beantwoord

Foute programmering mobiele incheck zuil



Toon eerste bericht

292 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik wet niet of ik hierom moet lachen of huilen. 

Reputatie 7

Ik had nog zo gehoopt dat dit topic wel ergens in de goede voornemens voor 2022 zou staan (afhandelen in 2021 in ieder geval), maar het mag dus niet zo zijn.

 

We gaan dus vrolijk een derde jaar in met dit topic. Vraag, wanneer gaan we het antwoord dat er toch al was nu eindelijk eens een keer horen??

Reputatie 7

Ik snap je punt, maar het is niet zo makkelijk wat jij hier zegt. Want het gaat hier nu niet echt meer over de restitutie op zich, maar over het kijken hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen en vooral ook opgelost. Daar ben ik nu samen met een medewerker naar aan het kijken, om te zien hoe dit bijvoorbeeld ook actief naar de reizigers gecommuniceerd kan worden. Want de restitutie op zich kan opgelost worden door een bericht naar ons te sturen. Maar het gaat nu om het feit, dat er een oplossing gezocht moet worden voor een situatie als deze. Ik hoop dat jij mij hier nog even de tijd voor gunt. 

Een jaar geleden.. zucht.

@Sanne NS : vind je het nu niet eens tijd worden, het een en ander van elkaar te scheiden?

Met andere woorden: op zeer korte termijn eerst de betreffende klanten informeren en het gezwets over AVG, gezwam en geneuzel over interne  ‘woordvoering’ en ‘kijken (staren?) hoe dit toekomst kan worden voorkomen’ maar te laten voor wat het is of in ieder geval de gedupeerde KLANTEN daarmee niet te vermoeien?

Ik vind dit werkelijk tenenkrommend. Als een incident als dit in het bedrijf waar ik werk zich zou voordoen en de medewerker die aangesteld is, dit op te lossen en over te communiceren, had bij gebrek aan enige voortgang al lang een enkele reis naar huis gekregen.

Of had bij gebrek aan medewerking vanuit de organisatie de eer aan zich zelf gehouden.

Badge +3

Zullen we dan deze reactie maar als beste antwoord markeren?

Reputatie 7

Ik vind eigenlijk dat alleen de topic starter ( @FrankG69)het beste antwoord (of reactie) moet kunnen selecteren en wellicht kan @Sanne NS hem daar op attenderen, maar mijn stem heb je, @Robert B 

Reputatie 7

Volledig met je eens @Robert B : maar dan nog wil ik nog steeds een goed antwoord vanuit NS-zijde ontvangen. NS wil dat is inmiddels voor mij wel volkomen duidelijk niet geven. Ze willen blijkbaar het boetekleed niet aantrekken. :angry:

Reputatie 7

Ik zie dat Sanne inmiddels al 20 dagen niet meer actief is op dit forum. (indien het door ziekte is: Van Harte beterschap) Ik vraag mij af wie dit topic dan nu onder zijn of haar hoede heeft. Ik zou in ieder geval graag zien dat het beste antwoord wordt verwijderd. Zoals al door meerdere forumleden is aangegeven is dat inmiddels echt wel achterhaald.

Bedankt voor je bezorgdheid, Macklobell. Dat zal ik doorgeven. Gelukkig is ze er morgen weer en geeft ze een update.

Goedenavond Macklobell! Ik ben inderdaad een tijdje niet actief geweest op het forum, bedankt voor de zorgen. Ik ben ook aankomende week afwezig, dan mag ik voor het eerst in een hele lange tijd genieten van een week vakantie. Ik heb jullie feedback gelezen voor een ander beste antwoord, maar ben het niet eens met de gedane suggestie. Ik kan hem zeker voor jullie aanpassen, maar zou dit graag doen met een definitief antwoord vanuit NS. Door de feestdagen heeft alles hier ook stilgelegen, maar ik heb er inmiddels achteraan gemaild! Hopelijk kom ik na mijn vakantie terug met een definitief antwoord. 

Reputatie 7
Badge

“Dit is een bericht voor reizigers tussen Ermelo en Culemborg. Door <smoesje15> o.a. de feestdagen is er sinds anderhalf jaar een verstoring in de beantwoording tussen Ermelo, eh Geldermalsen en Culemborg. Dit duurt wederom de rest van dit jaar.”

Om je als NS toch diep voor te schamen toch, anderhalf jaar.

Reputatie 7

Sorry hoor ik kan hier slecht tegen. We moeten als forumlid constant om updates vragen. NS zou al meerdere malen met een antwoord komen. Om 20.59 uur wordt deze reactie geplaatst zodat direct reageren ook nutteloos is.

 

Ik vind dit echt te triest voor woorden. Mogen we nu van mevrouw Bouma eindelijk eens een reactie ontvangen.

 

De verwerking van deze forumbijdrage door NS is niet acceptabel. Men heeft in al die tijd nog geen enkele poging ondernomen om de klant te compenseren. Triest.

Dit is inderdaad een erg teleurstellende reactie. En inderdaad erg jammer om dit 1 minuut voor einde dienst te melden na bijna een maand afwezigheid met gelijk de melding dat er de komende week ook niets gedaan zal worden.

Als de NS het niet eens is met het voorgestelde antwoord dan kan toch minstens het huidige antwoord verwijderd worden. Het staat allang vast dat dit antwoord niet klopt.

Verder hoop ik inderdaad dat het topic komende week wel overgenomen wordt door iemand die wel aanwezig is en sowieso iemand die er meer tijd voor heeft dan eens per maand en reactie te geven dat er niets gebeurd is.

Reputatie 5

Het lijkt er op dat het op de kantoren van de NS erg problematisch werken is. Geen blaadjes op de rails, rijp op de bovenleiding, harde wind of andere narigheid die vertragingen veroorzaakt. Stroop in de besluitvoering, koffie in het toetsenbord en elastieken tijdsaanduiding geven daar nog meer vertraging dan reizen met de trein. 

Reputatie 6

Het is toch duidelijk dat de Staats Spoorwegen helemaal geen belang hebben om dit op een nette manier op te lossen. Dat zal ik wel weer niet mogen zeggen maar dit is echt een schandalige aanfluiting!

Reputatie 2

Hopelijk kom ik na mijn vakantie terug met een definitief antwoord. 

 

Gelukkig is “na mijn vakantie” een periode die statistisch gezien nog zo'n 50-60 jaar duurt, dus dit topic kan even vooruit :wink:

Reputatie 2

Dit topic is gestart op 23-08-2020, waarbij is aangegeven dat er enige weken is gewacht op het zelfoplossend vermogen van NS. Dit wil zeggen dat de bewuste reis een stuk eerder is gemaakt. Ik vermoed in de periode 3 juli - 9 augustus: toen waren er grootschalige werkzaamheden in Geldermalsen [1] waardoor treinverkeer beperkt mogelijk was. Dat verklaart m.i. businzet/mobiele incheckpalen.

TLS hanteert een bewaartermijn voor reisgegevens van 18 maanden. [2] Dus de reisgegevens van wie tussen 3 juli en 25 juli 2020 in heeft gecheckt, zijn inmiddels verwijderd. Over twee weken (9 februari 2022) zullen de laatste transacties van de periode in het digitale vacuüm zijn verdwenen. Kalf verdronken, case closed, zoals overigens reeds voorspeld.  

 

[1] https://www.prorail.nl/nieuws/38-dagen-non-stop-werken-in-geldermalsen-en-tricht

[2] https://www.ov-chipkaart.nl/web/file?uuid=30a6e4a1-8b48-4959-83f2-19871f90318c&owner=c3293205-850e-47fb-bff7-ae830280f025&contentid=395

Reputatie 2

Je kan hier binnen de community niet aangeven dat wij onze klanten expres oplichten. Het is ook verboden om respectloos tegen zowel leden als moderators te zijn.

 

Artikel 6:203 BW “onverschuldigde betaling”:

Artikel 203
1.

Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen.

2.

Betreft de onverschuldigde betaling een geldsom, dan strekt de vordering tot teruggave van een gelijk bedrag.

3.

Degene die zonder rechtsgrond een prestatie van andere aard heeft verricht, heeft eveneens jegens de ontvanger recht op ongedaanmaking daarvan.

Reageer