beantwoord

Foute programmering mobiele incheck zuil



Toon eerste bericht

441 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Geen idee of er mee gesjoemeld wordt, maar ik kreeg vroeger wel eens een vragenlijst om in te vullen en die vragen gingen dan altijd over de ‘huidige reis'. Op de een of andere manier was dat altijd in een rustige trein midden op de dag. Ik heb die medewerkers zich nooit in de spits door een mensenmenigte heen zien wurmen om de tevredenheid te meten 😉

NS benadeelt hier dus de reiziger en is niet van zins om ook maar iets richting reiziger te doen. Beter voorbeeld van de klant op 1001, 1002 en 1003 zal er wel niet voorbijkomen dit jaar.

 

Ik vind absoluut niet dat NS de gelden van deze fout in eigen zak mag steken. Ik stel dan ook voor dat NS een donatie doet van € 5.000,00 doet aan het Koningin Wilhelminafonds. 

 

Misschien kan je dat ook nog even met hogerhand bespreken. 

Daarnaast is het voor een anonieme kaart al helemaal niet mogelijk. 

Wat is er precies niet mogelijk ? Technisch, of GDPR?

Daarnaast is het voor een anonieme kaart al helemaal niet mogelijk. 

Wat is er precies niet mogelijk ? Technisch, of GDPR?

Dat ben ik voor je aan het uitzoeken! Ik had je vraag hiernaar namelijk gezien en dit heb ik bij de specialisten voor je uitgevraagd! :)

Ik denk eerder

Het plaatje durf ik inderdaad ook wel in te vullen, maar hoor graag hoe NS er zelf over denkt. Dat geeft toch een wat betere basis om (eventueel) te escaleren. Mijn analyse kan altijd nog volgen :)

Zouden we nog een update kunnen krijgen??

Inmiddels zo’n 3 maanden bezig om een simpele restitutie op te lossen veroorzaakt door een blunder van NS. Leg nu eens uit waar de klant hier op 1, 2 en 3 staat en niet op 1`001, 1002 en 1003.

Merk ook op dat Sanne haar commentaar precies op het eind van haar dienst heeft geschreven. Kan ze het reageren op bovenstaande reacties van Marv, RobertB en mijzelf weer met een weekje uitstellen.

 

Tsja je zou toch eens klantvriendelijk worden NS……..

 

De titel geeft al de urgentie aan. “Foute programmering mobiele incheck zuil” Het betreft hier een geïsoleerd probleem dat proactief opgepakt had kunnen worden. In een ander topic van enkele jaren geleden las ik dat bij een landelijke storing de NS ook ruim de tijd nam om het probleem op te lossen zonder enige toelichting. 

Daar zullen ook wel wat mensen de dupe zijn geweest.

 

Inmiddels zo’n 3 maanden bezig om een simpele restitutie op te lossen veroorzaakt door een blunder van NS. Leg nu eens uit waar de klant hier op 1, 2 en 3 staat en niet op 1`001, 1002 en 1003.

Ik snap je punt, maar het is niet zo makkelijk wat jij hier zegt. Want het gaat hier nu niet echt meer over de restitutie op zich, maar over het kijken hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen en vooral ook opgelost. Daar ben ik nu samen met een medewerker naar aan het kijken, om te zien hoe dit bijvoorbeeld ook actief naar de reizigers gecommuniceerd kan worden. Want de restitutie op zich kan opgelost worden door een bericht naar ons te sturen. Maar het gaat nu om het feit, dat er een oplossing gezocht moet worden voor een situatie als deze. Ik hoop dat jij mij hier nog even de tijd voor gunt. 

 

Nee dat gaat dus niet goed. Jullie NS moeten pro-actief conform, hetgeen @Henk_NL hier heeft aangegeven, die klanten informeren dat jullie een fout hebben gemaakt en binnen 2 weken van nu. Dit sleept nu al 3 maanden, dit kan toch niet zo. NS licht gewoon de mensen op en zegt ja als je dat dan ontdekt krijg je je geld terug en anders heb je pech gehad.

 

Bij dit soort situaties is de oplossing van het probleem altijd ongeveer hetzelfde

`1. Neem contact op met de benadeelden, biedt excuses aan en compenseer

2. Ga kijken hoe je dit in de toekomst kan voorkomen.

 

om te zien hoe bijvoorbeeld dit ook actief …….. Uit deze zin spreekt totaal geen ambitie om het probleem op te lossen. Is gewoon de klant en de forumleden aan het lijntje houden.

Verschroeide aarde tactiek zoals zoveel topics op dit forum.

 

Volgens mij is NS alleen maar bezig met 2 en slaan ze 1 voor het gemak maar over.

Ik krijg helaas niet de indruk dat aan dit topic echt prioriteit wordt gesteld door NS. Door klungelwerk van NS/Prorail zijn er gewoon behoorlijk wat mensen saldo kwijt. Ik persoonlijk zou het vreemd vinden dat terugbetaling gaat stranden op basis van de privacyregeling. Het gebeuren is nu al 3 maanden terug. Ik vind het teleurstellend dat er gisteren dan blijkbaar weer een nieuwe mail moet worden gestuurd om een update te vragen. Ik kan het alleen maar zeer klantonvriendelijk vinden. 

Reputatie 7
Badge

Wordt het eigenlijk niet tijd dat de mobile CiCo's gewoon worden voorzien van een extra regeltje op het display met de stationsnaam? Dan weet je zeker dat het klopt. Die dingen worden op afstand aangepast, en er is blijkbaar één transporteur die de opdracht heeft op de karretjes op hun plaats te brengen. Eventueel kan die het nog even na-checken, waarna die in geval van onjuistheid de centrale even opbelt.

De CiCo’s van Arriva/Blauwnet tonen het station geloof ik wel.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

ProRail heeft mogelijk iets te maken met de fysieke infrastructuur. Ik denk overigens niet dat er bij bushaltes buiten het station zelf enige rol voor ProRail is. 

De programmering van poortjes en paaltjes ligt bij de vervoerders.

Reputatie 7

Binnenkort vieren we een verjaardag met dit topic. Bijzonder treurig dat NS al bijna één jaar lang niets anders weet te melden: Wij zijn er nog mee bezig.

 

Ben er inmiddels wel achter dat dit veelvuldig voorkomt op dit forum. 

Reputatie 3

@Bertus Probleem voor NS is dat dat antwoord van drie maanden geleden inmiddels natuurlijk niet meer voldoet dankzij de bijdrage van @BrunoEst , die aantoonde dat dat constante verhaal over de privacywetgeving dus niet klopte. NS had, net als de concullega's, wel degelijk toentertijd het recht om al die transacties in te zien en te corrigeren zoals daaruit blijkt.

 

Dus NS zit hier gewoon met een behoorlijk probleem en ik snap dan ook wel dat een flink aantal medewerkers om de tafel moet over dit onderwerp. 

Ik vond deze opmerking van Sanne nogal apart

 

Wel wil ik aangeven dat ik het voor deze case niet meer kan veranderen, nu vier maanden nadat dit heeft plaatsgevonden. 

 

De enige reden waarom dit 4 maanden heeft geduurd is nl omdat NS er gewoon er al die tijd over gedaan heeft om een antwoord te fabriceren. Ik vind dat dus wederom niet erg fraai werk van NS, het verbaast mij helaas niet meer.

@Bertus ik vrees dat je gelijk hebt, jammer is dit wel. Al 1,5 jaar wordt aangegeven dat de afdeling privacy betrokken is bij de casus. We mogen toch aannemen dat deze mensen goed op de hoogte zijn van de privacystatement van de NS zelf?!?!?

Ik zie het probleem ook niet, tenzij men hoe dan ook niet wil erkennen een fout gemaakt te hebben.  

 

Reputatie 7

Helaas het is wederom mislukt Sanne. Ik las net een bericht van Stijn over de kosten van andere vervoerders bij een traject vrij abonnement. Hier zijn jullie ook al 3 jaar mee bezig. Stemt mij heel droef zoveel onkunde.

Op welke manier, en op welke termijn, gaat NS haar eigen fouten rechtzetten? We zijn nu een maand verder en buiten wat overleg en vergader is er nog nul komma nada gebeurd!!!!

Reputatie 7

Inmiddels is de laatste reactie van NS-zijde al weer van zo'n 3 weken geleden. Zegt heel veel zo niet alles over de organisatie van NS. Topic loopt al 12 maanden inmiddels.

 

Zoals gesteld ik wil ook graag weten waarom er niets met deze suggestie is gedaan.

 

Anonymous schreef:

Jullie zouden bijvoorbeeld ook onderstaande mail naar al jullie klanten kunnen sturen.

 

Onderwerp Foute incheckpaal Geldermalsen.

 

Helaas hebben wij geconstateerd dat op ….. één van onze mobiele incheckpalen een foutief station heeft aangemerkt. Indien u op … op gestapt bent op Geldermalsen verzoeken wij u de reisgegevens te checken. Indien u daadwerkelijk teveel betaald heeft op deze dag dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Feitelijk is dit hetzelfde als een advertentie in de krant waarin de fabrikant aangeeft dat hij een ondeugdelijk product heeft geleverd en waarbij je het product kan retourneren en de aanschafprijs wordt terugbetaald   

Persoonlijk zie ik niet in wat bovenstaande mail met AVG te maken zou kunnen hebben. Maar ik laat mij graag overtuigen

Reputatie 7
Badge +3

Ik had bij dit soort kwesties altijd het gevoel dat wanneer het verkeerd programmeren in het nadeel van NS zou zijn geweest, het probleem allang was opgelost. 

Maar na het bericht van @Robert B over het feit dat mensen jaren zonder te betalen een Voordeelurenabonnement hebben kunnen gebruiken, ben ik daar niet zo zeker meer van. 

Ik had bij dit soort kwesties altijd het gevoel dat wanneer het verkeerd programmeren in het nadeel van NS zou zijn geweest, het probleem allang was opgelost. 

Maar na het bericht van @Robert B over het feit dat mensen jaren zonder te betalen een Voordeelurenabonnement hebben kunnen gebruiken, ben ik daar niet zo zeker meer van. 

De OV-chipkaart werd in het begin al snel omgedoopt in de OV-shit kaart door een groep reizigers. Deze krijgen met terugwerkende kracht eigenlijk gelijk. De ICT-problemen bij NS zijn gewoon te talrijk om op te lossen. Kijk bijvoorbeeld naar MijnNS meer dan 1000 storingsmeldingen op dit forum en NS maar zeggen uitstekend systeem. Er lopen mensen rond met 3e verschillende accounts met allemaal andere emailadressen. Gewoon slecht geprogrammeerd. Als je dat nu eens een keer toegeeft. Maar nee hoor NS zegt steeds dat ze het allemaal prima voor elkaar hebben.

Als het allemaal niet zo treurig was zou je er nog om moeten glimlachen.

Een kleine update van mijn kant. Helaas heb ik nog geen antwoord, maar ik ben inmiddels wel in gesprek met een aantal collega's die dit voor jullie aan het uitzoeken zijn. Het balletje is dus gaan rollen en het is nu even wachten tot deze bij de juiste persoon is aan beland! Zodra dit het geval is, laat ik weer wat van mij horen!

Reputatie 7
Badge +3

De nieuwe kaartlezers in de bussen van Connexxion tonen de volgende halte op basis van GPS-gegevens. Best handig, als het werkt.

Ik heb helaas nog geen nieuwe update. Wel heb ik er nogmaals een bericht achter aangestuurd. Later deze week ben ik nog weer aanwezig voor andere werkzaamheden en hoop ik jullie nog van een nieuwe update te kunnen voorzien. 

Al 21 dagen geen update. Waarom zou je ook. Wij hebben de klanten een verkeerd bedrag berekend en alleen de klanten die toevallig zijn rekening naspelt krijgt zijn geld terug als hij klaagt.

 

Ik vind dat NS in deze wel heel diep gezonken is met dit beleid. HJt bedrijf heeft voldoende communicatiemogelijkheden om hier in algemene zin een opmerking over te maken via een mail of een  nieuwsbrief. Bedrijf doet echter helemaal niets en denk gewoon pik in het is winter. Dat laatste is dan wel waar (het is winter), maar ik krijg hier echt een hele vieze smaak van in mijn mond.

 

 

Vanaf hier blijven we weer on-topic.

Reageer