Foute programmering mobiele incheck zuil | NS Community
beantwoord

Foute programmering mobiele incheck zuil



Toon eerste bericht

441 reacties

Het is niet dat wij de AVG gebruiken om hier onder uit te komen. Ik ben ook geen jurist dus kan er ook niet te veel over zeggen, maar zoals Sanne al aangeeft heeft zij vernomen dat wij vanwege de AVG niet zomaar in de gegevens van iemand mogen kijken om te achterhalen of zij/hij deze reis heeft gemaakt. We snappen heel goed dat jullie dit liever anders hadden gezien, maar dit is helaas zoals het is. Sanne is nog bezig met uitzoekwerk en ik heb meegekregen wat ze hiervoor allemaal heeft gedaan achter de schermen, waarvoor hulde. Ik wil ook in dit topic aangeven dat wij het zeer waarderen dat jullie een eerlijke mening geven, maar hou het beschaafd en volgens de huisregels. 

Reputatie 7
Badge +3

folianten

Zo leer je gewoon nog 's een nieuw woord op de vrijdagmiddag … :slight_smile:

Ik ben bang dat dat uitloopt op een meerjarig verhaal net als een aantal andere langlopende discussies

Je had een voorspellende geest. We zijn inmiddels 5 maanden verder en tot op heden heeft NS nog niets gedaan. Cynisch gezegd we hebben nog wel 7 maanden te gaan. 

Reputatie 7
Badge +3

Zo leer je gewoon nog 's een nieuw woord op de vrijdagmiddag … :slight_smile:

Je hebt juist een heel oud woord geleerd. :grinning:

Reputatie 7
Badge +3

Ik verwacht een reactie met excuses van @Erryt NS. Ook voor moderators gelden de huisregels.

Enige tijd zal het niet in beslag nemen, maar ik ben pas vandaag weer aanwezig om te antwoorden! Ik snap je conclusie heel goed @marv87. Het lijkt zo heel verwarrend. De reden dat ik elke keer verschillende afdelingen aanhaal met de juiste oplossing is omdat ik ook elke keer een stukje van het antwoord kreeg van elk van deze afdelingen, maar nooit een volledig antwoord. Ik kan hier de mailconversatie niet plaatsen, maar ik ben nu met een aantal leden van verschillende afdelingen bezig om 1 lijn te schrijven met hierin een duidelijk antwoord. Echter verloopt dit wat stroef omdat niet iedereen op hetzelfde moment aanwezig is en het daardoor soms wat langs elkaar loopt. Ik ben hierin zelf nog steeds aan het afwachten tot ik een duidelijk antwoord krijg, dat ook eerst langs de woordvoering is geweest, voor ik het kan plaatsen. Dit is het enige waar ik nog op wacht en het wordt voor mij zo langzamerhand ook frustrerend dat ik jullie niet meer kan bieden. 

Beste Erryt,

Ik snap niet dat jullie aangeven de AVG niet als excuus te gebruiken, want de NS wil geen toelichting geven op waar in de AVG dit niet mag ondanks dat er vele redenen, voorbeelden oplossings-suggesties gedaan zijn dat jullie dit gewoon kunnen oplossen.

Of kom met argumenten waarom dit volgens jullie volgens de AVG niet mag of ga met ons mee om actie te ondernemen om dit te herstellen voor de benadeelde klanten.

Ik ben weer terug van een aantal dagen vrij, maar helaas nog zonder update! Ik ben er wel voor jullie achteraan gegaan en hoop volgende week de update wel te hebben! 

Ik snap het probleem even niet meer: Jullie zijn hier opzichtig in de fout gegaan. AVG is zogezegd niet van toepassing. Het enige wat jullie rest is diegene die het betreft gewoon te compenseren.

 

Wat is het probleem nog???

Reputatie 7

Ik begrijp er niets meer van, @Sanne NS.

Er is al een aantal keren beloofd dat het alles omvattende antwoord snel zou komen maar dat het nog langs woordvoering moest.

Als ik nu dan lees, dat er drie afdelingen aan het onderzoeken zijn, betekent dat dan dat het alles omvattende antwoord, door afdeling woordvoering niet gedragen wordt? Of is het alles omvattende antwoord nog steeds niet rond?

Duidelijk wordt wel, dat deze kwestie alles behalve enige prioriteit heeft. Ik begrijp ook, dat niet iedereen die hier iets van moet vinden of er een ei over moet leggen, altijd op hetzelfde moment aanwezig is, maar dat hoeft in de tijd van het nieuwe werken helemaal geen probleem te zijn, tenzij er een probleem van gemaakt wordt.

En dat laatste lijkt me het geval.

 

Reputatie 7

Nog geen nieuwe update maar ik zit er bovenop! Wordt zeker vervolgd!

 

We merken het

Hi mr Freeze: je bent mij net 1 minuut voor. Ik las het ook. Er zijn dus blijkbaar vervoerders die dit i.t.t. NS wel netjes kunnen afhandelen. Ik zou toch NS willen aanbevelen om nu eindelijk eens de handschoen op te pakken en uit te scheiden met het gezwets over AVG. 

Helaas nog geen nieuwe update, maar ik ben er voor jullie mee bezig! Ik kom er zo snel mogelijk op terug!

Reputatie 7
Badge

Bureaurocratie? Onwil? Onkunde?

Badge +3

Het ‘beste antwoord’ staat in ieder geval weer open… :rofl:

Reputatie 7

Er kan veel maar als de wil ontbreekt, dan gebeurt er niets. 

@marv87 Daar heb je helemaal gelijk in, mijn excuses. De update komt er echt wel en ik snap dat het vervelend is dat ik een belofte doe en deze niet na kom. Dit heeft te maken met het feit dat op dit moment verschillende afdelingen aan het samenwerken zijn om een correcte woordvoering hiervoor neer te leggen en ook aan het kijken zijn hoe dit voor in de toekomst kan worden opgelost. 

Nog steeds of alweer?

Ik kom goed nieuws brengen! Ik heb inmiddels contact met alle juiste afdelingen van NS en we zijn dichtbij een antwoord waarvan ik zeker weet dat een ieder van jullie hier blij mee is! Zodra ik duidelijk heb wat ik naar een ieder van jullie kan communiceren, dan komt het bericht eraan. Maar tot die tijd, nog heel even geduld. Het antwoord is echt heel erg dichtbij. 

Ik zag zojuist deze voorbij komen en vroeg me af waarom er op Geldermalsen eigenlijk een mobiele CiCo nodig was, want dat station heeft dus geen poortjes?

Of staan de paaltjes daar allemaal op de perrons (dus ver lopen vanaf de bushalte)?

 

Inderdaad ver lopen van de bushalte en gedurende de werkzaamheden volgens mij ook niet bereikbaar. Ben er in de afgelopen maanden wel een paar keer geweest ivm de kersen-tijd. De paaltjes staan op het “middenperron” alleen bereikbaar via 2 loopbruggen. (wel met lift).      

Badge +3

Dank. Om welke werkzaamheden (datum) ging het eigenlijk?

Als mensen pas via hun factuur erachter moeten komen dat er iets niet klopt dan zou de NS al (veel) langer van het probleem af moeten weten, o.a. door mensen die hun reishistorie of saldo eerder checken dan een factuur.

Dus waarom is daar geen enkele ruchtbaarheid aan gegeven?

Reputatie 7

Ik denk dat iedereen ontslagen is die te maken heeft met deze blamage. Tijd dat er een schoonmaak plaats vind in de wat hogere gelederen.

Ik denk dat die “schoonmaak” bij de NS op de zelfde manier gebeurt als bij de regering en de toeslagen affaire. Goed voorbeeld door de regering doet goed volgen, vergeten en sorry zeggen vindt men ook hier kennelijk voldoende.

 

@Philned: Bij de toeslagenaffaire worden er ouders in ieder geval wel schadeloos gesteld. Ik heb in dit topic nog geen enkele beweging van NS in die richting gezien. 

Reputatie 6
Badge +2

Er is e.e.a. mis gegaan met transacties van 27 en 28 december, dus dat zal daar wel mee te maken hebben.

Bij Flex wordt een gemiste uitcheck ‘hersteld’ op basis van je reisgedrag. Blijkbaar reis je dus regelmatig naar Amsterdam Centraal?

Via de Klantenservice kan je dat wel laten corrigeren naar Blaak, want als je het zo laat staan komt die rit gewoon op je factuur. Heb je Weekend Vrij of een ander vrij reizen abonnement, dan natuurlijk lekker zo laten.

De ‘dubbele reizen’ zullen automatisch gecorrigeerd worden.

Je bedoelt waarschijnlijk 27 en 28 november. Ik zie inderdaad:

Ik zie nu ook dat op https://www.ov-chipkaart.nl alles goed staat, het was dus geen verkeerd geprogrammeerd poortje.

Reputatie 7

Jullie zouden bijvoorbeeld ook onderstaande mail naar al jullie klanten kunnen sturen.

 

Onderwerp Foute incheckpaal Geldermalsen.

 

Helaas hebben wij geconstateerd dat op ….. één van onze mobiele incheckpalen een foutief station heeft aangemerkt. Indien u op … op gestapt bent op Geldermalsen verzoeken wij u de reisgegevens te checken. Indien u daadwerkelijk teveel betaald heeft op deze dag dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Feitelijk is dit hetzelfde als een advertentie in de krant waarin de fabrikant aangeeft dat hij een ondeugdelijk product heeft geleverd en waarbij je het product kan retourneren en de aanschafprijs wordt terugbetaald   

Persoonlijk zie ik niet in wat bovenstaande mail met AVG te maken zou kunnen hebben. Maar ik laat mij graag overtuigen

 

11 maanden geleden werd dit geopperd door destijds een communitylid. Ik heb het hele topic nogmaals doorgenomen, maar ook op dit voorstel is geen enkele reactie vanuit NS-zijde gekomen. Als deze mail was verzonden had je als NS aangetoond dat je daadwerkelijk iets pro-actief had gedaan.  Ik vraag mij af of er op deze mail dan veel respons was gekomen, maar dan heb je tenminste echt iets gedaan als NS zijnde. Nu staat het topic alleen maar vol met reacties in de trend van: we zijn er intern nog mee bezig.

 

Ik vraag mij echt af waarom niet en zou daar graag een antwoord op krijgen. ik vind de houding in dit topic van NS-zijde nog steeds zeer teleurstellend.

Je krijgt mij blij met de mededeling dat NS ook tot de conclusie is gekomen dat men dit prima pro-actief kan oplossen. Of een fles wijn. Beiden keur ik goed, ben benieuwd wat het wordt! :D

Reputatie 7

Ik krijg niet het idee dat de NS aan een oplossing werkt, maar het probleem op de lange baan schuift.

Ik hoop dat er een update komt met oplossing maar vrees van niet.

 

 

 

 

 

 

Reputatie 3

Hopelijk kom ik na mijn vakantie terug met een definitief antwoord. 

 

Gelukkig is “na mijn vakantie” een periode die statistisch gezien nog zo'n 50-60 jaar duurt, dus dit topic kan even vooruit :wink:

Ik ben er inderdaad nog mee bezig, maar ben het aan het escaleren met onze coördinatie voor het forum, omdat het volledig is klem gelopen. De desbetreffende afdeling die hierover gaat kan mij niet verder helpen namelijk en ik merk dat ik klem ben gelopen in het uitzoeken. Dus ik hoop dat zij mij weer op het goede spoor kan zetten voor het laatste stukje van het antwoord en ik het definitief met jullie kan afsluiten. 

Dus de afdeling die er over gaat (en dus de afdeling die besloten heeft om niets te communiceren aan gedupeerde reizigers of als algemene communicatie en als reden enkel de AVG noemt) kan (of wil) jou niet verder helpen?  

Ik mag hopen dat dit niet alleen binnen de forumcoordinatie geëscaleerd wordt maar ook bij de managers van die afdeling. Maar ik mag toch hopen dat dit het afgelopen jaar al meerdere keren gebeurt is!

 

Omdat het al meer dan een jaar geleden is mag er nu ook wel echt vaart achter gezet worden zodat we straks niet de reactie krijgen dat men toch wel de reizigers had mogen informeren maar dat het nu meer dan 18 maanden geleden is en de transacties weg zijn.....

Reageer