Foute programmering mobiele incheck zuil | NS Community
beantwoord

Foute programmering mobiele incheck zuil


Beste,

Bij het controleren van de nota zag ik tot mijn verbazing dat mijn zoon die normaal van Geldermalsen naar Culemborg reist nu ineens spontaan van Ermelo naar Culemborg heeft gereisd. Smiddag's retour. Dit is onmogelijk omdat mijn zoon (16) niet over alternatief vervoer beschikt om in Ermelo (en waarom) zijn reis te starten. Navraag levert op dat dit een dag was waarbij (vanwege spoorwerzaamheden ) ingecheckt moest worden bij een mobiele zuil. Ik neem aan een programmeerfout in de zuil.

Ik heb nog even een paar weken gewacht omdat ik van NS zou verwachten dat deze fout bij een eerste melding (ik ben ongetwijfeld niet de eerste) zelf hersteld zou worden. Tot op heden heb ik echter geen enkel bericht ontvangen. 

Ik stel voor dat NS in ieder geval de verkeerde geregistreerde reis bij mij per ommegaande corrigeer. Zeker zo belangrijk vind ik dat de andere reizigers (die misschien nog niet zo naar hun rekening hebben gekeken) ook de fout gecorrigeerd krijgen. En ja, hier zie ik graag enige bewijsvoering voor. Gezien de creativiteit van NS vind ze hier vast wel een oplossing voor. 

 

Met groet,

Frank

icon

Beste antwoord door Sanne NS 17 February 2022, 15:06

Bekijk origineel

441 reacties

Reputatie 6

Ik denk dat iedereen ontslagen is die te maken heeft met deze blamage. Tijd dat er een schoonmaak plaats vind in de wat hogere gelederen.

Ik denk dat die “schoonmaak” bij de NS op de zelfde manier gebeurt als bij de regering en de toeslagen affaire. Goed voorbeeld door de regering doet goed volgen, vergeten en sorry zeggen vindt men ook hier kennelijk voldoende.

Ik ben er inderdaad nog mee bezig, maar ben het aan het escaleren met onze coördinatie voor het forum, omdat het volledig is klem gelopen. De desbetreffende afdeling die hierover gaat kan mij niet verder helpen namelijk en ik merk dat ik klem ben gelopen in het uitzoeken. Dus ik hoop dat zij mij weer op het goede spoor kan zetten voor het laatste stukje van het antwoord en ik het definitief met jullie kan afsluiten. 

Ik zou het, na zo’n lange periode, netter vinden als Zwart zich hier zelf even komt tonen. 

Reputatie 7

Ik denk dat iedereen ontslagen is die te maken heeft met deze blamage. Tijd dat er een schoonmaak plaats vind in de wat hogere gelederen.

Ik denk dat die “schoonmaak” bij de NS op de zelfde manier gebeurt als bij de regering en de toeslagen affaire. Goed voorbeeld door de regering doet goed volgen, vergeten en sorry zeggen vindt men ook hier kennelijk voldoende.

 

@Philned: Bij de toeslagenaffaire worden er ouders in ieder geval wel schadeloos gesteld. Ik heb in dit topic nog geen enkele beweging van NS in die richting gezien. 

Ik ben er inderdaad nog mee bezig, maar ben het aan het escaleren met onze coördinatie voor het forum, omdat het volledig is klem gelopen. De desbetreffende afdeling die hierover gaat kan mij niet verder helpen namelijk en ik merk dat ik klem ben gelopen in het uitzoeken. Dus ik hoop dat zij mij weer op het goede spoor kan zetten voor het laatste stukje van het antwoord en ik het definitief met jullie kan afsluiten. 

Dus de afdeling die er over gaat (en dus de afdeling die besloten heeft om niets te communiceren aan gedupeerde reizigers of als algemene communicatie en als reden enkel de AVG noemt) kan (of wil) jou niet verder helpen?  

Ik mag hopen dat dit niet alleen binnen de forumcoordinatie geëscaleerd wordt maar ook bij de managers van die afdeling. Maar ik mag toch hopen dat dit het afgelopen jaar al meerdere keren gebeurt is!

 

Omdat het al meer dan een jaar geleden is mag er nu ook wel echt vaart achter gezet worden zodat we straks niet de reactie krijgen dat men toch wel de reizigers had mogen informeren maar dat het nu meer dan 18 maanden geleden is en de transacties weg zijn.....

Reputatie 7
Badge +3

Het is heel moderne communicatie. Vooral niets zeggen wanneer er iets is foutgegaan en hopen dat na een tijdje iedereen vergeten is dat er een probleem was.

Reputatie 4

Ik ben er inderdaad nog mee bezig, maar ben het aan het escaleren met onze coördinatie voor het forum, omdat het volledig is klem gelopen. De desbetreffende afdeling die hierover gaat kan mij niet verder helpen namelijk en ik merk dat ik klem ben gelopen in het uitzoeken. Dus ik hoop dat zij mij weer op het goede spoor kan zetten voor het laatste stukje van het antwoord en ik het definitief met jullie kan afsluiten. 

Da's fijn dan zo'n prutsafdeling.

Naam, achternaam, mail adres, telefoonnummers van de betreffende verantwoordelijken hier publiceren zou wel handig zijn. Dan kunnen we er zelf eens achteraan. Net zolang totdat ze van ellende zelf maar opstappen.

 

Reputatie 7
Badge

Ik weet niet of ik moet huilen of lachen.

Ik kom goed nieuws brengen! Ik heb inmiddels contact met alle juiste afdelingen van NS en we zijn dichtbij een antwoord waarvan ik zeker weet dat een ieder van jullie hier blij mee is! Zodra ik duidelijk heb wat ik naar een ieder van jullie kan communiceren, dan komt het bericht eraan. Maar tot die tijd, nog heel even geduld. Het antwoord is echt heel erg dichtbij. 

Laten we het hopen want dit heeft al langer geduurd dan had gemogen.

Badge +3

High Hopes, en dan verder met de rest van de langlopende problemen (Flex).

BTM GVB-Connexxion (Noord-Holland) gaat structureel fout, andersom altijd goed.

En Qbuzz trein op de Merwedelingelijn uiteraard. Qbuzz treft geen blaam.

Hou die afdelingen vast @Sanne NS 

Je krijgt mij blij met de mededeling dat NS ook tot de conclusie is gekomen dat men dit prima pro-actief kan oplossen. Of een fles wijn. Beiden keur ik goed, ben benieuwd wat het wordt! :D

Badge +3

Bosje bloemen en je geld terug (op welke manier ook), en excuses dat het zo lang moest duren!

Maar (volgens NS) daavoor had je als gedupeerde reiziger maar eerder contact moeten opnemen of zo… 

Dat wist ik helemaal niet.. en nu?

Nou ja het was bijna anderhalf jaar geleden dus daar mogen we (gooi de AVG op het spelbord als escape) daar helemaal geen herinnering meer aan hebben!

Eventuele kosten worden vergoed, wel even bellen of zo… 

Wij (deelnemers forum/community) vinden daar iets van!

Dus graag die zo gewenste update @Sanne NS 

Helaas nog niet de gehoopte update, maar ik ben samen met een aantal collega's van verschillende afdeling bezig met het maken van een duidelijke lijn en antwoord dat naar jullie toe kan. Maar hierbij zijn we ook aan het kijken naar een werkwijze die we kunnen hanteren mocht een situatie als deze zich nogmaals voordoen! Het is dus nog even afwachten, maar wordt zeker vervolgd. 

Helaas zijn we al weer twee weken verder na de aankondiging dat er nu echt spoedig een antwoord komt.  

Zijn de afdelingen die dit keer de juiste waren (hoeveel afdelingen heeft de NS eigenlijk die hier over gaan want in dit topic is al een keer of 5 gemeld dat er contact is met de juiste afdeling.....) ook weer teruggekrabbeld en willen ze geen antwoord geven?

Reputatie 7

Ik kom goed nieuws brengen! Ik heb inmiddels contact met alle juiste afdelingen van NS en we zijn dichtbij een antwoord waarvan ik zeker weet dat een ieder van jullie hier blij mee is! Zodra ik duidelijk heb wat ik naar een ieder van jullie kan communiceren, dan komt het bericht eraan. Maar tot die tijd, nog heel even geduld. Het antwoord is echt heel erg dichtbij. 

 

Het antwoord was blijkbaar toch niet zo dichtbij. Toch weer jammer dit. Maar goed we zijn pas ruim een jaar bezig met dit topic…..  

Een update weer van mijn kant! Ik heb een ETA op het langverwachte antwoord. Deze gaat volgende week in de loop van de week voor jullie komen en deze zal ik zodra ik deze heb aan jullie terugkoppelen. 

Badge +3

Het antwoord kunnen we raden…

Helaas voor dit geval (augustus 2020 of eerder) maar in de toekomst zat dit niet zomaar meer gebeuren, want de procedure voor mobiele paaltjes is aangepast (eerst even dubbelchecken op de locatie waar die staan!).

Voor anonieme kaarten (of klant niet bekend bij NS) een deal met TLS/OV-chip. Die krijgen alsnog een melding (indien e-mail bekend) dat er iets mis gegaan is en kunnen saldo ophalen. Zo deed TLS dat ook voor studenten ooit.

Gedupeerde NS reizigers uit 2020 kunnen nog steeds terecht bij de klantenservice als ze denken iets terug te krijgen, of krijgen toch (indien bekend) een e-mail?

Uit (onze) gegevens is (achteraf) gebleken dat… (door het stof, ongeacht wiens fout het was!)…

Wij vergoeden u daarom het verschil tussen de daadwerkelijk gemaakte reis… op manier X.

In hoverre de AVG (doel tot verwerking van reeds bekende gegevens) en die NIET mogen gebruiken daar iets mee te maken heeft?

Dat antwoord komt dus snel (volgende week).

Soepeltjes 👍🏿

Soepeltjes 👍🏿

Tja je kent het klappen van de zweep toch ?

Zeker! Heb er nog een rode plek van.

Zeker! Heb er nog een rode plek van.

Please!…. geen :projector: of :camera_with_flash:

:hugging:

Helaas weer een belofte die niet nagekomen is, geen antwoord vorige week.  Natuurlijk ken ik het klappen van de zweep ook wel, maar als je een topic serieus neemt en belooft dat er een antwoord komt binnen de afgesproken termijn dan is het toch ook normaal om op tijd te melden als dat (weer) niet gelukt is.

Reputatie 7

Helaas weer een belofte die niet nagekomen is, geen antwoord vorige week.  Natuurlijk ken ik het klappen van de zweep ook wel, maar als je een topic serieus neemt en belooft dat er een antwoord komt binnen de afgesproken termijn dan is het toch ook normaal om op tijd te melden als dat (weer) niet gelukt is.

 

Vooral dat laatste (dan is het toch normaal….) vind ik echt ernstig. Nu ja veel verwacht ik er niet van. We gaan het ooit zien.

Reputatie 7

Wie echt nog gelooft dat ‘binnenkort’ het sluitende en alles omvattende antwoord op dit topic komt, gelooft waarschijnlijk ook nog in Sinterklaas.

Als er al iets komt, dan zal het iets vaags, voorspelbaars en nietszeggend zijn dat het door de AVG, gebrek aan urgentie, onduidelijkheid, stage’s, ziektes, Corona, vakanties, overplaatsingen, interne afstemming, persoonlijke omstandigheden en andere onvoorziene redenen van afwezigheid, het helaas te lang bij verschillende ‘afdelingen’ is blijven liggen. Excuses. 

En helaas, hoe graag we ook zouden willen, kunnen we nu niets meer doen omdat we na 18 maanden de reisgegevens niet meer hebben. Vanwege de AVG (daar is ie weer) mogen we die niet langer bewaren. Jammer dat we geen beter antwoord hebben maar we hebben allemaal ontzettend ons best gedaan, de gedupeerde reizigers op 1,2 en te zetten maar we balen net als jullie ontzettend dat het in deze niet gelukt is. En het is écht geen onwil van oNS geweest.

Case closed.

 


 

Reputatie 7

1,2, 3, 4 komt er nog wat van 5, 6 ,7, 8 wij hebben lang genoeg gewacht……………………..

Reageer