Foute programmering mobiele incheck zuil | NS Community
beantwoord

Foute programmering mobiele incheck zuil


Beste,

Bij het controleren van de nota zag ik tot mijn verbazing dat mijn zoon die normaal van Geldermalsen naar Culemborg reist nu ineens spontaan van Ermelo naar Culemborg heeft gereisd. Smiddag's retour. Dit is onmogelijk omdat mijn zoon (16) niet over alternatief vervoer beschikt om in Ermelo (en waarom) zijn reis te starten. Navraag levert op dat dit een dag was waarbij (vanwege spoorwerzaamheden ) ingecheckt moest worden bij een mobiele zuil. Ik neem aan een programmeerfout in de zuil.

Ik heb nog even een paar weken gewacht omdat ik van NS zou verwachten dat deze fout bij een eerste melding (ik ben ongetwijfeld niet de eerste) zelf hersteld zou worden. Tot op heden heb ik echter geen enkel bericht ontvangen. 

Ik stel voor dat NS in ieder geval de verkeerde geregistreerde reis bij mij per ommegaande corrigeer. Zeker zo belangrijk vind ik dat de andere reizigers (die misschien nog niet zo naar hun rekening hebben gekeken) ook de fout gecorrigeerd krijgen. En ja, hier zie ik graag enige bewijsvoering voor. Gezien de creativiteit van NS vind ze hier vast wel een oplossing voor. 

 

Met groet,

Frank

icon

Beste antwoord door Sanne NS 17 February 2022, 15:06

Bekijk origineel

441 reacties

Reputatie 7
Badge +1

De NS maakt zich hier wel erg makkelijk vanaf op deze manier, echt ongehoord.  Een zichzelf respecterend bedrijf zou hier heel ander mee omgaan, er zou dan minimaal een persoonlijk excuus komen van een directielid dat het onderzoek en een inhoudelijke reactie zo lang op zich heeft laten wachten.

Helaas verschuild de NS zich hier lafhartig achter een aantal moderatoren (die hun uiterste best doen maar ook in de steek gelaten worden door de NS).

 

TRIEST

Bijzonder treurig inderdaad. Zou NS op zijn minst kunnen aangeven waar zij met dit antwoord aan hun missiestatement hebben voldaan. En indien zij dit niet kunnen als de wiedeweerga dit uit hun missiestatement willen halen. 

 

Onze reizigers staan in al onze activiteiten op 1, 2 en 3 en we werken voor hen aan een zo aangenaam en duurzaam mogelijke reis van deur tot deur.

 

Een missiestatement is de "kapstok”van je bedrijf, hetgeen waar je je beleid op maakt.

Dit topic waar dus ruim anderhalve jaar een loopje met de eigen regels is genomen, is een flagrante schending van het missiestatement. Als je dit topic als NS zijnde op deze manier wil afsluiten betekent dat mijns inziens ook dat je je eigen missiestatement niet meer kan handhaven. Onder al onze activiteiten versta ik nl ook het vergoeden van de reizigers die teveel betaald hebben.

 

Ik zou graag een juridische onderbouwing willen hebben als jullie weigeren het missiestatement aan te passen.

Reputatie 7

Fouten zijn helaas niet altijd te vermijden. De wijze waarop NS heeft gereageerd op gesignaleerde onvolkomenheden roept wel vragen op.

In dit topic zijn leden (wederom) eindeloos aan het lijntje gehouden, op een dwaalspoor gezet en valselijk beschuldigd. Indien topics slechts resulteren in de censurering van berichten, de verbanning van leden, sluiting en archivering, gaat er iets grondig mis. Het forum voldoet daarmee niet aan de oorspronkelijke opzet en huidige voorwaarden.

Beoogt dit forum nog wel een klant-helpt-klant platform te zijn en wenst NS nog wel enige bijdrage aan de eigen “community” te leveren ?

@Laura NS@Stijn NS en @Robert B,

Ik zal eens nadenken of ik hier screenshots van mijn email zal plaatsen. :thinking: …….. Lijkt me geen verstandig plan. :sunglasses: Dus hoe toon ik aan die afspraak gemaakt is? Grappig dat https://forum.ns.nl/overige-producten-6/prive-prive-12564 ook achter een slotje zit…

De verwijzing naar https://community.ns.nl/archief-43/tijdweergave-op-poortjes-25152 vond ik in dit topic relevant vanwege het verloop qua tijd en communicatie. Daar was het probleem landelijk en heeft het vrij lang geduurd voordat het probleem opgelost was. Vooral de open communicatie richting de community was in dat topic interessant. 

@Erryt NS 

Kun je deze topics even weer op open zetten? 😏

 

 

Badge +3

@Laura NS@Stijn NS en @Robert B,

Ik zal eens nadenken of ik hier screenshots van mijn email zal plaatsen. :thinking: …….. Lijkt me geen verstandig plan. :sunglasses: Dus hoe toon ik aan die afspraak gemaakt is? Grappig dat https://forum.ns.nl/overige-producten-6/prive-prive-12564 ook achter een slotje zit…

De verwijzing naar https://community.ns.nl/archief-43/tijdweergave-op-poortjes-25152 vond ik in dit topic relevant vanwege het verloop qua tijd en communicatie. Daar was het probleem landelijk en heeft het vrij lang geduurd voordat het probleem opgelost was. Vooral de open communicatie richting de community was in dat topic interessant. 

@Erryt NS

Kun je deze topics even weer op open zetten? 😏

Dat ene topic (privé is privé!) was verder totaal niet spannend, ging over het vaak (onbedoeld) delen van privégegevens op een openbaar forum, met toen nog het verzoek om je bericht aan te passen. Toenmalige leden (blijkbaar zijn ze later terug gekomen) @janjan en @Dwarsligger vonden daar wat van.

En anders deed een moderator dat later wel… Bij het plaatsen van een topic of een reactie krijg je trouwens al heel lang een melding om geen privégegevens (zoals een adres of kaartnummer) te delen.

 

@Laura NS@Stijn NS en @Robert B,

Ik zal eens nadenken of ik hier screenshots van mijn email zal plaatsen. :thinking: …….. Lijkt me geen verstandig plan. :sunglasses: Dus hoe toon ik aan die afspraak gemaakt is? Grappig dat https://forum.ns.nl/overige-producten-6/prive-prive-12564 ook achter een slotje zit…

De verwijzing naar https://community.ns.nl/archief-43/tijdweergave-op-poortjes-25152 vond ik in dit topic relevant vanwege het verloop qua tijd en communicatie. Daar was het probleem landelijk en heeft het vrij lang geduurd voordat het probleem opgelost was. Vooral de open communicatie richting de community was in dat topic interessant. 

@Erryt NS

Kun je deze topics even weer op open zetten? 😏

Dat ene topic (privé is privé!) was verder totaal niet spannend, ging over het vaak (onbedoeld) delen van privégegevens op een openbaar forum, met toen nog het verzoek om je bericht aan te passen. Toenmalige leden (blijkbaar zijn ze later terug gekomen) @janjan en @Dwarsligger vonden daar wat van.

En anders deed een moderator dat later wel… Bij het plaatsen van een topic of een reactie krijg je trouwens al heel lang een melding om geen privégegevens (zoals een adres of kaartnummer) te delen.

 

@Erryt NS 

;)

Badge +3

Het andere topic (tijdweergave op poortjes/paaltjes) staat in het archief omdat het speelde in juni 2016 en de laatste reactie daar van augustus 2016 was. 5 pagina’s (123 reacties) lang, dus het leefde toen wel!

Daar staan overigens nogal wat stevige uitspraken in (die Sivan als moderator toen vrij kon doen):

De informatie die in dit topic is gegeven door Erryt, is de informatie die wij kunnen geven hierover. Jullie zullen het ermee moeten doen, jongens.

Erryt, bedankt voor je speurwerk. Laten we hopen dat een dergelijke situatie niet meer voorkomt. Uiteraard is dit signaal inmiddels bekend en zal erop worden gelet.

En ook nog:

Neen, niet alles hoeft op dit forum gepubliceerd te worden. Dat betekent natuurlijk niet dat dit ook niet bekend is. Soms worden er keuzes gemaakt wat betreft de informatie die wij via sociale media verspreiden. In dit geval laten we het bij bovenstaande. Ik heb er vertrouwen in dat mijn collega's die over deze kwestie gaan, ervoor zullen zorgen dat dit goed belegd is/wordt.

Ik neem aan (weet wel zeker) dat niet de inhoud maar de ‘leeftijd’ van dat topic bepalend is geweest om het te archiveren (wegens laatste reactie meer dan x jaar geleden).

Reputatie 7
Badge +1

Bij het plaatsen van een topic of een reactie krijg je trouwens al heel lang een melding om geen privégegevens (zoals een adres of kaartnummer) te delen.

En ondanks de melding, krijgen een hele hoop mensen het nog voor elkaar om al hun persoonlijke gegevens hier openbaar te posten…

Lezen is voor velen lastig gebleken wat dat betreft. 😅

Badge +3

En ondanks de melding, krijgen een hele hoop mensen het nog voor elkaar om al hun persoonlijke gegevens hier openbaar te posten…

Lezen is voor velen lastig gebleken wat dat betreft. 😅

Tja, dan zou InSided een script moeten maken dat alle topics/reacties met iets dat lijkt op persoonlijke info (zoals een ov-chipkaartnummer dat altijd begint met 3528) automatisch weigert, of er 3528 ×××× van maakt. Scheelt weer werk voor moderators (persoonlijke gegevens verwijderd…)😅

Zie dit topic van een uurtje of twee geleden

 

Reputatie 7
Badge +1

Fouten zijn helaas niet altijd te vermijden. De wijze waarop NS heeft gereageerd op gesignaleerde onvolkomenheden roept wel vragen op.

In dit topic zijn leden (wederom) eindeloos aan het lijntje gehouden, op een dwaalspoor gezet en valselijk beschuldigd. Indien topics slechts resulteren in de censurering van berichten, de verbanning van leden, sluiting en archivering, gaat er iets grondig mis. Het forum voldoet daarmee niet aan de oorspronkelijke opzet en huidige voorwaarden.

Beoogt dit forum nog wel een klant-helpt-klant platform te zijn en wenst NS nog wel enige bijdrage aan de eigen “community” te leveren ?

 

Precies.Graag een inhoudelijke reactie.

Reputatie 7
Badge +1

Gaat NS hier überhaupt nog eens reageren???

Gaat NS hier überhaupt nog eens reageren???

Nee. Zie:

De update die ik hier heb gegeven is helaas de laatste voor dit topic. Er wordt zoals aangegeven achter de schermen onderzocht hoe het in de toekomst wel productief kan, maar hier kan ik helaas geen nieuwe update meer over geven. Ik ga dit topic dan ook afsluiten, maar wil jullie wel eerst nog de ruimte geven om hierop te reageren. 

 

Reputatie 7
Badge +1

Blijf het een schandalige afhandeling van een topic vinden door een monopolist.

 

Reizigers op 1, 2 en 3 is dus een nietszeggende kreet op jullie website.

Reputatie 7

Gaat NS hier überhaupt nog eens reageren???

Nee. Zie:

De update die ik hier heb gegeven is helaas de laatste voor dit topic. Er wordt zoals aangegeven achter de schermen onderzocht hoe het in de toekomst wel productief kan, maar hier kan ik helaas geen nieuwe update meer over geven. Ik ga dit topic dan ook afsluiten, maar wil jullie wel eerst nog de ruimte geven om hierop te reageren. 

 

Schandalig.

Mij zie je al niet meer in de trein en ook niet meer op dit forum. Ik hoop dat velen volgen zodat de stekker uit dit forum wordt getrokken wegens gebrek aan belangstelling. En de oorzaak daarvan is omdat NS haar klanten minacht.

Adieu.

De NS had beter meteen aan het begin kunnen aangeven dat ze geen moeite wilde doen om dit recht te zetten voor de reizigers in plaats van dit ruim 1,5 jaar te laten duren. Wanneer komen er bij de NS weer eens managers die hum verantwoordelijkheid nemen en werk maken van dit soort dingen die gewoon niet door de beugel kunnen?

Wat is het toch voor cultuur dat niemand van de NS de verantwoordelijkheid durft te nemen voor zijn/haar portefeuille en in dit geval dan ook hier te komen reageren op de community om te laten zien dat je reizigers serieus neemt.

Het is niet gek dat reizigers zich niet seriues genomen voelen door de NS als ze klachten indienen, het blijft me verbazen dat de cijfers klantevredenheid toch zo hoog blijven of wordt daar mee gesjoemeld?

Reputatie 7
Badge +3

Geen idee of er mee gesjoemeld wordt, maar ik kreeg vroeger wel eens een vragenlijst om in te vullen en die vragen gingen dan altijd over de ‘huidige reis'. Op de een of andere manier was dat altijd in een rustige trein midden op de dag. Ik heb die medewerkers zich nooit in de spits door een mensenmenigte heen zien wurmen om de tevredenheid te meten 😉

Badge +3

35 maanden later… 

 

Reageer