beantwoord

geen bussen?

• 31 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 199 Bekeken

Hallo

Ik moet Volgende week zaterdag (9 november)Eindhoven naar Dordrecht zuid . Jammer genoeg werkzaamheden maar hoort er bij maar er staan helemaal geen bussen in de planner dat vind ik wel erg vreemd . Rijden er wel bussen?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 2 november 2019, 14:24

@Peter91 Om nog even jouw specifieke vraag terug te komen, ja er rijden bussen. Ik heb de reis zojuist nogmaals gepland en ik krijg de volgende adviezen:

Ik vermoed dat de gevolgen van deze werkzaamheden nog niet volledig in de Reisplanner waren verwerkt afgelopen donderdag, waardoor er ook nog geen bussen werden getoond.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge

Je kunt gewoon met de trein @Peter91 

Ik zie zo gauw ook geen werkzaamheden.

Reputatie 7
Badge +3

Geen werkzaamheden?

Ik zie toch echt dit staan bij de werkzaamhedeninfo:

Alleen vind ik naar Dordrecht alleen een reisadvies via Geldermalsen waarbij Sliedrecht - Dordrecht per bus gaat. Dat dan vanwege deze werkzaamheden:

Reputatie 4

Hi Momo,

Ik zie dat reizigers naar Dordrecht Stadspolders met buslijn 3 of  5 moeten reizen. Ik neem aan dat deze gratis voor mij zijn (weekend-vrij?)

Hi Momo,

Ik zie dat reizigers naar Dordrecht Stadspolders met buslijn 3 of  5 moeten reizen. Ik neem aan dat deze gratis voor mij zijn (weekend-vrij?)

Ik hang nu in de wacht bij Qbuzz die daar met hun trein rijdt. Ik laat het weten!

Qbuzz gaf telefonisch aan dat de klant de gemaakte kosten in deze bus met bijvoorbeeld een vrij reizen abonnement van NS achteraf kunnen terugvragen.

Badge +3

Als ik die werkzaamheden zo lees kan je gewoon in Dordrecht komen vanuit Breda.

De bussen tussen Lombardijen en Roosendaal zullen wel over de A16 gaan en dus niet stoppen in Dordrecht Zuid.

Komende vanuit Rotterdam zal je dan dus met de bus naar Dordrecht moeten en dan de sprinter richting Breda (en Arnhem) moeten nemen om daar te komen (eerste 2 puntjes). Het 3e puntje snap ik niet (over Roosendaal en verder via Breda).

Reputatie 7
Badge +3

In de reisplanner zie ik vanuit Breda alleen een sprinter naar Lage Zwaluwe, die gaat dan niet niet verder naar Dordrecht.

De bussen Rotterdam Lombardijen - Roosendaal zie ik niet in de reisplanner, dus ook geen idee waar die wel of niet stoppen. Ook laten de vertrekstaten voor de diverse stations (met planning en met bussen) geen bussen zien, bv Rotterdam Lombardijen. Moeten die bussen nog in de reisplanner gezet worden? De bussen van Qbuzz staan er al wel in.

Het 3e puntje (reis tussen Rotterdam Centraal en Roosendaal en verder via Breda), de HSL ligt er niet uit, dus van Rotterdam naar Breda met een 900 of 1100 en dan naar Roosendaal.

Badge +3

Ah, oké dat is duidelijk.

Tussen Rotterdam en Roosendaal (en verder, richting Zeeland dus) reis je via Breda. Dat ‘en verder’ mag dus gewoon weg.

@Peter91 Om nog even jouw specifieke vraag terug te komen, ja er rijden bussen. Ik heb de reis zojuist nogmaals gepland en ik krijg de volgende adviezen:

Ik vermoed dat de gevolgen van deze werkzaamheden nog niet volledig in de Reisplanner waren verwerkt afgelopen donderdag, waardoor er ook nog geen bussen werden getoond.

Reageer