beantwoord

Foute programmering mobiele incheck zuil



Toon eerste bericht

441 reacties

Ik heb Sanne gevraagd of ze een update kan geven.

Helaas heb ik nog geen nieuwe update ontvangen, maar ik zit er nog bovenop! Zodra ik meer weet, laat ik uiteraard weer van mij horen!

 

Deze mededeling is inmiddels van 26 dagen terug. Graag een update 

Mag ik nu toch eens navragen hoe het staat met de oplossing voor de overige ongelukkigen. Ik had eigenlijk inmiddels wel een update verwacht.

@Ferdinand Delasoie TS kan contact opnemen met onze klantenservice om het te veel betaalde bedrag terug te krijgen.Sanne doet haar best om dit op te lossen voor de reizigers die het foutieve station niet zelf hebben ontdekt in hun reishistorie. Pingpong gaat continu uit van de meest slechte intenties van NS en van moderators en suggereert in de eerste reactie dat dit is gedaan voor extra geld, daarvan mag iets gezegd worden. Natuurlijk is de klant niet verantwoordelijk voor deze fout. Erg vervelend dat het fout is gegaan en ik hoop dat er snel een oplossing volgt. 

Reputatie 7

Ik lees de 2 pagina’s van dit draadje nu voor het eerst.

Een klant heeft weer eens te veel betaald door een fout van de NS.

Pingpong - een ervaren forum’bewoner’ - ziet het al gebeuren en vraagt dus om een snelle, proactieve en klantvriendelijke actie.

“De NS” meldt zich in de vorm van Sanne. En het eerste wat ze doet is “Foei” roepen tegen pingpong.

En vervolgens akkert het draadje lekker door richting pagina 2 waarin de klanten allerlei oplossingen geven en de NS niet vindt, dat dat zijn verantwoordelijkheid is.

Zit dat nou lekker, bovenop zo'n mobiele paal? 

 

 

 

Sorry, inkopper, heel goedkoop enzo :expressionless:

Helaas heb ik nog geen nieuwe update ontvangen, maar ik zit er nog bovenop! Zodra ik meer weet, laat ik uiteraard weer van mij horen!

Reputatie 7
Badge +3

Op de ProRail site staat wel het één en ander over de werkzaamheden bij Geldermalsen, ook onderaan de pagina linkjes naar eerdere berichten in juli.

https://www.prorail.nl/nieuws/grote-stappen-gezet-in-geldermalsen

Dank. Om welke werkzaamheden (datum) ging het eigenlijk?

Als mensen pas via hun factuur erachter moeten komen dat er iets niet klopt dan zou de NS al (veel) langer van het probleem af moeten weten, door mensen die hun reishistorie of saldo eerder checken dan een factuur.

Dus waarom is daar geen enkele ruchtbaarheid aan gegeven?

Dat laatste is een goede vraag Robert B. Het stond eigenlijk ook al in de vraag van TS. 

Er zijn de afgelopen tijd vrij veel verstoringen door werkzaamheden geweest bij Geldermalsen. Er wordt hier volgens mij een nieuw perron gebouwd. Precieze data zijn wat dat betreft wat lastig want er zijn meerdere weken werkzaamheden op trajecten rondom Geldermalsen geweest. Ik heb nog even gekeken in het archief van rijdendetreinen, maar kom daar ook niet helemaal uit. 

Badge +3

Dank. Om welke werkzaamheden (datum) ging het eigenlijk?

Als mensen pas via hun factuur erachter moeten komen dat er iets niet klopt dan zou de NS al (veel) langer van het probleem af moeten weten, o.a. door mensen die hun reishistorie of saldo eerder checken dan een factuur.

Dus waarom is daar geen enkele ruchtbaarheid aan gegeven?

Ik zag zojuist deze voorbij komen en vroeg me af waarom er op Geldermalsen eigenlijk een mobiele CiCo nodig was, want dat station heeft dus geen poortjes?

Of staan de paaltjes daar allemaal op de perrons (dus ver lopen vanaf de bushalte)?

 

Inderdaad ver lopen van de bushalte en gedurende de werkzaamheden volgens mij ook niet bereikbaar. Ben er in de afgelopen maanden wel een paar keer geweest ivm de kersen-tijd. De paaltjes staan op het “middenperron” alleen bereikbaar via 2 loopbruggen. (wel met lift).      

Badge +3

Ik zag zojuist deze voorbij komen en vroeg me af waarom er op Geldermalsen eigenlijk een mobiele CiCo nodig was, want dat station heeft dus geen poortjes?

Of staan de paaltjes daar allemaal op de perrons (dus ver lopen vanaf de bushalte)?

Onderschat niet hoeveel vergaderen er vooraf gaat aan een request for change. Een regel toevoegen met de naam van het ingestelde station in het idle-screen zat ik idd ook al op te broeden bij het lezen. 
 

Dat een fout als deze voor komt in het proces lijkt me uiteindelijk onoverkomelijk. Mijn grootste ergernis is de passieve houding daarna wat betreft het oplossen van zo’n fout. Het initiatief moet dan ineens bij de klant liggen. 

De laatste alinea ben ik het geheel mee eens. NS maakt de fout. Het was ook al bekend bij NS en alleen omdat dan iemand het op dit forum plaatst wordt er uiteindelijk na aandringen iets mee gedaan. 

Badge +3

De tijd zou dan ook wat groter mogen, i.p.v. rechtsboven in een hoekje… want dat gaat ook nog wel eens mis (bij overstappen, al scheelt het soms maar seconden).

Onderschat niet hoeveel vergaderen er vooraf gaat aan een request for change. Een regel toevoegen met de naam van het ingestelde station in het idle-screen zat ik idd ook al op te broeden bij het lezen. 
 

Dat een fout als deze voor komt in het proces lijkt me uiteindelijk onoverkomelijk. Mijn grootste ergernis is de passieve houding daarna wat betreft het oplossen van zo’n fout. Het initiatief moet dan ineens bij de klant liggen. 

Reputatie 7
Badge +3

Het protocol zal het probleem niet zijn. Zoals vaker gaat dit soort dingen mis in de uitvoering. Ik zou zo gauw niet weten hoe je dit soort werkprocessen foutloos krijgt.

Reputatie 7
Badge

NS heeft daar ongetwijfeld een geheim protocol voor.

Geloof ik graag. Maar het zal vast niet veel afwijken met hoe ik het uitleg. Die CiCo's worden op afstand beheerd. 

Waar die mobiele CiCo's zijn opgeslagen, en hoe die geactiveerd en beheerd worden is een geheim, en boeit mij ook niet. ;-)

Een kleine update van mijn kant. Helaas heb ik nog geen antwoord, maar ik ben inmiddels wel in gesprek met een aantal collega's die dit voor jullie aan het uitzoeken zijn. Het balletje is dus gaan rollen en het is nu even wachten tot deze bij de juiste persoon is aan beland! Zodra dit het geval is, laat ik weer wat van mij horen!

Reputatie 7
Badge +3

NS heeft daar ongetwijfeld een geheim protocol voor.

Reputatie 7
Badge

Wordt het eigenlijk niet tijd dat de mobile CiCo's gewoon worden voorzien van een extra regeltje op het display met de stationsnaam? Dan weet je zeker dat het klopt. Die dingen worden op afstand aangepast, en er is blijkbaar één transporteur die de opdracht heeft op de karretjes op hun plaats te brengen. Eventueel kan die het nog even na-checken, waarna die in geval van onjuistheid de centrale even opbelt.

De CiCo’s van Arriva/Blauwnet tonen het station geloof ik wel.

 

 

Bij TLS doen ze overigens niet zo moeilijk, maar dat ging vorig jaar om studenten die op 16 augustus moesten betalen i.p.v. vrij reizen, en dit jaar hetzelfde bij o.a. EBS.

Die kregen gewoon een mail dat het teveel betaalde bedrag als saldo klaar stond, met op de homepage van OV-chip ook een niet te missen melding over de fout.

Uiteraard was die situatie wel een stukje eenvoudiger, want het ging om maar één product (SRP Week Vrij) en de volledige reiskosten terug voor die dag.

Mijn ergernis bestond ook voornamelijk uit dat er gelijk weer vermeldt wordt dat alleen individuele klagers hun geld terugkregen. Druist gewoon volledig in tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel. Ik heb hetzelfde met het Qbuzz-topic. 

Badge +3

Bij TLS doen ze overigens niet zo moeilijk, maar dat ging vorig jaar om studenten die op 16 augustus moesten betalen i.p.v. vrij reizen, en dit jaar hetzelfde bij o.a. EBS.

Die kregen gewoon een mail dat het teveel betaalde bedrag als saldo klaar stond, met op de homepage van OV-chip ook een niet te missen melding over de fout.

Uiteraard was die situatie wel een stukje eenvoudiger, want het ging om maar één product (SRP Week Vrij) en de volledige reiskosten terug voor die dag.

Badge +3

Neem meteen even de reizigers mee die bij het andere paaltje (ik neem aan in Boxtel) ingecheckt hebben en in Geldermalsen weer uitgecheckt, plus weer ingecheckt voor trein. Die hebben waarschijnlijk een hele rare reis gemaakt, supersnel van Boxtel naar Ermelo en dan zichzelf geteleporteerd naar Geldermalsen voor een ‘overstap’? Dure goocheltruc...

In tegenstelling tot wat NS bij monde van Sanne beweert

Een “normale” gebruiker zal waarschijnlijk helemaal geen inzage hebben in allerlei achterliggende data, die ziet alleen wat het programma presenteert. Je kan je hooguit afvragen of een medewerker klantenservice er dan uberhaupt inhoudelijk op moet willen reageren, of meteen zou moeten escaleren.

 

Het continu roepen dat zaken niet mogen “vanwege de AVG” vind ik tenenkrommender om eerlijk te zijn.

Reputatie 7

Ik ben bang dat dat uitloopt op een meerjarig verhaal net als een aantal andere langlopende discussies

Reageer