en Dortmund.

Ook mis ik de volgende werkzaamheden:

1. Veel werkzaamheden op Enschede - Munster (Die is er de komende tijd ook veel uit)
    in juni 2 weken in Juli 2 weken en in de zomervakantie bijna de hele vakantie.

Maar zoals een DBER altijd tegen mij zegt de info klopt heel vaak niet.

3 reacties

Sander-VH
  • NS Hoofdconducteur
  • 505 reacties
  • May 28, 2025

Altijd leuk werkzaamheden in Duitsland en Nederlandse Reisinformatie… Ik zal dit even doorzetten naar de collega's van reisinformatie. Hopelijk kunnen ze dit nog aanpassen.

Wat betreft het ontbreken van werkzaamheden info op de lijn Enschede - Munster: Deze info wordt door DB-Infrago niet altijd goed aangeleverd aan NS. Meest actuele info staat op zuginfo.nrw en die is het meest betrouwbaar. Ik snap dat dat onhandig is, maar wel het beste om daar te kijken als je naar duitsland gaat met de trein.

Sander-VH
  • NS Hoofdconducteur
  • 505 reacties
  • May 29, 2025

Altijd leuk werkzaamheden in Duitsland en Nederlandse Reisinformatie… Ik zal dit even doorzetten naar de collega's van reisinformatie. Hopelijk kunnen ze dit nog aanpassen.

Wat betreft het ontbreken van werkzaamheden info op de lijn Enschede - Munster: Deze info wordt door DB-Infrago niet altijd goed aangeleverd aan NS. Meest actuele info staat op zuginfo.nrw en die is het meest betrouwbaar. Ik snap dat dat onhandig is, maar wel het beste om daar te kijken als je naar duitsland gaat met de trein.

@thijstrein de info is bijgewerkt. Kan je verifiëren voor mij dat de informatie nu correct is?

• Auteur
  • Sprinter
  • 4 reacties
  • May 29, 2025

@thijstrein de info is bijgewerkt. Kan je verifiëren voor mij dat de informatie nu correct is?

Hallo ​@Sander-VH nu klopt de info inderdaad. Ik ga maandag even naar Duitsland en kijken of ik meer info kan krijgen over het vervolg van de werkzaamheden. Het is mij inderdaad bekent dat de werkzaamheden vaak niet kloppen.

Actuele info:

Dienstregeling:

Ik kan van Enschede - Munster ook al wel iets info geven

Hopelijk kan dit weer even goed worden doorgezet. De datums en info staan er bij. Ik raad aan om dit voor NS wel in de gaten te blijven houden sowieso eens per maand. Dit kan nog wel eens aanpassen namelijk.

Dienstregelingen en bussen worden pas 1 week voor de tijd bekent als er een bedrijf is gevonden. Aan de hand daarvan wordt een dienstregeling gemaakt

voor de bussen SEV op de RB64 geldt ook deze regel:

1. Laatste bussen (meestal 4) rijden door naar Enschede. Laatste bus zal om 02:15uur aankomen op het station Enschede (Ter hoogte van de uitstaphalte stadsbussen)
  2. Deze bus zal alleen op verzoek stoppen op de haltes De Eschmarke en Glanerbrug.
    Bus rijd de route via de L53 (Duitsland), N/A35 in Nederland. en 1 bus rijd via de stophaltes in Nederland.
  3. er rijden overdag 3 tot 5 bussen per uur per richting. Deze bussen rijden onder NRW Tarief. Incheck ovkaart kan niet worden gecontroleerd door de chauffeurs in Duitsland dus wordt de reis per definitie als zwart reizen gezien.

Ik hoop binnenkort meer info te krijgen van NRW.Land over de werkzaamheden. Het is nog een beetje te vroeg om de info nu al op te halen. Vooraankondigingen kunnen gevonden worden.

Ook raad ik aan om bij de werkzaamheden (Zeer kort) voor trek de DB-Navigator te checken. Bussen kunnen per uur veranderen namelijk.

Ik hoop jullie zo voldoende geïnformeerd te hebben over de gang van zaken