beantwoord

Geen spits IC's volgende week in Beverwijk

• 18 juli 2018
  • 7 reacties
  • 163 Bekeken

Reputatie 4
Er ontbreekt informatie over de gevolgen van de werkzaamheden die de gehele volgende week plaatsvinden tussen Zaandam en Uitgeest.
Op de website met werkzaamheden staat wel vermeld dat er werkzaamheden zijn tussen Uitgeest en Zaandam, maar er staat helemaal niets vermeld over de aangepaste dienstregeling voor Alkmaar-Haarlem die hierdoor is toegepast.

De omgeleide intercity's rijden precies in het pad van de bestaande spitsintercity's tussen Alkmaar en Haarlem. Deze komen hiermee te vervallen, maar in Beverwijk zullen de omgeleide intercity's Den Helder-Nijmegen niet stoppen. Reizen van/naar Beverwijk zal dus extra tijd gaan kosten omdat iedereen daar nu op de sprinter toegewezen zal zijn.
Kan dit duidelijk worden gemaakt op de werkzaamheden pagina?
Ik vraag me ook af of dit überhaupt wel met aanplakbiljetten en/of omroepberichten op Beverwijk kenbaar is gemaakt.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 24 juli 2018, 12:22

Ik heb geen bericht ontvangen en zie dat er inmiddels nog een topic hierover is gestart. Inmiddels staat er wel meer informatie aangegeven op de werkzaamheden pagina, maar de communicatie hierover moet beter en dit zal ik aankaarten.
Bekijk origineel

7 reacties

Ik heb geen bericht ontvangen en zie dat er inmiddels nog een topic hierover is gestart. Inmiddels staat er wel meer informatie aangegeven op de werkzaamheden pagina, maar de communicatie hierover moet beter en dit zal ik aankaarten.
@ravitsec Ik ga het even doorgeven aan de afdeling reisinformatie en hoop hier nog op tijd een terugkoppeling van te krijgen.
Fijn is dit weer. Ik reis dagelijks met de spitsintercity en zie dus dat deze wegens werkzaamheden elders is opgeheven. Klasse NS ga zo door.
Reputatie 5
Onhandig inderdaad. Je hebt nu minder opties per uur omdat de spits IC helemaal wegvalt. Lijkt me best wel een grote wijziging die je moet melden als je van 4 naar 2 treinen per uur gaat.
Reputatie 4
Deze bijvoorbeeld:

https://www.ns.nl/reisplanner/#/?aankomst=Haarlem&aankomsttype=treinstation&vertrek=Beverwijk&vertrektype=treinstation&type=vertrek&tijd=2018-07-23T07:30&hash=566354923&source=url

Er worden alleen maar ritten met de sprinter aangegeven. Geen spitsintercity te zien. Ook geen vervangende omgeleide intercity richting Nijmegen.

Als je vanaf Alkmaar, Heiloo, Castricum vetrekt heb je er geen last van, want daar heb je inderdaad wel die omgeleide intercity, maar vanaf Beverwijk niet. Voor beverwijkers is dat een niet bekende wijziging van de dienstregeling.
Ik zit even te zoeken, maar ik kan niet helemaal terugvinden waar je nou tegenaan loopt. Ik heb een proefreis in de planner gezet, en ik zie juist meer opties.

Als ik komende maandag tegenover afgelopen maandag zet, zie ik juist meer treinen. Heb je misschien een voorbeeld waar je het anders ziet?
Reputatie 7
Badge +3
Het publiceren van aanpassingen op trajecten die indirect worden beïnvloed door werkzaamheden is al langer een heikel punt. NS verwijst standaard in algemene termen naar de reisplanner terwijl sommige reizigers zich niet bewust zijn dat een en ander ook betrekking heeft op hun traject.

Reageer