Foute programmering mobiele incheck zuil | NS Community
beantwoord

Foute programmering mobiele incheck zuil


Beste,

Bij het controleren van de nota zag ik tot mijn verbazing dat mijn zoon die normaal van Geldermalsen naar Culemborg reist nu ineens spontaan van Ermelo naar Culemborg heeft gereisd. Smiddag's retour. Dit is onmogelijk omdat mijn zoon (16) niet over alternatief vervoer beschikt om in Ermelo (en waarom) zijn reis te starten. Navraag levert op dat dit een dag was waarbij (vanwege spoorwerzaamheden ) ingecheckt moest worden bij een mobiele zuil. Ik neem aan een programmeerfout in de zuil.

Ik heb nog even een paar weken gewacht omdat ik van NS zou verwachten dat deze fout bij een eerste melding (ik ben ongetwijfeld niet de eerste) zelf hersteld zou worden. Tot op heden heb ik echter geen enkel bericht ontvangen. 

Ik stel voor dat NS in ieder geval de verkeerde geregistreerde reis bij mij per ommegaande corrigeer. Zeker zo belangrijk vind ik dat de andere reizigers (die misschien nog niet zo naar hun rekening hebben gekeken) ook de fout gecorrigeerd krijgen. En ja, hier zie ik graag enige bewijsvoering voor. Gezien de creativiteit van NS vind ze hier vast wel een oplossing voor. 

 

Met groet,

Frank

icon

Beste antwoord door Sanne NS 17 February 2022, 15:06

Bekijk origineel

441 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik wet niet of ik hierom moet lachen of huilen. 

Reputatie 7

Ik had nog zo gehoopt dat dit topic wel ergens in de goede voornemens voor 2022 zou staan (afhandelen in 2021 in ieder geval), maar het mag dus niet zo zijn.

 

We gaan dus vrolijk een derde jaar in met dit topic. Vraag, wanneer gaan we het antwoord dat er toch al was nu eindelijk eens een keer horen??

Reputatie 7

Ik snap je punt, maar het is niet zo makkelijk wat jij hier zegt. Want het gaat hier nu niet echt meer over de restitutie op zich, maar over het kijken hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen en vooral ook opgelost. Daar ben ik nu samen met een medewerker naar aan het kijken, om te zien hoe dit bijvoorbeeld ook actief naar de reizigers gecommuniceerd kan worden. Want de restitutie op zich kan opgelost worden door een bericht naar ons te sturen. Maar het gaat nu om het feit, dat er een oplossing gezocht moet worden voor een situatie als deze. Ik hoop dat jij mij hier nog even de tijd voor gunt. 

Een jaar geleden.. zucht.

@Sanne NS : vind je het nu niet eens tijd worden, het een en ander van elkaar te scheiden?

Met andere woorden: op zeer korte termijn eerst de betreffende klanten informeren en het gezwets over AVG, gezwam en geneuzel over interne  ‘woordvoering’ en ‘kijken (staren?) hoe dit toekomst kan worden voorkomen’ maar te laten voor wat het is of in ieder geval de gedupeerde KLANTEN daarmee niet te vermoeien?

Ik vind dit werkelijk tenenkrommend. Als een incident als dit in het bedrijf waar ik werk zich zou voordoen en de medewerker die aangesteld is, dit op te lossen en over te communiceren, had bij gebrek aan enige voortgang al lang een enkele reis naar huis gekregen.

Of had bij gebrek aan medewerking vanuit de organisatie de eer aan zich zelf gehouden.

Badge +3

Zullen we dan deze reactie maar als beste antwoord markeren?

Reputatie 7

Ik vind eigenlijk dat alleen de topic starter ( @FrankG69)het beste antwoord (of reactie) moet kunnen selecteren en wellicht kan @Sanne NS hem daar op attenderen, maar mijn stem heb je, @Robert B 

Reputatie 7

Volledig met je eens @Robert B : maar dan nog wil ik nog steeds een goed antwoord vanuit NS-zijde ontvangen. NS wil dat is inmiddels voor mij wel volkomen duidelijk niet geven. Ze willen blijkbaar het boetekleed niet aantrekken. :angry:

Reputatie 7

Ik zie dat Sanne inmiddels al 20 dagen niet meer actief is op dit forum. (indien het door ziekte is: Van Harte beterschap) Ik vraag mij af wie dit topic dan nu onder zijn of haar hoede heeft. Ik zou in ieder geval graag zien dat het beste antwoord wordt verwijderd. Zoals al door meerdere forumleden is aangegeven is dat inmiddels echt wel achterhaald.

Bedankt voor je bezorgdheid, Macklobell. Dat zal ik doorgeven. Gelukkig is ze er morgen weer en geeft ze een update.

Goedenavond Macklobell! Ik ben inderdaad een tijdje niet actief geweest op het forum, bedankt voor de zorgen. Ik ben ook aankomende week afwezig, dan mag ik voor het eerst in een hele lange tijd genieten van een week vakantie. Ik heb jullie feedback gelezen voor een ander beste antwoord, maar ben het niet eens met de gedane suggestie. Ik kan hem zeker voor jullie aanpassen, maar zou dit graag doen met een definitief antwoord vanuit NS. Door de feestdagen heeft alles hier ook stilgelegen, maar ik heb er inmiddels achteraan gemaild! Hopelijk kom ik na mijn vakantie terug met een definitief antwoord. 

Reputatie 7
Badge

“Dit is een bericht voor reizigers tussen Ermelo en Culemborg. Door <smoesje15> o.a. de feestdagen is er sinds anderhalf jaar een verstoring in de beantwoording tussen Ermelo, eh Geldermalsen en Culemborg. Dit duurt wederom de rest van dit jaar.”

Om je als NS toch diep voor te schamen toch, anderhalf jaar.

Reputatie 7

Sorry hoor ik kan hier slecht tegen. We moeten als forumlid constant om updates vragen. NS zou al meerdere malen met een antwoord komen. Om 20.59 uur wordt deze reactie geplaatst zodat direct reageren ook nutteloos is.

 

Ik vind dit echt te triest voor woorden. Mogen we nu van mevrouw Bouma eindelijk eens een reactie ontvangen.

 

De verwerking van deze forumbijdrage door NS is niet acceptabel. Men heeft in al die tijd nog geen enkele poging ondernomen om de klant te compenseren. Triest.

Dit is inderdaad een erg teleurstellende reactie. En inderdaad erg jammer om dit 1 minuut voor einde dienst te melden na bijna een maand afwezigheid met gelijk de melding dat er de komende week ook niets gedaan zal worden.

Als de NS het niet eens is met het voorgestelde antwoord dan kan toch minstens het huidige antwoord verwijderd worden. Het staat allang vast dat dit antwoord niet klopt.

Verder hoop ik inderdaad dat het topic komende week wel overgenomen wordt door iemand die wel aanwezig is en sowieso iemand die er meer tijd voor heeft dan eens per maand en reactie te geven dat er niets gebeurd is.

Reputatie 6

Het lijkt er op dat het op de kantoren van de NS erg problematisch werken is. Geen blaadjes op de rails, rijp op de bovenleiding, harde wind of andere narigheid die vertragingen veroorzaakt. Stroop in de besluitvoering, koffie in het toetsenbord en elastieken tijdsaanduiding geven daar nog meer vertraging dan reizen met de trein. 

Het is toch duidelijk dat de Staats Spoorwegen helemaal geen belang hebben om dit op een nette manier op te lossen. Dat zal ik wel weer niet mogen zeggen maar dit is echt een schandalige aanfluiting!

Reputatie 3

Hopelijk kom ik na mijn vakantie terug met een definitief antwoord. 

 

Gelukkig is “na mijn vakantie” een periode die statistisch gezien nog zo'n 50-60 jaar duurt, dus dit topic kan even vooruit :wink:

Reputatie 3

Dit topic is gestart op 23-08-2020, waarbij is aangegeven dat er enige weken is gewacht op het zelfoplossend vermogen van NS. Dit wil zeggen dat de bewuste reis een stuk eerder is gemaakt. Ik vermoed in de periode 3 juli - 9 augustus: toen waren er grootschalige werkzaamheden in Geldermalsen [1] waardoor treinverkeer beperkt mogelijk was. Dat verklaart m.i. businzet/mobiele incheckpalen.

TLS hanteert een bewaartermijn voor reisgegevens van 18 maanden. [2] Dus de reisgegevens van wie tussen 3 juli en 25 juli 2020 in heeft gecheckt, zijn inmiddels verwijderd. Over twee weken (9 februari 2022) zullen de laatste transacties van de periode in het digitale vacuüm zijn verdwenen. Kalf verdronken, case closed, zoals overigens reeds voorspeld.  

 

[1] https://www.prorail.nl/nieuws/38-dagen-non-stop-werken-in-geldermalsen-en-tricht

[2] https://www.ov-chipkaart.nl/web/file?uuid=30a6e4a1-8b48-4959-83f2-19871f90318c&owner=c3293205-850e-47fb-bff7-ae830280f025&contentid=395

Reputatie 3

Je kan hier binnen de community niet aangeven dat wij onze klanten expres oplichten. Het is ook verboden om respectloos tegen zowel leden als moderators te zijn.

 

Artikel 6:203 BW “onverschuldigde betaling”:

Artikel 203
1.

Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen.

2.

Betreft de onverschuldigde betaling een geldsom, dan strekt de vordering tot teruggave van een gelijk bedrag.

3.

Degene die zonder rechtsgrond een prestatie van andere aard heeft verricht, heeft eveneens jegens de ontvanger recht op ongedaanmaking daarvan.

Reputatie 7

Dit is inderdaad een erg teleurstellende reactie. En inderdaad erg jammer om dit 1 minuut voor einde dienst te melden na bijna een maand afwezigheid met gelijk de melding dat er de komende week ook niets gedaan zal worden.

Als de NS het niet eens is met het voorgestelde antwoord dan kan toch minstens het huidige antwoord verwijderd worden. Het staat allang vast dat dit antwoord niet klopt.

Verder hoop ik inderdaad dat het topic komende week wel overgenomen wordt door iemand die wel aanwezig is en sowieso iemand die er meer tijd voor heeft dan eens per maand en reactie te geven dat er niets gebeurd is.

Zoals te verwachten is er de afgelopen week niets mee gedaan. Ik zie dat Sanne vandaag dienst heeft. Ik verwacht dan ook dat het antwoord van Sanne in ieder geval wordt verwijderd, daar dit aantoonbaar onjuist is.

Goedemiddag Macklobell,

Ik ben inderdaad vandaag en ook morgenavond aanwezig. Ik zie dat er meerdere reacties geplaatst zijn op het feit dat ik laat een antwoord aan jullie heb verschaft. Mijn excuses daarvoor. Ik laat in veel gevallen dit antwoord vaak tot laat staan in de hoop een update te hebben. Daarom heb ik ook nu bijvoorbeeld vanmorgen niet gelijk dit topic opgepakt. Ik heb nogmaals een mail gestuurd naar de afdeling waarmee ik in overleg ben. Ik snap de groot oplopende frustraties steeds te meer en ik snap ook dat jullie het onterecht vinden dat er niks mee gedaan kan worden. Ik ga (als jullie dit in orde vinden) morgen het hele topic nog eens door naar het beste antwoord en deze aanpassen en hopelijk heb ik morgen een nieuwe update. 

 

Reputatie 7

Waarom kan je het antwoord niet gewoon verwijderen. Het is fout en voegt dus niets toe. De kans dat je morgen een nieuwe update hebt is nihil. In oktober 2021 schreef je dat er nu snel een antwoord zou aankomen. 

 

We zijn nog steeds in afwachting. Het enige goede wat je nu in ieder geval kan doen is jouw onjuiste antwoord vandaag verwijderen.

 

Wat is je probleem daarmee????

Reputatie 7

Goedemiddag Macklobell,

Ik ben inderdaad vandaag en ook morgenavond aanwezig. Ik zie dat er meerdere reacties geplaatst zijn op het feit dat ik laat een antwoord aan jullie heb verschaft. Mijn excuses daarvoor. Ik laat in veel gevallen dit antwoord vaak tot laat staan in de hoop een update te hebben. Daarom heb ik ook nu bijvoorbeeld vanmorgen niet gelijk dit topic opgepakt. Ik heb nogmaals een mail gestuurd naar de afdeling waarmee ik in overleg ben. Ik snap de groot oplopende frustraties steeds te meer en ik snap ook dat jullie het onterecht vinden dat er niks mee gedaan kan worden. Ik ga (als jullie dit in orde vinden) morgen het hele topic nog eens door naar het beste antwoord en deze aanpassen en hopelijk heb ik morgen een nieuwe update. 

 

Ik neem maar aan dat Sanne vandaag overwerkt. (het is inmiddels 22.40 uur). Ze zou vandaag het topic doornemen en het beste antwoord aanpassen. Ik vind dat NS hier zijn geloofwaardigheid compleet aan het verspelen is.

 

Over de klant op 1, 2 en 3 zullen we het in dit topic beter helemaal niet meer hebben.

Eerlijk gezegd had ik al opgegeven dat een gedane toezegging in dit topic daadwerkelijk uitgevoerd werd. 

Reputatie 7

Eerlijk gezegd had ik al opgegeven dat een gedane toezegging in dit topic daadwerkelijk uitgevoerd werd. 

Als je zo als jij hier al wat langer rondloopt merk je volgens mij gewoon dat NS dit forum eigenlijk helemaal niet meer wil faciliteren. In het verleden was een moderator vrij actief aanwezig op dit forum, thans worden er op het einde van de dienst snel nog wat reacties geplaatst (die vaak al door een lid eerder zijn geplaatst).

NS heeft dit topic van het begin af aan niet correct behandeld en in plaats van het boetekleed aan te trekken en iets zinnigs hier neer te schrijven is het bedrijf alleen maar bezig met de doofpot techniek.

 

Ik vind het een bijzonder treurige zaak. NS heeft geen enkele poging gedaan om de foutieve incheckers actief te compenseren. Reacties dat ze zelf maar hun factuur moeten uitspellen. Ik vind het treurig. 

 

In het verleden was een moderator direct in dienst bij NS en was eigenlijk “forum coördinator”, onderdeel van het team KCM, klant contact management. Die zat in ieder geval direct in Utrecht op kantoor en kon daar de nodige mensen bezoeken. Verder was er vanuit Webhelp een zekere moderator veel actiever betrokken bij “project NS”, kwam actief bij NS over de vloer, et cetera. Ook dat gaf mogelijkheden. 
 

Zonder iemand persoonlijk af te willen vallen, alle lagen communicatie zijn weggehaald en verplaatst naar Webhelp, waar men steeds minder ingangen heeft. De functie van forum coördinator is vervallen, de heren die namens NS Communicatie naar voren zijn geschoven als contactpersonen over dit forum zijn ook onzichtbaar, ………

 

De afbouw van dit forum is duidelijk begonnen, maar dat mag niet gezegd worden. 

In het verleden was een moderator direct in dienst bij NS en was eigenlijk “forum coördinator”, onderdeel van het team KCM, klant contact management. Die zat in ieder geval direct in Utrecht op kantoor en kon daar de nodige mensen bezoeken. Verder was er vanuit Webhelp een zekere moderator veel actiever betrokken bij “project NS”, kwam actief bij NS over de vloer, et cetera. Ook dat gaf mogelijkheden. 
 

Zonder iemand persoonlijk af te willen vallen, alle lagen communicatie zijn weggehaald en verplaatst naar Webhelp, waar men steeds minder ingangen heeft. De functie van forum coördinator is vervallen, de heren die namens NS Communicatie naar voren zijn geschoven als contactpersonen over dit forum zijn ook onzichtbaar, ………

 

De afbouw van dit forum is duidelijk begonnen, maar dat mag niet gezegd worden. 

De hele service richting de klant heeft geen prioriteit bij de NS, dat kun je ook zien aan het nagenoeg geheel afbreken van de Service wal afdeling op de stations in Nederland. De NS denkt dat de NS app en de SOS paal deze mensen die service verleende op de stations en tickets verkochten kunnen vervangen.  Het management van de NS heeft totaal geen zicht op wat de mensen van Service Wal op een dag aan positiefs bijdroegen voor de NS, deze zijn botweg wegbezuinigd voor het financiele plaatje.

Het schofferen door de NS van de Webhelp moderators hier door niet te komen met een snelle actie om dit probleem op te lossen en vervolgens dit maar te laten bungelen op de rug van een Webhelp moderator is gewoon een schande. Een woordvoerder van de NS had hier al lang zijn/haar gezicht moeten laten zien door een reactie te geven en inmiddels heel diep door het stof te gaan.

Reageer