beantwoord

Foute programmering mobiele incheck zuil

• 23 augustus 2020
  • 184 reacties
  • 7131 Bekeken

Toon eerste bericht

184 reacties

Ik heb inmiddels een doorgang gevonden en ben in gesprek met een collega over deze case. Ik hoop jullie volgende week van een update te kunnen voorzien! 

Nog geen nieuwe update maar ik zit er bovenop! Wordt zeker vervolgd!

Reputatie 5

Dat is een paar stappen op mijn fanfare vooruit. Zal mijn bericht iets langer schrijven. Ik lees Sanne haar reactie als: wij kunnen de legitieme transacties uitgevoerd op Ermelo niet onderscheiden van de onterechte transactie op Ermelo. Ik denk dat dat wel kan. Een apparaat in het systeem (paaltje/poortje/et cetera) heeft een uniek nummer. Een engineer bij TLS zou op kunnen zoeken welke transacties allemaal hebben plaatsgevonden tussen tijdstip x en y op paaltje met nummer z. De tijdstippen x en y zijn dan start en einde van het actief hebben van het verkeerd ingestelde paaltje z. Daarmee is in ieder geval bekend welke OV-chipkaartnummers allemaal een incorrecte transactie hebben. Dat geeft wat mogelijkheden om actie te ondernemen natuurlijk.

Ik haal deze reactie van Henk_NL van 10 maanden geleden inmiddels nog maar eens terug in dit topic. Wat heeft NS met deze reactie gedaan zou ik wel eens willen weten?? 

Uiteindelijk bleek ik gelijk te hebben, maar werd de dooddoener “mag niet want avg” gebruikt. We wachten nu al tijden op inhoudelijk antwoord wat dan precies het probleem met de GDPR zou zijn. Weet men zelf dus ook niet blijkbaar. 

Reputatie 5

Nog geen nieuwe update maar ik zit er bovenop! Wordt zeker vervolgd!

We merken het

Ik snap de teleurstelling, vanuit een ieder. Ook vanuit jouw vraag Henk_NS! Ik heb deze uitstaan bij de correcte afdeling, maar ook voor hen is dit een lastige kwestie. Er wordt echt naar gekeken en zodra ik een echte update heb, dan deel ik deze ook. Ik ga dit niet loslaten, tot ik een antwoord voor jullie heb. 

Reputatie 5

De reactie van Henk_NL is inmiddels al van 25 dagen terug. Zwaar teleurstellend, maar helaas totaal niet onverwacht dat er weer geen goede reactie is. Ik stel voor dat NS gewoon erkent dat het in dit dossier verschrikkelijk de fout is in gegaan en dat ze destijds de reizigers hadden moeten compenseren. Zoals iemand al heeft aangegeven misschien een donatie doen aan één of andere instelling en de belofte afgeven dat dit in de toekomst nooit meer zo opgelost gaat worden.

Deze belofte is inmiddels ook al weer van een maand geleden:

De doorgang is blijkbaar nog steeds niet ontsloten. Triest topic dit. Al meer dan een jaar aan de gang. 

Zo te zien is de eerste reactie van Pingpong uiteindelijk toch de beste gebleken als ik zo het gestuntel van NS in de afgelopen 10 maanden!!!!! bezie. 

Reputatie 6

Uiteindelijk bleek ik gelijk te hebben, maar werd de dooddoener “mag niet want avg” gebruikt. We wachten nu al tijden op inhoudelijk antwoord wat dan precies het probleem met de GDPR zou zijn. Weet men zelf dus ook niet blijkbaar. 

Hoe is het gebruik van ov chipkaart gegevens strijdig met het legitieme doel voor gegevensverwerking waarvoor een ieder bij aanschaf van een ov chipkaart toestemming geeft (factureren van reizen o.i.d., lijkt me)?

Hoe is het gebruik van ov chipkaart gegevens strijdig met het legitieme doel voor gegevensverwerking waarvoor een ieder bij aanschaf van een ov chipkaart toestemming geeft (factureren van reizen o.i.d., lijkt me)?

You tell me. Ik kan er met mijn hoofd ook niet bij. 

Reageer