Foute programmering mobiele incheck zuil | NS Community
beantwoord

Foute programmering mobiele incheck zuil


Beste,

Bij het controleren van de nota zag ik tot mijn verbazing dat mijn zoon die normaal van Geldermalsen naar Culemborg reist nu ineens spontaan van Ermelo naar Culemborg heeft gereisd. Smiddag's retour. Dit is onmogelijk omdat mijn zoon (16) niet over alternatief vervoer beschikt om in Ermelo (en waarom) zijn reis te starten. Navraag levert op dat dit een dag was waarbij (vanwege spoorwerzaamheden ) ingecheckt moest worden bij een mobiele zuil. Ik neem aan een programmeerfout in de zuil.

Ik heb nog even een paar weken gewacht omdat ik van NS zou verwachten dat deze fout bij een eerste melding (ik ben ongetwijfeld niet de eerste) zelf hersteld zou worden. Tot op heden heb ik echter geen enkel bericht ontvangen. 

Ik stel voor dat NS in ieder geval de verkeerde geregistreerde reis bij mij per ommegaande corrigeer. Zeker zo belangrijk vind ik dat de andere reizigers (die misschien nog niet zo naar hun rekening hebben gekeken) ook de fout gecorrigeerd krijgen. En ja, hier zie ik graag enige bewijsvoering voor. Gezien de creativiteit van NS vind ze hier vast wel een oplossing voor. 

 

Met groet,

Frank

icon

Beste antwoord door Sanne NS 17 February 2022, 15:06

Bekijk origineel

441 reacties

Ik kreeg destijds toch een andere uitleg in de mail, maar bon. Het is bij lange na niet het enige voorbeeld.  

Vanaf hier blijven we weer on-topic.

Reputatie 7

@Bertus ik vrees dat je gelijk hebt, jammer is dit wel. Al 1,5 jaar wordt aangegeven dat de afdeling privacy betrokken is bij de casus. We mogen toch aannemen dat deze mensen goed op de hoogte zijn van de privacystatement van de NS zelf?!?!?

Ik zie het probleem ook niet, tenzij men hoe dan ook niet wil erkennen een fout gemaakt te hebben.  

 

Dat bedoel ik dus.

Drie maanden geleden wordt beweerd, dat het alles omvattende antwoord nabij is én er contact is met ‘alle juiste afdelingen’. Vervolgens blijft het stil en het antwoord uit. 

Dan blijkt na maanden, dat door een post van een oplettend forum lid, het ‘alles omvattende antwoord’, kennelijk niet meer juist en is er dus niet met ‘alle juiste’ afdelingen’ contact  geweest?

Hoe geloofwaardig is dit nog?

Goedenavond allemaal! 

Ik heb een kleine update ontvangen vanuit NS. Eind deze week gaan een aantal medewerkers om de tafel over dit onderwerp. Deze week zal ik hier helaas geen update over ontvangen, maar ik ga duimen hier volgende week wel een update over te hebben. Hier durf ik echter geen beloftes over te maken. 

@Sanne NS het overleg zou einde vorige week geweest zijn. Is er ondertussen een inhoudelijke update die je kan delen?

Ik heb zeker een update, maar het zal voor jullie niet de gedroomde update zijn. Zij gaven aan dat de AVG ons inderdaad niet tegenhoudt om dit proactief over te gaan op restituties in deze situatie. Nu gaat er nog onderzocht worden hoe dit in de toekomst wel proactief kan. Hier is helaas het huidige werkproces nog niet op ingericht. Er is dan ook nog geen duidelijkheid wanneer en hoe dit precies gaat gebeuren, maar achter de schermen gaan ze hier hard mee aan de slag. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dus we hebben meer dan anderhalf jaar zitten wachten op de conclusie dat “de AVG ons inderdaad niet tegenhoudt om dit proactief over te gaan op restituties in deze situatie”. We hebben in dit topic tientallen malen aangegeven dat de AVG hier niets mee te maken heeft. 

Wat een beschamende vertoning van de kant van NS.Wat een brevet van onvermogen, onkunde en onverschilligheid.

Perfect getimed idd, iets meer dan 18 maanden na dato 😎

Reputatie 3

Dus we hebben meer dan anderhalf jaar zitten wachten op de conclusie dat “de AVG ons inderdaad niet tegenhoudt om dit proactief over te gaan op restituties in deze situatie”. We hebben in dit topic tientallen malen aangegeven dat de AVG hier niets mee te maken heeft. 

×

 

Sterker nog -en ook al vaker aangegeven- de wet (boek 6 BW) verplicht NS zelfs om uit eigener beweging tot restitutie over te gaan.

 

Maar ik begrijp denk ik wel wat er mis gaat: zaken die door de moderatoren vanuit hier naar “Utrecht” worden aangedragen hebben daar weinig prioriteit. Alle OV Chip-techniek is over de schutting geflikkerd op het bordje van TLS (met overigens NS als grootste aandeelhouder) dus zal wel te veel moeite en/of lastig en/of gedoe en/of geen zin zijn om daar niet-standaard acties mee te willen doen. Het forum alhier moet ook zeker niet te kritisch worden dus niet veel tijd in investeren. En NS heeft uiteraard de tijd nodig om een “woordvoeringslijn” op te stellen. In normale mensentaal: hoe gaan we deze fuck up voor de bühne nog een beetje rechtbreien. Als iedere betrokkenen meent daar nog zijn plasje overheen te moeten doen, ben je zo een paar maanden verder. Zeker als je wil dat een probleem nooit meer voor gaat komen en je meteen de technische oplossingen voor in de eeuwigheid aan het testen en implementeren gaat (maar dat verwacht ik niet...). 

Alle OV Chip-techniek is over de schutting geflikkerd op het bordje van TLS (met overigens NS als grootste aandeelhouder) 

Ik ben toch vaak langs de afdeling “paaltjes en poortjes” gelopen, destijds gehuisvest op de 16e verdieping, waar men zo’n roze overstap-banner aan het plafond had gehangen in de gang. Dat pand had een NS-logo naast de voordeur.

 

Men flikkert het vooral graag over de Amersfoortse schutting als het zo uitkomt.

Badge +3

Het ‘beste antwoord’ staat in ieder geval weer open… :rofl:

Gezien heel veel dingen in de NS organisatie niet tot uitvoer komen omdat het “geen prioriteit” heeft zie ik hier weinig van terecht gaan komen.  Want tja, hoe vaak gebeurt zoiets nou ?

Althans zo heb ik de NS organisatie ervaren in de tijd dat ik er werkzaam was. De enige slagvaardigheid binnen de organisatie was het personeel wat moet zorgen dat er treinen rijden en bij verstoringen oplossingen moesten vinden. 

Helaas lagen de plannen bij de NS al klaar om de hele bijsturings afdelingen ook in te krimpen, met alle gevolgen van dien bij grotere verstoringen.

Blijkbaar mag ik niet eens meer reageren in dit topic. Ik geef gewoon aan dat het dus duidelijk is dat de NS 1,5 jaar onzin heeft lopen verkondigen. Maar dat mag blijkbaar niet gezegd worden. 

Ik ben er nu ook wel echt klaar mee. Als de NS structureel onwelvallige reacties blijft verwijderen en maar blijft zeggen dat ze open staan voor kritiek (maar als je aantoont dat ze het niet goed doen wordt je bericht verwijderd). 

Nou, gefeliciteerd dan NS, hef mijn account maar op want het is duidelijk dat er geen enkele ambitie is om enige verbetering te doen op dit punt. 

Maar dit zal ik vast ook weer niet mogen zeggen en dan zal dit bericht ook wel weer verwijderd worden.

@marv87 

Zes maanden terug verwees ik naar een, tot dan toe, toegankelijk topic waarin @Erryt NS en Sivan een landelijk probleem onder hun hoede hadden. En misschien wil een moderator dit topic toch weer even open zetten, want het is relevant voor de werkwijze die toen en nu de NS en Webhelp parten spelen.

 

En blijf nog even op dit forum @marv87 :blush: Of vraag tenminste voordat je account de prullenbak in verdwijnt een uitdraai van je community gegevens op bij de fg van de NS. Het is namelijk nog maar de vraag of je op dit moment nog toegang hebt tot JE gegevens die in het archief staan. :wink:

 

 

Merk ook op dat Sanne haar commentaar precies op het eind van haar dienst heeft geschreven. Kan ze het reageren op bovenstaande reacties van Marv, RobertB en mijzelf weer met een weekje uitstellen.

 

Tsja je zou toch eens klantvriendelijk worden NS……..

 

De titel geeft al de urgentie aan. “Foute programmering mobiele incheck zuil” Het betreft hier een geïsoleerd probleem dat proactief opgepakt had kunnen worden. In een ander topic van enkele jaren geleden las ik dat bij een landelijke storing de NS ook ruim de tijd nam om het probleem op te lossen zonder enige toelichting. 

Daar zullen ook wel wat mensen de dupe zijn geweest.

 

@Erryt NS, @Sanne NS, etc.NS

Zetten jullie het topic weer online! Dat was volgens mij afgesproken met mij als ik daarom zou verzoeken. Ik wil best de afspraak hier publiceren, maar dat lijkt mij een beetje omslachtig. 

 

Reputatie 7

Ik heb zeker een update, maar het zal voor jullie niet de gedroomde update zijn. Zij gaven aan dat de AVG ons inderdaad niet tegenhoudt om dit proactief over te gaan op restituties in deze situatie. Nu gaat er nog onderzocht worden hoe dit in de toekomst wel proactief kan. Hier is helaas het huidige werkproces nog niet op ingericht. Er is dan ook nog geen duidelijkheid wanneer en hoe dit precies gaat gebeuren, maar achter de schermen gaan ze hier hard mee aan de slag. 

 

Wederom een herhaling van zetten. M’n vermoeden dat er drie maanden geleden helemaal geen antwoord was, wordt steeds sterker. 

Reputatie 7

Wij gaan ervan uit dat de informatie die wij krijgen wel klopt. Jullie geven aan dat het niet klopt en wij gaan vervolgens dit weer uitzoeken. Dat onderzoek is nu nog gaande en in afwachting tot een uitkomst is daarmee is de kous voorlopig wel af en verzoek ik vanaf heden on-topic te blijven.

 

Het onderzoek is inmiddels al een tijdje afgerond en het resultaat liegt er niet om.

Hoe staat het nu met die kous ?

Badge +3

Nog een (uitgekauwd) topic met de nodige stilte, waar niemand van NS Flex raad mee weet (of het allemaal wel best vindt).

Deze dus (link naar een ‘recente’ reactie). Eerste melding was van januari 2019 en er is niets opgelost! :sweat:

Reputatie 3

Het zou het moderatorenteam sieren als ze melding zouden maken van het verwijderen van reacties. Dit liefst voorzien van een reden.

Reputatie 7
Badge +1

De laatste update van Sanne is al weer van 17 februari jl. Dus al meer dan een maand terug. Ik vind dat NS toch wel bezig is met dit topic opzichtig te negeren.

 

Beetje jammer omdat er mensen hier zijn benadeeld.

Reputatie 7
Badge

Een soort ontmoedigingsbeleid dus.

Reputatie 7
Badge +1

Wij gaan ervan uit dat de informatie die wij krijgen wel klopt. Jullie geven aan dat het niet klopt en wij gaan vervolgens dit weer uitzoeken. Dat onderzoek is nu nog gaande en in afwachting tot een uitkomst is daarmee is de kous voorlopig wel af en verzoek ik vanaf heden on-topic te blijven.

 

Het onderzoek is inmiddels al een tijdje afgerond en het resultaat liegt er niet om.

Hoe staat het nu met die kous ?

 

On topic wanneer gaat NS nu eindelijk eens constructief in dit topic reageren. NS doet er nu al meer dan een maand het zwijgen toe. Ik vind het helaas beschamend gedrag.

Het lijkt mij duidelijk genoeg dat de NS hier geen verantwoording wil nemen voor dit debacle en de treurige afhandeling hiervan.  Ze laten het bij de moderators liggen die slechts als doorgeefluik fungeren maar een voorlichter/woordvoerder of manager die door het stof gaat zien we hier helaas niet opdraven voor deze case.

Het is inderdaad beschamend dat je je als organisatie zo laat kennen, nog geen dag spijt gehad dat ik er ben weggegaan.

 

Ik heb zeker een update, maar het zal voor jullie niet de gedroomde update zijn. Zij gaven aan dat de AVG ons inderdaad niet tegenhoudt om dit proactief over te gaan op restituties in deze situatie. Nu gaat er nog onderzocht worden hoe dit in de toekomst wel proactief kan. Hier is helaas het huidige werkproces nog niet op ingericht. Er is dan ook nog geen duidelijkheid wanneer en hoe dit precies gaat gebeuren, maar achter de schermen gaan ze hier hard mee aan de slag. 

 

De update die ik hier heb gegeven is helaas de laatste voor dit topic. Er wordt zoals aangegeven achter de schermen onderzocht hoe het in de toekomst wel productief kan, maar hier kan ik helaas geen nieuwe update meer over geven. Ik ga dit topic dan ook afsluiten, maar wil jullie wel eerst nog de ruimte geven om hierop te reageren. 

Reputatie 7
Badge +3

Kwalitatief Uiterst Teleurstellend.

Gewoon open laten staan. Er zijn geen huisregels overtreden. 

De NS maakt zich hier wel erg makkelijk vanaf op deze manier, echt ongehoord.  Een zichzelf respecterend bedrijf zou hier heel ander mee omgaan, er zou dan minimaal een persoonlijk excuus komen van een directielid dat het onderzoek en een inhoudelijke reactie zo lang op zich heeft laten wachten.

Helaas verschuild de NS zich hier lafhartig achter een aantal moderatoren (die hun uiterste best doen maar ook in de steek gelaten worden door de NS).

 

TRIEST

Reageer